Ombytning af hjul - en god oplevelse
Fra : Jock Iuel

Dato : 12-06-03 22:10

For ca. 3 mdr. siden købte vi en brugt Knaus Südwind 530 TK - en vogn vi
er blevet rigtig glade for!
Jeg forespurgte her i gruppen om der var nogle ting man skulle være
opmærksom på og et af svarene var, at jeg skulle kontrollere om dækkene
var blevet ombyttet i.f.m. "den store dækombytnings-kampagne". Det var
de ikke, men jeg skrev til Knaus Scandinavia og fik at vide, at
kampagnen var udløbet men at de alligevel gerne ville bytte dækkene -
jeg skulle dog selv betale for monteringen - fair nok. Efter udveksling
af formularer m.v. har jeg nu fået monteret et par nye dæk og er blevet
en god oplevelse rigere.
Tak for hjælpen.

Jock Iuel - Helsinge

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-06-03 22:39

> For ca. 3 mdr. siden købte vi en brugt Knaus Südwind 530 TK - en vogn vi
> er blevet rigtig glade for!

Hej Jock

Tillykke med din nye vogn.

Er det en Aircon model ? og i så fald har den stadig airconet på taget ?

Hvor gammel er den ?

Inden du får fyldt for meget i den bør du kører en tur ned til NAG med en
pose af de grøne og få den vejet.

Hilsen Jørgen
Tidligere ejer af en 530 TK Aircon.

Fra : Jock Iuel

Dato : 15-06-03 21:43

> Er det en Aircon model ? og i så fald har den stadig airconet på taget ?
Nej det er uden - heldigvis

> Hvor gammel er den ?
1998 - næsten ikke brugt!!

> Inden du får fyldt for meget i den bør du kører en tur ned til NAG med en
> pose af de grøne og få den vejet.
Jeg fik lavet et "før-ferie-sikkerhedseftersyn" eller hva' det nu
hedder, og dér vejer de den også. 1206 kg. stod der på vejer-sedlen....
Er nu i gang med at fjerne overflødige ting såsom reservehjul under
vognen (ligger nu i bilen), fortelt+stænger (også i bilen!) osv.

> Tidligere ejer af en 530 TK Aircon.
Hvad har du nu? Ligger du i øvrigt inde med Knaus katalog fra '98?

Jock Iuel - Helsinge (Annisse)

Fra : Jørgen L.

Dato : 15-06-03 23:01

> Nej det er uden - heldigvis

Godt, den model Aircon vejede nemlig 60 kg. og der var rigtig mange som blev
utæt incl. min.
og selv om der var fugt garanti tog det næsten et HALVT år at få dem til at
gøre noget hmm.

> 1998 - næsten ikke brugt!!
Den med en lille lem ind under køje sengen ?

> [...]
> Er nu i gang med at fjerne overflødige ting såsom reservehjul under
> vognen (ligger nu i bilen), fortelt+stænger (også i bilen!) osv.

Min vejede næsten tom 1230 kg. det gjorde at jeg blev sur på den og
købte en LMC i stedet.
Jeg fik ombyttet antislinger koblingen fra en 1300 til en 2000, hold da en
forskel, men dog mest da airconet kom ned i et magasin (det til venstre ude
foran overfor køjerne.)

> Hvad har du nu?

Jeg har en LMC 545 RD Dominant

Ligger du i øvrigt inde med Knaus katalog fra '98?
Nej desvære ikke, prøv en knaus CV forhandler.

> Jock Iuel - Helsinge (Annisse)
Ja så er der omkring 2-3 km imellem os

Hilsen Jørgen - Helsinge (Skærød)