Vise websider fra en cd
Fra : Tue Hellstern

Dato : 14-06-03 11:24

Hej,
Jeg har et lille websted som indeholder en del kunde relateret information
som jeg gerne vil give mine kunder mulighed for at se på en cd. Vil det være
muligt at vise websider der er på en cd.? Desuden er burger webstedet PHP,
bare for at gøre det mere besværligt

Tue

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 14-06-03 11:40

Tue Hellstern wrote:
> Jeg har et lille websted som indeholder en del kunde relateret information
> som jeg gerne vil give mine kunder mulighed for at se på en cd. Vil det
> være muligt at vise websider der er på en cd.?

Ja - som udgangspunkt virker almindelige html filer fint.

> Desuden er burger webstedet
> PHP, bare for at gøre det mere besværligt

Det gør det lidt mere kompliceret. Du har her to valg:

1) Lav et html-mirror uden php, f.eks. ved at grabbe dit websted med "wget
-m ...". Det kræver, at php'en ikke bruges til f.eks. navigation, søgning
osv., men at en offline kopi rent faktisk kan fungere.
2) Lav et lille program, der starter op, når CD'en sættes i, som starter en
apache webserver med php, og så starter browseren, pegende på denne. Det
kan rimeligt nemt gøres f.eks. ved hjælp af http://www.cygwin.com/. Her har
du 100% funktionalitet. Selv om du skulle bruge en mysql server til at
levere data, kan dette også lade sig gøre.

Hilsen,

Lars.

--
Freelance programmør