Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kodak CX4300 batterier
Fra : Peter Hjorth

Dato : 14-06-03 13:54

Hejsa !

Fik lige dette kamera for et par dage siden. Tager ret gode billeder, men
sluger strøm som pokker.

Hvad skal jeg vælge af genopladelige batterier ?
Hvor er de billigst ?
Hvad med opladere ?

Venlig hilsen

Peter

Fra : Vega

Dato : 14-06-03 15:14

"Peter Hjorth" <Peter.Hjorth@Get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sluger strøm som pokker.
>
> Hvad skal jeg vælge af genopladelige batterier ?

Tag et kig her.

www.batterier.dk

De har både batterier og oplader.

Mvh. Vega.

Fra : Jernladyen

Dato : 14-06-03 16:05

"Peter Hjorth" skrev d. 14-06-03 13:54 dette indlæg :
> Hejsa !
>
> Fik lige dette kamera for et par dage siden. Tager ret gode billeder,
men
> sluger strøm som pokker.
>
> Hvad skal jeg vælge af genopladelige batterier ?
> Hvor er de billigst ?
> Hvad med opladere ?
>
> Venlig hilsen
>
> Peter
>
> Det er ikke nogen godt idé at købe de billigste. De holder nemlig ikke
nær så længe som de fleste dyre. Så i den sidste ende vil det være
dyrere at købe de billigste. Her gælder det som hovedregle, at man får
hvad man betaler for.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kispus

Dato : 14-06-03 21:44

> nær så længe som de fleste dyre. Så i den sidste ende vil det være
> dyrere at købe de billigste. Her gælder det som hovedregle, at man får
> hvad man betaler for.

Hej Peter
Jeg har et kamera magen til dit, jeg købte lader med 4 batterier
hos Merlin, batterierne er på 1600 mAh.
Den link i den forrige tråd åbnede jeg og der var baterrierne
kun på 750 mAh.
Ham der anbefalede dem, havde været fotohandler i 25 år,
så jeg regner da med han ved hvad han taler om.
De er som skrevet på 1600 mAh og der står
"Nickel-Metall-Hydride Batteri " på dem,
Men hvis du vil spare på strømmen, så slå skærmen
fra og brug søgeren i stedet.
Jeg bruger nu skærmen, for jeg har 8 batterier og
2 lader, så jeg har altid friske på lager.
God fornøjelse med dit kamera !!
Mvh. John

Fra : Vega

Dato : 14-06-03 23:22

"Kispus" <kispus@bluemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fra og brug søgeren i stedet.
> Jeg bruger nu skærmen, for jeg har 8 batterier og
> 2 lader, så jeg har altid friske på lager.

Er det AA batterier det bruger?
Hvis det er så er de på 2000 mAh på den side jeg linkede til.

Mvh. Vega.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-06-03 23:31

Kispus wrote:

> Jeg har et kamera magen til dit, jeg købte lader med 4 batterier
> hos Merlin, batterierne er på 1600 mAh.
> Den link i den forrige tråd åbnede jeg og der var baterrierne
> kun på 750 mAh.

Jeg tror du forveksler AA og AAA batterier.
--
JPEGCrops 0.5.17 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Kispus

Dato : 14-06-03 23:45

> Jeg tror du forveksler AA og AAA batterier.

Der står AA på mine, jeg kender ikke forskellen på
AA og AAA
John

Fra : Vega

Dato : 14-06-03 23:53

> Der står AA på mine, jeg kender ikke forskellen på
> AA og AAA

Størrelsen er en af dem i hvert fald

På denne side www.batterier.dk

Er der disse AA batterier på 2000 mAh.
P6P/2 1,2V/2000mAh AA NiMH batteri PRO+

Mvh. Vega.

Fra : Kispus

Dato : 15-06-03 00:08

> På denne side www.batterier.dk
>
> Er der disse AA batterier på 2000 mAh.
> P6P/2 1,2V/2000mAh AA NiMH batteri PRO+
>

> Mvh. Vega.
>
> Jo,jo der var 1800mAh til 179,- det er jo næsten hvad jeg har
givet for oplader og 4 stks 1600mAh, så jeg er godt tilfreds
John

Fra : Vega

Dato : 15-06-03 10:18

> givet for oplader og 4 stks 1600mAh, så jeg er godt tilfreds

Du skrev det var AA batterier, så du skal kigge under "Opladelige batterier
+ ladere" der har de nogen på 2000 mAh 4 stk. Panasonic for 110 kr. og ikke
"Digitalkamera batterier +ladere".

Mvh. Vega.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 15-06-03 10:33

Kispus wrote:

> Der står AA på mine, jeg kender ikke forskellen på
> AA og AAA

Størrelsen og kapaciteten. AA fås op til 2200 mAh, mens AAA mere er i
omegnen af 750 mAh.