Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS 10D
Fra : Webee

Dato : 14-06-03 13:56

Jeg har fået lov til at teste et Canon 10D i denne weekend med et 70-200mm
USM objektiv og hold da helt kaje, hvor det rykker. Firmaets Canon G1 bliver
aldrig det samme igen efter den oplevelse og hvis ikke jeg kan få dem
overtalt til at investere i det monster, må jeg sælge bilen og selv
investere

Mvh. Anker

Fra : Peter Andersen

Dato : 14-06-03 15:58

Webee wrote:
> [...]
> Canon G1 bliver aldrig det samme igen efter den oplevelse og hvis
> ikke jeg kan få dem overtalt til at investere i det monster, må jeg

Det er jo også en lidt anden pris Husk dog på hvad det skal bruges til og
om der er andre med mindre flair for foto der skal bruge det også!
Men du har ret, Canon 10D er et rigtig fedt kamera!

Men gør dig selv den tjeneste at køb nogle ordentlige objektiver!

--
Vh. Peter Andersen

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 14-06-03 16:22

Hej

Selve prisen for kamerahuset er ikke så vild, man kan "få" det til 15.000
kr, og det er ikke over prisen for et godt nyt spejlreflekshus, men hvis man
aldrig før har haft et Canon EOS spejlfreflekskamera skal man ud og
investere en del penge i objektiver, og så bliver det dyrt...

Men du har ret det er sgu lækkert, jeg er selv begyndt at fotografere for
nogle år tilbage, og jeg er begyndt med et analogt Canon EOS kamera, og så
kan jeg jo lige så stille købe nogle bedre objektiver hen af vejen, og
engang, en dag hvor verden står stille, kan jeg smutte hen og købe mig et
Canon EOS 10D

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Peter Andersen

Dato : 14-06-03 16:48

René Ernst Nielsen wrote:
> [...]
> spejlreflekshus, men hvis man aldrig før har haft et Canon EOS
> spejlfreflekskamera skal man ud og investere en del penge i
Nah, analogt kamera til samme pris som 10D er jo voldsomt, jeg mener prisen
for et nyt EOS 3 er 10K. EOS 3 er et dejligt kamera, men jeg må bryde sammen
og tilstå at jeg vil foretrække et 10D, selvom målet er papirprint.

> [...]
> kamera, og så kan jeg jo lige så stille købe nogle bedre objektiver
> hen af vejen, og engang, en dag hvor verden står stille, kan jeg

Ja, den dag venter jeg også på desværre har jeg indtil nu kun haft et 10D
til låns.
Men du har ret, det er dejligt at man så i mellemtiden kan opbygge sin
samling af obejtkiver, flash osv. Min nyligt indkøbte 550EX er bare SUPER -
også til 10D!

--
Vh. Peter Andersen

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 14-06-03 16:51

ja, jeg må nøjes med mit Canon EOS 5, en Speedlite 420 EZ, et par
låneobjektiver fra min kæreste (har lige købt en billig 28-80 USM i
Tyskland, som jeg venter på), men så bruger jeg tiden på at få skudt nogle
film, og forhåbentlig lære lidt af det...