Andet multimedie
bentjuul 3670
Pages i Illustator 9?
Fra : Nina Storm

Dato : 15-01-01 20:38

Hej

Jeg havde fået indtryk af, at Illustrator 9 kunne håndtere flere sider i et
dokument.
Men nu hvor jeg skal prøve, tror jeg faktisk, at jeg har taget fejl.
Er der nogen der ved det?

Min opgave er at åbne et FreeHand 8 dokument med 12 sider og viderebearbejde
det. (Jeg har ikke dokumentet endnu).
Men så kan jeg måske åbne en side af gangen - og ende op med 12 Illustrator
filer.
BØVL.

Nina Storm
klaura@post12.tele.dk

Fra : Madsen

Dato : 15-01-01 20:45

"Nina Storm" <klaura@post12.tele.dk> skrev:

> Jeg havde fået indtryk af, at Illustrator 9 kunne håndtere flere sider i et
> dokument.
> Men nu hvor jeg skal prøve, tror jeg faktisk, at jeg har taget fejl.
> Er der nogen der ved det?

Illustrator er ikke og har aldrig været et sideombrydningsprogram.
Det tog også mig lang tid at acceptere da jeg skiftede fra CorelDraw
til Illustrator, men sådan er det desværre bare.
Du skal have fat i et sideombrydningsprogram som Pagemaker eller
InDesign for at kunne håndtere flere sider ad gangen.

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Nina Storm

Dato : 15-01-01 20:59

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev

> Illustrator er ikke og har aldrig været et sideombrydningsprogram.

Tak. Det er jeg helt med på. Men jeg troede måske muligheden var kommet i
9'eren.
Og tilfældet er, at jeg har et problem jeg skal løse, og ikke har Indesign
eller FreeHand.

Mon Indesign ville kunne åbne et FreeHand 8 dokument?

Venligst
Nina Storm
klaura@post12.tele.dk

Fra : Madsen

Dato : 15-01-01 21:16

"Nina Storm" <klaura@post12.tele.dk> skrev:

> "Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev

> Tak. Det er jeg helt med på. Men jeg troede måske muligheden var kommet i
> 9'eren.

Man kunne håbe, men desværre nej. Ikke såvidt jeg ved "tihvertifald." :)

> Og tilfældet er, at jeg har et problem jeg skal løse, og ikke har Indesign
> eller FreeHand.
>
> Mon Indesign ville kunne åbne et FreeHand 8 dokument?

Jeg sidder her med InDesign 1.5
Den kan åbne Quark 3.3 - 4.04, Pagemaker 6.5, InDesign og All Files.
Hvad All Files så dækker over, ved jeg desværre ikke. Det eneste jeg
har prøvet er at åbne Quark dokumenter i InDesign og det har jeg
hidtil ikke haft problemer med.

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)