Tilbehør til laksesteaks
Fra : Lotte

Dato : 13-06-03 16:36

Imorgen Skal vi have laksesteaks. Planen er vi skal have nye kartofler
dertil. Hvad kan man ellers lave af tilbehør?

Hilsen Lotte

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-06-03 17:46

lottejul@ofir.dk (Lotte) writes:

> Imorgen Skal vi have laksesteaks. Planen er vi skal have nye kartofler
> dertil. Hvad kan man ellers lave af tilbehør?

Hollandaisesovs og agurkesalat!

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 14-06-03 09:53

Kartoflerne kan du rense under vandhanen, skære over på begge led, og smide
i et ovnfast fad, og lave dem ovnbage i olivenolie og rosmarin. De bliver
dejlig sprøde udenpå, og lækkert bløde indeni.

HC

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 14-06-03 10:05

On Sat, 14 Jun 2003 10:53:10 +0200, "Hans Chr. Vang"
<hcvang@coolcomics.dk> wrote:

>Kartoflerne kan du rense under vandhanen, skære over på begge led, og smide
>i et ovnfast fad, og lave dem ovnbage i olivenolie og rosmarin. De bliver
>dejlig sprøde udenpå, og lækkert bløde indeni.

Er det bare mig, der er en klovn, eller har nye kartofler det med at
brænde fast?

Jeg smører et ovnfast fad med olivenolie, smider kartoffelbåde heri,
krydrer med salt og peber, pensler med olivenolie tilsat paprika og så
ellers ca. 40 min. v./200 grader/varmluft.

Kartoflerne vender jeg ind imellem. Gamle kartofler bliver super - nye
kartofler brænder konstant fast. Begge dele smager godt på hver sin
måde, men...

Hjerteligst
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Martin Seebach

Dato : 14-06-03 19:24

Hans Chr. Vang wrote:
> [...]
> i et ovnfast fad, og lave dem ovnbage i olivenolie og rosmarin. De bliver
> dejlig sprøde udenpå, og lækkert bløde indeni.

Bage nye kartofler? Du kætter! ;)

De skal koges så lidt som muligt i letsaltet vand og pyntes med persille.

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 14-06-03 21:45

> De skal koges så lidt som muligt i letsaltet vand og pyntes med persille.

Nemlig. De skal akkurat dækkes med vand, ca. 2 spsk. salt pr. kg
kartøfler, og koges i 8 min.

Derefter trækker de videre i vandet ca. 10 min eller efter behag - så
bliver de faste og lækre.

Mvh. Ibsen