Low Carb - at læse varedeklarationen
Fra : Miss Marie

Dato : 14-06-03 15:27

Hej !

Jeg er ny atkins-bruger, og jeg er nu færdig med inductionen.
Men jeg har et lille spørgsmål:

Når der på varedeklarationen står kulhydrater 6 gr. heraf sukkerarter 3
gram, hvor meget skal man så tælle med?

- Er det alle de 6 gram eller kun de 3 gram ??

På forhånd tak for svar!!

MVH Marie

Fra : sune vuorela

Dato : 14-06-03 17:25

En der kalder sig "Miss Marie" <mermail@oncable.dk> skrev:

> [...]
>gram, hvor meget skal man så tælle med?
>
>- Er det alle de 6 gram eller kun de 3 gram ??

Det er alle de kulhydrater, som ikke er kostfibre eller maltitol o.l.
I dette tilfælde er det alle 6.

Står der f.eks.:

Kulhydrater 50 gram
heraf sukkerarter 10 gram
heraf kostfibre 20 gram

så skal du regne med at der er 30 gram kulhydrat...

Og god fornøjelse med at blive mindre!

--
Sune