Marcipanroser
Fra : Helle Nielsen

Dato : 14-06-03 15:08

Hejsa.

Jeg ved ikke om dette er den rette gruppe at spørge i, men hak ikke hovedet
af mig hvis jeg henvender mig et forkert sted!

Hvordan dælen laver man marcipan roser? jeg har søgt i evigheder på nettet
men kan ikke finde nogen opskrift eller illustrationer/billeder på det.

Hjæææælp

Helle
__________________________________________________________________ Helle
Nielsen ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Line

Dato : 14-06-03 15:30

"Helle Nielsen" wrote:

> [...]
> men kan ikke finde nogen opskrift eller illustrationer/billeder på det.

Hejsa Helle.

Prøv at se om denne her kan hjælpe dig (håber jeg har gjort det rigtigt...)
http://tinyurl.com/eb11

Mvh. Line

Fra : Helle Nielsen

Dato : 14-06-03 15:34

> Hejsa Helle.
>
> Prøv at se om denne her kan hjælpe dig (håber jeg har gjort det
rigtigt...)
> http://tinyurl.com/eb11
>
> Mvh. Line

Jo det ser fint ud men kunne også godt tænke mig nogle
billeder/illustrationer.

Men tusind tak

Mvh Helle

Fra : Martin Seebach

Dato : 14-06-03 19:03

Helle Nielsen wrote:

> Jo det ser fint ud men kunne også godt tænke mig nogle
> billeder/illustrationer.

Du kan evt gå ned til bageren og købe noget med en sådan rose på. Mens
du støtter dig til forklaringen, skiller du den forsigtigt ad, og ser
hvordan det er gjort..

Ellers må der stå noget om det i lærebog for konditorer, som du sikkert
kan få på biblioteket.

- Martin

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 14-06-03 23:52

Helle Nielsen wrote:

> Jo det ser fint ud men kunne også godt tænke mig nogle
> billeder/illustrationer.

I bunden af denne opskrift kan du klikke på en video, hvor marcipanroser
laves, så du kan se, hvordan man gør.

http://www.madkanalen.dk/vis_opskrift.php?opskrift_id=317

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Helle Nielsen

Dato : 15-06-03 10:12

> I bunden af denne opskrift kan du klikke på en video, hvor marcipanroser
> [...]
TUSIND TUSIND TAK! - du er simpelthen min store redning!! Kan ikke takke dig
nok

Mange venlige hilsner fra Helle

Fra : Nette

Dato : 15-06-03 12:44

"Helle Nielsen" skrev i en meddelelse
> TUSIND TUSIND TAK! - du er simpelthen min store redning!! Kan ikke takke
dig
> nok

Hej Helle

Jeg har set filmen og synes han gør noget forkert.
For at de røde blade bliver i det "rigtige" størrelsesforhold, er det
nemmere at trille pølsen ud i en gulerød på f.eks. 7 cm, og så skære 7
stykker ud i 1 cm. bredte.

Nette

Fra : Mark Beaumont

Dato : 14-06-03 23:52

"Helle Nielsen" <krammemusen@hotmail.com> skrev i
> Hvordan dælen laver man marcipan roser? jeg har søgt i evigheder på nettet
> men kan ikke finde nogen opskrift eller illustrationer/billeder på det.

http://www.madkanalen.dk/vis_tema.php?tema_id=8

Vh Mark