Andet multimedie
bentjuul 3670
JPEGCrop
Fra : SpookiePower

Dato : 13-06-03 15:09

>Takker. Jeg kan godt se at de begge står til 180DPI.

Hvor kan du se det ?

Når jeg henter det ubeskåret billedet ind i JPEGCrop så står DPI til
433 i en grøn boks. Jeg lagde også mærke til at efter du
havde beskåret billede var der også taget af det i breden,
hos mig er det kun i top og bund der bliver beskåret ?

Ja det gør jeg.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 13-06-03 15:52

Til udenforståede: Denne tråd startede i dk.edb.grafik og omhandler
beskæring af billeder med programmet JPEGCrops. SpookiePower vil gerne
have "korrekt" DPI sat for det beskårne billede.

SpookiePower wrote:

[Snip Toke: Jeg kan godt se at de begge står til 180DPI]

> Hvor kan du se det ?

PhotoShop meldte det (og det står på position AC og B5, hvis du ved
hvordan man bruger en Hex-editor). Men som sagt er det ikke alle
billedprogrammer, der kan klare både EXIF og JFIF.

Hvilket program bruger du til at aflæse størrelsen?

> Når jeg henter det ubeskåret billedet ind i JPEGCrop så står DPI
> til 433 i en grøn boks.

Det tal er beregnet ud fra den valgte fysiske størrelse (10x15cm) og ud
fra dit beskæringsområde. Det er det tal, der gerne skulle skrives i
den fil der produceres.

Hvis du prøver at ændre fysisk størrelse, vil du se at tallet for DPI
ændres tilsvarende.

> Jeg lagde også mærke til at efter du
> havde beskåret billede var der også taget af det i breden,
> hos mig er det kun i top og bund der bliver beskåret ?

Det var bare mig der lige "kom til" at ændre lidt. Jeg prøver lige uden
ændring: http://ekot.dk/misc/4.jpg

Min fil (4.jpg) er bytemæssigt identisk med din 2.jpg, på nær de fire
bytes der angiver DPI (horisontal og vertikal).

Meeeget mystisk. Kan jeg få dig til at sende mig JPEGCrops.ini?
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/