Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
rep. manual til Om101 / OM88
Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-06-03 19:06

nogen der ved hvor man kan finde subjekt?

jeg skal have sådan et hus splittet ad, da
der er en løs forbindelse i powersupplyen et sted :-/

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Christian Cederberg

Dato : 15-06-03 12:25

Prøv
http://www.olympusamerica.com/files/Oly_OM88.pdf

alternativt kan du købe manualen hos nedenstående.
http://members.lycos.co.uk/olympusman/newpage2.html

Med venlig hilsen
Christian Cederberg
--
Besøg min jernbanehjemmeside http://cederberg.homepage.dk/

---

Fra : Petersen_Michael

Dato : 15-06-03 13:31

"Christian Cederberg" <Christian_cederberg@nospam.hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:bchl3j$2boe$1@news.cybercity.dk...
> Prøv
> http://www.olympusamerica.com/files/Oly_OM88.pdf
>
> alternativt kan du købe manualen hos nedenstående.
> http://members.lycos.co.uk/olympusman/newpage2.html

Hej Christian

tak for forsøget, enten har jeg ikke udtrykt mig tydeligt nok
eller også har du misforstået mig..

det jeg mangler er ikke den brugsforviring, der følger med
kameraet..

det jeg efterlyser er en reperationsmanual / håndbog /
vejledning, evt. noget i stil med Haynes bøgerne til biler..

rep. manualer er der mange af..
de liger på nettet, enten til salg, eller som pdf filer
til alle andre Olyer..
men jeg kan sp. ikke finde en til mit OM101 / OM88
(model Nr. afhænger af hvor i verden huset er solgt)

foreløbig har jeg i min jagt fundet rep. manualer
til OM1, OM2, OM3, OM4, OM10, OM707 / OM77
hvis nogle mangler en henvisning..

men ikke den jeg skal bruge..
nå inden for de næste 14dage, ender det med at jeg bliver
modig / dumdristig, og splitter et hus ad, jeg har efterhånden
et par stykker, så ved at kigge på et andet, lykkes det vel
at få det skruet sammen igen..

Fra : Christian Cederberg

Dato : 16-06-03 11:02

OK, så er jeg med. Jeg har desværre ikke en reparationsmanual til OM-101
eller OM-88.
Mit bedste bud er Olympus mailing listen
http://zuiko.sls.bc.ca/swright/olympuslist.html
eller http://brashear.phys.appstate.edu/lhawkins/photo/photo.shtml
der også har lidt om reparation af Olympus kameraer.
Held og lykke. Er selv meget glad for mit OM-1 og OM-2

Med venlig hilsen
Christian Cederberg
--
Besøg min jernbanehjemmeside http://cederberg.homepage.dk/

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:bchou6$ll5$1@sunsite.dk...

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-06-03 16:56

"Christian Cederberg" <Christian_cederberg@snydspam.hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3eed9592$0$76094$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Hej Christian

> http://zuiko.sls.bc.ca/swright/olympuslist.html

jeg har læst de gamle tråde der er, og forsøgt at findefrem til
hvordan man poster en ny tråd (uden held)

jeg har fundet en anden mailing liste
http://acecam.com/aceforum.html ikke kun for Olympus folk..
og har spurgt der..
har spurgt i news:alt.photo.equipment.35mm

> eller http://brashear.phys.appstate.edu/lhawkins/photo/photo.shtml
> der også har lidt om reparation af Olympus kameraer.

har læst alt hvad der er skrevet der, har kigget alle link fra siden
har kontaktet diverse fotoshops, og boghandler på webben

jeg har haft kontakt til Hans ( ham der har skrevet
http://olympus.dementia.org/eSIF/om-sif.htm )

jeg har søgt op og ned af google..

> Held og lykke.

jo tak

> Er selv meget glad for mit OM-1 og OM-2

kan jeg godt forstå, 1. fordi det er "rigtige" systemkameraer 2. fordi
de er lidt mere veldokumenterede, end Oly´s nyere påfund med
OM707 og OM101..