En T-shirt med din kat m.m.
Fra : Jette

Dato : 14-06-03 02:39

Jeg faldt for nylig over denne side:
http://www.colormailer.com/HomePage-DK.html

Jeg har ikke prøvet endnu... men det har jeg tænkt mig Man kan få et
billede trykt på T-shirt, musemåtte eller bare få sine digitale fotos
"fremkaldt"...

Hvis nogen har erfaring med servicen, er jeg meget interesseret i at høre om
det...

Mvh. Jette
Ovenstående er _ikke_ reklame, jeg hverken kender eller har nogen form for
forbindelse til virksomheden, udover at jeg vil prøve deres service

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 14-06-03 07:52

"Jette" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> wrote in message
> [...]
> Ovenstående er _ikke_ reklame, jeg hverken kender eller har nogen form for
> forbindelse til virksomheden, udover at jeg vil prøve deres service

Hejsa Jette.

Tjah, det ser da meget godt ud, men hvis du har en nogenlunde moderne
farveprinter og et strygejern, kan du gå ned til din
pc-forhandler/fotohandler og købe specielt printerpapir til t-shirt
'transfers', hvor du printer dit billede spejlvendt på. (Ellers kommer det
ikke til at vende rigtigt når du stryger det på.)
Så klipper du motivet ud og stryger det på din bluse/skjorte/hvor du nu vil
have det.
Bingo, så er det der.
Et sæt med 5-10 papirer koster omkring 100 kr., så der er til et par
t-shirts - man kan jo både lave store og små logoer/billeder på sine ting,
og så kan ens barn/børn jo også være med og bestemme hvordan
hans/hendes/deres t-shirt skal se ud.
Det er noget billigere end at skulle give 159 kr. for 1 t-shirt med tryk.

Har selv lavet en ganske flot tee med tre logoer på: Et stort foran, og to
små, et på hvert ærme.
Der findes også sæt man kan købe, hvor man kan lave sin egen musemåtte.
Og så synes jeg ærlig talt at deres digitale billedfremkaldelse er lidt dyr:
2,95 kr. hvor Bingo Foto tager 2,00 kr.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Jette

Dato : 14-06-03 08:51

"Aragorn Elessar"
> [...]
> 'transfers', hvor du printer dit billede spejlvendt på. (Ellers kommer det
> ikke til at vende rigtigt når du stryger det på.)

Ja, det kunne da godt være det var værd at overveje... jeg har af og til
tænkt på at købe en farveprinter, men hidtil har jeg haft svært ved at
forsvare en sådan investering overfor mig selv ... det er nemlig ikke
særlig tit jeg har brug for at printe i farver.

Men der er så jo så mange kreative ting man kan foretage sig med sådan én,
så det kan da være jeg skulle ta' at gøre tanke til handling.

Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål til dig ...Hvor godt holder det i vask?

Mvh. Jette

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-06-03 09:29

Jette skrev
[...]

Jeg havde det lige sådan, men er rigtig glad for at jeg
tilsidst bestemte mig for en farveprinter, jeg har stort set
hele tiden en sort patron i, når så "den" situation opstår
hvor jeg "vil" have farve, så er det bare at skifte patron.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Jette

Dato : 14-06-03 10:54

"Marianne Hellemose"
> [...]
> hele tiden en sort patron i, når så "den" situation opstår
> hvor jeg "vil" have farve, så er det bare at skifte patron.

Hvordan opbevarer du din farvepatron når du ikke bruger den?
Min erfaring med farveprintere, er at patronen tørrer ud, hvis man ikke har
brugt den længe... men der kan jo være sket meget på det område siden jeg
sidst havde farveprinter...

Mvh. Jette

Fra : Ragna

Dato : 14-06-03 11:07

>Hvordan opbevarer du din farvepatron når du ikke bruger den?

Mon ikke de nyere printere har både en sort og en farvepatron monteret?
Min HP-printer er efterhånden 4-5 år, men den kan godt holde farvepatronen
klar til brug, selv om jeg ikke bruger den funktion ret tit.
Faktisk har jeg endnu den originale farvepatron siddende endnu - og den
fungerer stadig!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-06-03 11:37

Jette skrev
<Hvordan opbevarer du din farvepatron når du ikke bruger den?>

Jeg putter den i originalpakningen og så ned i en plastik-
pose der bliver lukket til, det har fungeret et par år.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 14-06-03 11:20

"Jette" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> wrote in message
-sakse-snippe-ogsåvidere...-
> Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål til dig ...Hvor godt holder det i
vask?

> Mvh. Jette

Hej igen Jette.

Jeg synes det holder ganske fint - man skal dog lige have i baghovedet at
ens fine hjemmelavede t-shirt ikke må komme i den
der...øh...snurrerundtsuaq...varmetørreting, det kan trykket ikke tåle.
Og når så t-shirten så endelig engang blegner, er det billigt at få lavet en
ny.

En anden god ting at have i baghovedet: når billedet er printet og klar til
at stryge på, så klip motivet/billedet ud langs kanten (- lad evt. en lille
kant være uden for motivet) - det gjorde jeg ikke, og det gav en grim flået
kant rundt om motivet første gang jeg lavede en t-shirt, fordi den der
gummiagtige hinde man printer på, blev elastisk af varmen og hang fast i
blusen, da jeg skulle flå bagsidepapiret af efter strygningen.
Så var det jeg satte mig ned og læste brugsanvisningen...*gnække*

Angående printer:
Så kan jeg kun varmt anbefale at du ofrer de 1000-2000 kroner, en god
hjemmefarveprinter koster - *lad være* med at købe en billig printer der
ikke holder i længden, det får du kun ærgrelser ud af.
Når først du får en okay printer i huset, vil du hurtigt opdage hvor
praktisk sådan en dims er - du kan printe breve, hjemmelavede
lykønskningskort med egne billeder, mønstre til hobbyarbejder, alt muligt.
Selv bruger jeg printeren til at printe mine billeder og tegninger ud på,
indramme og hænge op - og når jeg så bliver træt at et billede, laver jeg
bare et nyt.
Jeg laver også indexnumre til min frimærkesamling, cd-covers til mine
foto-cd-rommer (- egne billeder), og hvis jeg finder et flot billede af en
kendt kunstner på nettet, bliver det også printet ud og hængt op. Alle kan
jo ikke have råd til at anskaffe sig en Gaugin eller en Picasso, vel?
Man kan også selv lave flotte indbydelser til familiefesterne, flot
brevpapir og lignende. Ork, der er masser af muligheder med en god printer!

Blækpatroner:
Der findes en del gode kopipatroner efterhånden, så når garantien på
printeren er udløbet, kan det godt betale sig at købe kopipatroner og ikke
original-samme. Man kan nemt spare et par hundrede kroner på en enkelt
farvepatron i forhold til originalprisen, og enhver velassorteret
fotoforretning har både kopi- og originalpatroner.
Grunden til, at du bør vente med kopipatronerne, er, at *hvis* der går ged i
din fine nye printer, og du kører med kopipatroner mens der stadig er
garanti på, ja, så dækker garantien *ikke* reparationerne, det skal du så
selv gøre.
Og hvis dine patroner stopper til, fordi de ikke er blevet brugt et stykke
tid, kan printerens renseprocedure tit klare problemet.
Kan det ikke det, hiver du patronen ud af printeren og tørrer
farvedysehullerne i patronen af med en vatpind og en bette slat
isopropylalkohol.
Virker *det* ikke, er det ned og købe en ny patron.

Det var så et foredrag om lidt praktiske ting - håber at det kan bruges.

Venlig hilsen

Aragorn_DK - der er glad for sin printer!
,,,^..^,,,

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Jette

Dato : 14-06-03 17:29

"Aragorn Elessar" skrev:
> Jeg synes det holder ganske fint - man skal dog lige have i baghovedet at
> ens fine hjemmelavede t-shirt ikke må komme i den
> der...øh...snurrerundtsuaq...varmetørreting, det kan trykket ikke tåle.

Dvs. almindelig vask på 40 grader med vrangen udad er ok?

[snip en masse nyttigt]
> Så var det jeg satte mig ned og læste brugsanvisningen...*gnække*

Rigtige mænd læser ikke brugsanvisningen .... før bagefter, hi!

Ja, jeg kunne jo ikke vente på at du fik dig sneglet sammen til at svare
... så jeg har i mellemtiden været ud og investere i en "Epson Stylus Photo
915" til kr. 2275,- ... NU skulle det bare være
Jeg havde godt nok ikke regnet med at jeg skulle af med mere end 1500 kr...
det var nemlig den pris jeg havde set på en Hewlet Packard, inden jeg tog
hjemmefra.
Det viser sig dog at en farvepatron til HP'eren koster 380, og farvepatronen
til Epson'en koster 219... jeg valgte derfor at give lidt mere for
printeren, og spare på patronerne.
Epson'en har desuden den fordel, at den kan skrive helt ud til kanten af
papiret... very nice

.... så nu skal jeg igang med at producere sjove T-shirts... det er jo
alletiders idé til gaver o.lign... og ikke mindst til mig selv

Mvh. Jette
- der lige giver sin nye bedste ven Mr. Epson et kærligt klap

Fra : Jette

Dato : 14-06-03 17:44

"Aragorn Elessar" skrev:
> [...]
> der...øh...snurrerundtsuaq...varmetørreting, det kan trykket ikke tåle.
> Og når så t-shirten så endelig engang blegner, er det billigt at få lavet

Jeg har købt "Canon T-shirt Transfers"... de havde ikke dem fra Epson, og
ekspedienten sagde ikke betød noget... men bortset fra det, så står der
følgende i brugsanvisningen:

"After washing the T-shirt, dry it immediately. If you do not dry the
T-shirt immediately, dye from the transfer may run. If you use an electric
tumble dryer, dry each T-shirt separately to prevent staining other fabric."

Jeg forstår det således at jeg gerne må bruge tørretumbler... kan det ikke
være forskelligt fra mærke til mærke? Hvilke mærke T-shirt transfers bruger
du?

Mvh. Jette

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-06-03 01:31

> [...]
>
> Jeg forstår det således at jeg gerne må bruge tørretumbler... kan det ikke
> være forskelligt fra mærke til mærke? Hvilke mærke T-shirt transfers

Hej Jette igen.

Jeg bruger *rode* *læse*...Avery T-Shirt Transfers (- sådan en rød
pakketing...).
Så jo, det er nok forskelligt fra mærke til mærke, hvilken behandling blusen
skal have.
Jeg har nu tænkt mig at prøve nogle forskellige mærker, bare for at se
resultaterne.
Man kan osse få A3-transferpapir, jeg skal bare lige have fundet ud af hvor.
Det må være ret praktisk til t-shirts til de venner i bekendtskabskredsen,
der har nået 'herrestørrelserne'.

På min brugsforvirring står der:
- Vask ikke t-shirten førend der er gået 24 timer fra påstrygningen. Vask
separat.
- Kan vaskes i maskine på 40 grader.Vend vrangen ud på t-shirten når du
vasker.
- Lad den tørre naturligt. Brug ikke tørretumbler. (- Det var *det*, den
dims hed!)
- Foretag ikke kemisk rensning.
- Stryg ikke direkte på det påtrykte billede. Stryg t-shirten på vrangen.

Og tillykke med 'den lille ny' tilføjelse da, håber at du får masser af
glæde af den.

---
> Ja, jeg kunne jo ikke vente på at du fik dig sneglet sammen til at svare

---
Hør håv, man skal da lige have sin skønhedssøvn, ik'?

Og forresten så kan man da osse få glittet (blankt) papir, til når ens fotos
skal se rigtig godt ud (- godt til gaver og ens album), der skal man bare
lige ind og rode lidt i printerindstillingerne for at få tilpasset
blækmængden, så det hele ikke tværer ud.

Venlig hilsen

Aragorn_DK
....der ikke må have katte for sit dåmme boligselskav, *men* som ikke kan
nære sig for at læse med om alle jeres skønne katte.

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Jette

Dato : 15-06-03 07:23

"Aragorn Elessar" skrev:
> [...]
blusen
> skal have.
> Jeg har nu tænkt mig at prøve nogle forskellige mærker, bare for at se

Orv, ja... det er nok en god idé...

> Man kan osse få A3-transferpapir, jeg skal bare lige have fundet ud af
hvor.
> Det må være ret praktisk til t-shirts til de venner i bekendtskabskredsen,
> der har nået 'herrestørrelserne'.

Ha-ha ... ja, det kan der være noget om...

> Og tillykke med 'den lille ny' tilføjelse da, håber at du får masser af
> glæde af den.

Takker ... den skal jeg såmænd nok blive glad for i længden

> Hør håv, man skal da lige have sin skønhedssøvn, ik'?

Naturligvis

> [...]
> lige ind og rode lidt i printerindstillingerne for at få tilpasset
> blækmængden, så det hele ikke tværer ud.

Nu er jeg heldigvis ikke helt analfabet på området ... jeg har rodet en
del med farveprintere i min tid som kontorassistent... det var bare lige det
dér ed T-shirts jeg aldrig har prøvet før.

Men det er utroligt så meget der er sket på området.. f.eks. kan
farvepatronen sidde i printeren op til et halvt år uden brug, uden at tørre
ud... det passer mig fint... der kan jo godt gå lidt tid mellem man bruger
den.

Nå, men nu må jeg hellere gå i haven og fjerne lidt ukrudt... og så skal jeg
prøve at lave en T-shirt

Mvh. Jette

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-06-03 19:26

"Jette" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> skrev...

> Orv, ja... det er nok en god idé...

Jep - rigtig god idé!
De "fungerer" nemlig også forskelligt... nogle af dem skal man stryge og
stryge og stryge, og så hive bagpapiret af mens det stadig nærmest er
brændende varmt - andre skal man stryge grundigt, lade det køle, og så kan
man tage papiret af - den sidste er IMO klart den bedste, for det er altså
svært at holde hele stykket meget varmt når man skal hive papiret af...

Mvh. Camilla

Fra : Jette

Dato : 15-06-03 23:34

"Camilla Scharff" skrev:
> [...]
> svært at holde hele stykket meget varmt når man skal hive papiret af...

Jeg har idag afprøvet T-shirt transfers fra Canon, og det gik rigtig godt,
endda i første forsøg. Den fungerer som den du sidst nævner - skal køle af i
2 min. inden man fjerner papiret... nu er jeg bare spændt på hvor længe det
holder i vask

Mvh. Jette

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 14-06-03 19:15

"Aragorn Elessar" <aragorn@NOSPAMwelles.dk> skrev i en meddelelse

> den der...øh...snurrerundtsuaq...varmetørreting,

LOL! Snurrerundtsuaq - herligt udtryk for en tørretumbler

Mvh. Else.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-06-03 01:42

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote in message

> "Aragorn Elessar" <aragorn@NOSPAMwelles.dk> skrev i en meddelelse

> LOL! Snurrerundtsuaq - herligt udtryk for en tørretumbler
>
> Mvh. Else.

Hej Else.

*pandeklasker* Det var *det* det hed - tørretumbler!

Udtrykket 'snurrerundtsuaq' stammer fra Grønland (- som du nok havde
gættet...), og betyder egentlig 'helikopter' i daglig slangordbrug.
Men da endelsen '- suaq' så vidt jeg husker betyder noget stort og muligvis
lettere frygtindgydende og larmende, bruger jeg ordet til alle større ting
med bevægelige dele, der snurrer rundt.
Endelsen kan osse bruges i personnavne - således blev polarforskeren Peter
Freuchen (- der jo ikke var en af dem man nemt overså i en flok mennesker,
og da slet ikke blandt små grønlændere) kaldt Petersuaq.

Venlig hilsen

Aragorn_DK
- der selv kommer langtpokkerivoldderoppefra, men er opvokset hernede
sydpå...Gudskelov - der må være hamrende koldt deroppe om vinteren! Brrr!

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Pia J

Dato : 15-06-03 08:11

"Aragorn Elessar" <aragorn@NOSPAMwelles.dk> wrote in message

> Endelsen kan osse bruges i personnavne - således blev polarforskeren Peter
> Freuchen (- der jo ikke var en af dem man nemt overså i en flok mennesker,
> og da slet ikke blandt små grønlændere) kaldt Petersuaq.

Men snurrede han også meget rundt?

:Pia

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-06-03 13:04

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> spurgte så nydeligt i følgende meddelelse:

-snip-sakse-klippe-hakke-klistre-

> Men snurrede han også meget rundt?
>
> :Pia

Hej Pia.

Tjah, det fremgår ikke ligefrem af Knud Rasmussens rejsebeskrivelser, som
jeg har læst.
Meeeen monikke der er blevet snurret lidt på isen deroppe når det gik vildt
til? *G*

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Anne Schilling

Dato : 14-06-03 08:36

> [...]
>
> Jeg har ikke prøvet endnu... men det har jeg tænkt mig Man kan få et
> billede trykt på T-shirt, musemåtte eller bare få sine digitale fotos

Hej Jette

Ved en lille søgning på google faldt jeg over en del andre steder der tilbød
samme produkter. Der var både nogle der var dyrerer og billigerer, kvalitet
og servicen de forskellige steder kan jeg ikke udtale mig om, men jeg synes
måske du ville gøre klogt i at undersøge markedet lidt nærmere.

Her kommer linket til min søgning på google:
http://makeashorterlink.com/?T54C31CE4

Mvh AnneS.