Brugtpriser på Powerbook
Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 12-06-03 17:59

Efter længere tids studie af brugtpriserne på Powerbooks, er jeg blevet
nysgerrig efter at vide, hvad de reelt handles til.
Er der nogen som indenfor de seneste par måneder har købt/solgt en
Powerbook og som ønsker at oplyse prisen.

Seneste topscorer i naiv prissætning må være den her fra MedieMacs
marked:
--KLIP start----------------------
1-2 mdr gammel iBook sælges. Den er i fin stand og har følgende
specifikationer:
- 800 MHz
- 256 MB Ram
- 30GB Harddisk
- Netkort
- 14" Skærm
- DVD/CD Brænder
Pris 16.000 kr.
---KLIP slut---------------------
Godt nok incl. 2 års Fredgaard forsikring, men alligevel.
En ny 900 Mhz med 60 Gb HD, 640 Mb ram og Airportcard fåes for under
16.000 kr.

/Preben, potentiel Powerbook-køber
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Per Madsen

Dato : 12-06-03 18:10

> [...]
> Er der nogen som indenfor de seneste par måneder har købt/solgt en
> Powerbook og som ønsker at oplyse prisen.

Nu købte jeg godt nok kun en iBook, men det jeg gjorde var at jeg
indrykkede en købsannonce på mediamac, hvor jeg skrev hvad jeg ville
gi'. Så slap jeg for alle de debile sælgere der trækker 1000,- kr fra
nyprisen og tror de kan få den solgt.
Jeg fik en iBook SE (clamshell) 366 mHz m. 320 mb ram og i tiptop stand
for 3500,- hvilket jeg bestemt synes er rimeligt.

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

Fra : Torben Hedstrøm

Dato : 13-06-03 12:51

Hej Gruppe ...

Jeg kan kun være enig i, at folk generelt er meeeeget optimistiske med deres
salgspriser !. Kigger selv efter en Mac laptop, men er efterhånden kommet
til den konklusion at jeg bare køber en ny.

Det er iøvrigt ikke noget som er særligt for Mac-ejere ... jeg synes
generelt at folk er urealistiske med deres salgspriser, det er som om mange
menneskerikke har opdaget at en computer nok er den dårligste investering
man kan lave p.t. Men sådan er der jo så meget. Man kan jo som foreslået
bare lægge en "køb" annonce ind, og se hvad der sker ...

Torben.

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-06-03 15:09

Torben Hedstrøm <Torbenguzzi@wanadoo.dk> wrote:

> [...]
> man kan lave p.t. Men sådan er der jo så meget. Man kan jo som foreslået
> bare lægge en "køb" annonce ind, og se hvad der sker ...

På den anden side, så kan man næsten regne med, at man bliver nødt til
at slå lidt af på prisen, når man skal sælge noget. Man får i hvert fald
ikke mindre, end man forlanger. Nogle købere har nærmest det princip, at
de skal presse prisen lidt, uanset hvor rimelig den er. Derfor er det
vel meget forståeligt, at en sælger sætter prisen lidt højt. Men man
skal selvfølgelig være realistisk.
Man hører nu nogle gange om utrolige priser. Jeg fulgte med i
MaCNN's forum, da PowerBook blev opgraderet i november. Der var nogle,
som fik solgt deres gamle PowerBook på eBay for næsten det samme, som de
skulle give for en ny opgraderet, hvor prisen jo samtidig var faldet
lidt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Franz Berliner

Dato : 17-06-03 06:36

> Efter længere tids studie af brugtpriserne på Powerbooks, er jeg blevet
> nysgerrig efter at vide, hvad de reelt handles til.

Jeg kender et par stykker der har købt iBook 500mhz modellen til 5-6000
kr.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-06-03 11:58

Franz Berliner <stuff@kampp.dk> wrote:

> Jeg kender et par stykker der har købt iBook 500mhz modellen til 5-6000
> kr.

Takker.
Det var også mit indtryk, at de ikke blev handlet til noget nær de
annoncerede priser.
Savner lidt en reel debat, som ikke havner i personfnidder, som anden
tråd i denne gruppe.
Har mailet med flere sælgere, som uden problemer skærer over 25% af
prisen. Åbenbart tror sælgerne, at der skal være noget at slå af på.
Jeg ville foretrække reelle prissætninger.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 17-06-03 12:02

Preben Bødker Nielsen wrote:

> [...]
> prisen. Åbenbart tror sælgerne, at der skal være noget at slå af på.
> Jeg ville foretrække reelle prissætninger.

Så er du ikke jyde, det at "prutte om prisen" er en del af fornøjelsen
ved at handle

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-06-03 12:07

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Så er du ikke jyde, det at "prutte om prisen" er en del af fornøjelsen
> ved at handle

Nej. Det er næsten 100 år siden, at mine avner forlod den nordtyske
halvø

(jeg har dog hænger til bilen)

/Preben
--