Skiftende værdi ved klik
Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 13-06-03 08:01

Hejsa..

Jeg har brug for at lave nogle knapper/links som skifter en variabel mellem
0 og 1 eller false og true når der klikkes på dem.. De skal huske værdien
hvis man browser rundt på siden, så jeg tror det skal være gæmt i sissions..
Jeg mangler en algoritme som kan lave dette skift..

det gør ikke noget hvis der skal være en funktion for hver knap.. Jeg har
prøvet selv at rode med noget men uden held.. det endte med at så således
ud..:

function valg($valg){
if ($valgdreng){
if (session_is_registered('valgdreng')){
session_destroy('valgdreng');
echo "1";
}
if ($valgdreng == 1){
$valgdreng == 0;
}else {
$valgdreng == 1;
}
session_register('valgdreng');
echo $valgdreng;
}
}

men som sagt kom dette ikke til at virke.. er der nogen som kan hjælpe..
Mvh Kasper B.

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 13-06-03 08:15

"Kasper B. Rasmussen" <mail@kbirk.dk> wrote in message
> [...]
> }
> }
>
> men som sagt kom dette ikke til at virke.. er der nogen som kan hjælpe..

uh, det ser farligt ud med den der $valgdreng, måske skal du lave en global
$valg_dreng for at sikre dig at din funktion kender til variablen?

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 13-06-03 08:23

> [...]
sissions..
> Jeg mangler en algoritme som kan lave dette skift..

Jeg vil mene dette vil kunne gøre det...
php kode:

if($_POST['skift']) {
if ($valgdreng == 1) {
$valgdreng = 0;
} else {
$valgdreng = 1;
}
session_register("valgdreng");
echo $valgdreng;
}

"skift knap":

<form name="skift" method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'];
?>">
<input name="skift" type="submit" value="skift" />
</form>

--
Mvh. Peter
____________________________

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 13-06-03 08:54

> Jeg vil mene dette vil kunne gøre det...
> php kode:

husk session_start();

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 13-06-03 10:36