E-Mail
webnoob 5265
[Dialog] Hvordan understreger jeg ord i Di~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-06-03 18:20

Jeg kan ikke fatte, hvordan jeg gør dette - hvis jeg skriver store
bogstaver.... SÅDAN HER ......så understreges det, men hvordan får jeg små
bogstaver til det....fatter det ikke ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-06-03 18:21

On Thu, 12 Jun 2003 19:19:48 +0200, Dr.Ralph wrote:

> Jeg kan ikke fatte, hvordan jeg gør dette - hvis jeg skriver store
> bogstaver.... SÅDAN HER ......så understreges det, men hvordan får jeg små
> bogstaver til det....fatter det ikke ?

OK - jeg har virkelig styr på dette her...NOT.......det blev ikke
understreget heller - men nogle gange gør det, hvis jeg SKRIVER store
bogstaver - andre IKKE ?

HJÆLP !

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Madsen

Dato : 12-06-03 19:39

Dr.Ralph skrev:

> OK - jeg har virkelig styr på dette her...NOT.......det blev ikke
> understreget heller - men nogle gange gør det, hvis jeg SKRIVER store
> bogstaver - andre IKKE ?

Tror du ikke Dialog har en funktion som f.eks. Quotefixet til OE hvor
ord skrevet med _understreget_ virkelig bliver understregede på samme
måde som /kursiv/ bliver vist kursivt og *fed* bliver vist med fed
skrift? Jeg ved det ikke, men det kunne være sådan noget.

Madsen.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-06-03 19:47

On Thu, 12 Jun 2003 19:21:04 +0200, Dr.Ralph wrote:

> [...]

:)

> OK - jeg har virkelig styr på dette her...NOT.......det blev ikke
> understreget heller - men nogle gange gør det, hvis jeg SKRIVER store
> bogstaver - andre IKKE ?

Hva' mon med IE DK SMTP ? (eller med småt ie dk smtp )
Dialog burde vel _kun_ understrege det med '_' omkring. Der må være en
liste med ord/forkortelser den vælger at tvangs-understrege.

--
Lars

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-06-03 23:25

> Hva' mon med IE DK SMTP ? (eller med småt ie dk smtp )
> Dialog burde vel _kun_ understrege det med '_' omkring. Der må være en
> liste med ord/forkortelser den vælger at tvangs-understrege.

Hov...hør....hov...... :)

Det virkede sørme - 'bliver dette mon
understreget.....HÅBER.....HÅBER.....'

Tak for hjælpen, hvis det var løsningen :)

'TAKker Mange GANge'

Sorry...hører vel hjemme i dk.test.....

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-06-03 23:27

> Det virkede sørme - 'bliver dette mon
> understreget.....HÅBER.....HÅBER.....'

Virker ikke.....sat.ns også :(
´tester´ lige

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-06-03 23:32

> Virker ikke.....sat.ns også :(
> ´tester´ lige

Jeg må være tungnem - det virker, når du skriver det, men ikke når jeg
gør....æv bæv...............

Madsen - jeg kan ikke understrege ting/skrive i kursiv/skrive med fed i
Dialog - jeg har ihvert fald ikke fundet den funktion - er der nogle andre,
der har ?

'håber'
`håber´

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-06-03 23:33

On Fri, 13 Jun 2003 00:32:28 +0200, Dr.Ralph wrote:

> [...]
> Dialog - jeg har ihvert fald ikke fundet den funktion - er der nogle andre,

Virker ikke....grrrrrrr..........:(

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 12-06-03 23:47

Dr.Ralph, du skrev:

> Virker ikke....grrrrrrr..........:(

*Det* /forstår/ jeg _ikke_

--
Henrik

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 13-06-03 01:05

Madsen, du skrev:

> I OE-quotefixet kan man bede det om at det også skal vise tegnene så
> det er lidt nemmere for folk at gennemskue hvad det går ud på. Det er
> så ikke sikkert at Dialog kan det og så kan jeg godt forstå at du er
> forvirret.

Man kan ikke få Dialog til at lade være med at vise de tegn, lidt
irriterende imo.

--
Henrik
En Hamster uden Dino's script og moduler,

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 13-06-03 01:28

Madsen, du skrev:

> Jeg havde egentlig regnet med at det var lige omvendt. Altså at
> Dialog ikke viste selve tegnene, men kun effekten af dem.

Den viser tegnene og effekten, derfor undrer det mig at doktoren har
problemer med at finde ud af det.

> Det er smart nok at man kan slå det til og fra i Quotefixet, men
> mon ikke det kommer engang i Dialog også?

Det håber jeg.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 13-06-03 01:32

> Nu har Rasmus Villemoes godt nok forklaret det, men tricket går ud på
> at bruge * på hver sin side af et ord som skal fremhæves med fed tekst.
> Hvis det skal understreges så bruger du _ og kursiv bruger du /.

Beklager min åbentlyse tungnemhed......:(

*tyk-TYK*
/skæv-SKÆV/
_under-UNDER_

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 13-06-03 01:33

*_Tusinde_* for hjælpen til alle - hold da kæft, hvor jeg hader, når jeg
skal have ting skåret udi tykt pap :(

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 13-06-03 01:35

> *_Tusinde_* for hjælpen til alle - hold da kæft, hvor jeg hader, når jeg
> skal have ting skåret udi tykt pap :(

Ja så, man kan ikke få ting til _BÅDE_ at være med *fed* og _understreget_
skrift på èn gang......eller er vi igen ude i et tilfælde, hvor mine
begrænsede evner igen ikke slår til ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 13-06-03 02:39

> Hvis du bruer _*denne*_ rækkefølge af * og _ bliver det både *fed*
> _*og*_ _understreget_ i min nyhedslæser.

Det virker ikke hos mig - prøver lige *_fed_* _*fed*_

*fed* _fed_

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 13-06-03 02:41

On Fri, 13 Jun 2003 03:39:00 +0200, Dr.Ralph wrote:

> Det virker ikke hos mig - prøver lige *_fed_* _*fed*_
>
> *fed* _fed_

Nope - virker ikke hos mig - det er enten det ene eller det andet ikke
_begge_ dele :(

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Rasmus Villemoes

Dato : 12-06-03 23:59

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> writes:

> *Det* /forstår/ jeg _ikke_

Jeg tror noget blev misforstået; ting bliver ikke understreget af at
man sætter apostroffer ' ' omkring; men derimod af at man sætter
underscores _ omkring. Desuden virker det logisk, at man skal sætte
underscores'ne _lige_ omkring den tekst der skal understreges, ellers
udskrives tegnet _ bare normalt. Prøv og se om ikke din /newsreader/
kan vise dette indlæg i *ren tekst*; dvs. uden enhver form for
farvelade og formatering, og aflæs så tricks'ene. For
fuldstændighedens skyld kan jeg nævne, at /kursiveret skrift/ laves
ved at sætte skråstreger / rundt om, mens *fed skrift* laves ved at
sætte * omkring. Dette er en meget udbredt usenet-konvention; folk som
ikke benytter farveladepjat og multimediefis (dvs. bruger en ren
tekst-news-klient) kan alligevel læse fremhævelserne; nogle
newsklienter oversætter fremhævelserne for brugeren.

Mvh Rasmus

Fra : Madsen

Dato : 13-06-03 00:59

Dr.Ralph skrev:

> [...]

det er lidt nemmere for folk at gennemskue hvad det går ud på. Det er
så ikke sikkert at Dialog kan det og så kan jeg godt forstå at du er

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/oe/quotefix/vis_tegn.gif>

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 13-06-03 01:17