Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Lån til lejlighed - hvor og hvordan?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-06-03 11:43

Jeg står for at skulle købe en lejlighed til 8-900'000,- - men er i
tvivl om hvordan og hvorledes med lån.

Jeg hører nogle siger, at man skal udbetale så lidt som muligt, da
renten er så lav. Er der hold i det? Umiddelbart lyder det fjollet i
mine ører, hvis man nu alligevel har råd til at udbetale mere end
påkrævet.

Hvordan skal jeg låne pengene? Bank, kreditforening eller? Hvordan
finder jeg ud af, hvad der bedst kan betale sig?

Lige nu bruger jeg Nordea som bank, og de vil selvfølgelig gerne låne
mig pengene - skal jeg blot bruge dem, eller er der billigere
alternativer?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- låsesmeden til din mobiltelefon!

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 14-06-03 15:16

Lasse Hedegaard wrote:

Lån max i kreditforening, enten 4% 30 årig, som du låser ved kurs 95,
og samtidig et pantebrev på flex 1 lån, som du tager hvis kurserne
ikke når derop.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-06-03 16:24

Erik G. Christensen skrev:

>Lån max i kreditforening, enten 4% 30 årig, som du låser ved kurs 95,
>og samtidig et pantebrev på flex 1 lån, som du tager hvis kurserne
>ikke når derop.

Tja, det lyder jo fint nok altsammen, men jeg forstår ikke hvad du
siger

Lån max, det betyder vel, at jeg skal låne alt det jeg kan i
kreditforeningen (hvilken?). Låser ved kurs 95?

Og så skriver du "enten", hvilket tyder på, at du har et andet
forslag?

Pantebrev - flexlån? Flexlån er vel uden fast rente - jeg hører, at
det for tiden vil være fjollet at lave flexlån, da renten er så lav?

Kan du komme med lidt mere information? Jeg aner ikke meget om den
slags, hvad der er af muligheder osv - så det er lidt sort snak for
mig.

Jeg kunne jo gå i Nordea og smile og nikke, men jeg vil selvfølgelig
gerne have mest muligt for pengene - og aner ikke om jeg får det hos
dem (og hvordan jeg ellers kan få det).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 14-06-03 16:37

Lasse Hedegaard wrote:
> [...]

Hm, brug din tid på google,
søg på rente og lån,
læs alt,
og vend så tilbage.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-06-03 01:32

Erik G. Christensen skrev:

>Hm, brug din tid på google,

Det gør jeg meget i i forvejen.

>søg på rente og lån,

http://www.google.com/search?q=rente+og+l%E5n giver mig ikke
umiddelbart noget jeg kan bruge.

>læs alt,

Puhada! Det var ikke så lidt.

>og vend så tilbage.

Det _kunne_ jo være, at der var nogen der havde lyst til at forklare
lidt, eller smide et brugbart link. Jeg har spurgt om det samme i
dk.bolig, hvor der er kommet et par svar, som jeg umiddelbart bedre
kan bruge til noget. Dit er en smule arrogant efter min mening.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Michael

Dato : 15-06-03 09:14

> [...]
> dk.bolig, hvor der er kommet et par svar, som jeg umiddelbart bedre
> kan bruge til noget. Dit er en smule arrogant efter min mening.

Hej Lasse
"At låne penge er en større videnskab" så jeg forstår udemærket Erik, med at
du skal læse lidt først.
Der findes flere måder at låne penge på.
Men her er et par ideer / link til sider, der kan hjælpe der lidt på vej.

www.pengesiden.dk
www.nordea.dk har udgivet et par bøger om privatrøkonomi og lån, kan
downloades fra deres side.
Banker mv.
Realkreditinstitutternee
Husk at de to sidste "lever" af at låne penge ud.

mvh
Michael

Fra : Jonas Andreasen

Dato : 16-06-03 16:43

> [...]
> Banker mv.
> Realkreditinstitutternee
> Husk at de to sidste "lever" af at låne penge ud.

Hej Michael

Jeg er enig i dine foreslag, men vil dog lige tilføje at Lasse dog også bør
prøve at snakke med sin bankrådgiver. Det må kunne gøres uforpligtende, og
en personlig samtale må alt andet lige kunne give et bedre overblik over
mulighederne og priserne

Jonas

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 17-06-03 01:01

"Erik G. Christensen" wrote:

> Lasse Hedegaard wrote:
>
> Lån max i kreditforening, enten 4% 30 årig, som du låser ved kurs 95,
> og samtidig et pantebrev på flex 1 lån, som du tager hvis kurserne
> ikke når derop.

Hm, flere har haft problemer med at forstå en præcis beskrivelse af,
hvad jeg pt mener,
og det behøves såmænd ikke uddybet i mails,
især når det kun er svaret på dette indlæg, der citeres.