include_path
Fra : Jimmy

Dato : 12-06-03 15:38

Hej

Jeg vil gerne have sat en inlude_path i htaccess, men jeg får Internal
Server Error så snart jeg gør det.

Jeg har angivet følgende:

include_path=":/home/u-10000"

Jeg laver min include som følger:

require ("/includes/script.php");

Den fulde sti er således:

/home/u-10000/includes/script.php

Hvad gør jeg galt?

Mvh
Jimmy

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 12-06-03 16:14

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne have sat en inlude_path i htaccess, men jeg får Internal
> Server Error så snart jeg gør det.
Kunne tyde på at der er en fejl i din .htaccess.

> Jeg har angivet følgende:
>
> include_path=":/home/u-10000"
Jeg tror ikke man kan sætte denne fra .htaccess - prøv istedet:
http://dk2.php.net/manual/en/function.set-include-path.php

Desuden adskiller : de enkelte stier, så den skal ikke være først i din
include_path..

Martin

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 12-06-03 16:17

"Martin C. Petersen" <mcp@phys.au.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror ikke man kan sætte denne fra .htaccess - prøv istedet:
Det vil jeg så skynde mig at trække tilbage (jvf.
http://dk2.php.net/manual/en/function.ini-set.php). I stedet kan du prøve at
fjerne det første : (eller eventuelt sætte et . foran i stedet).

Martin

Fra : Bjarne

Dato : 12-06-03 16:38

On Thu, 12 Jun 2003 16:37:38 +0200
"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote:

> Jeg vil gerne have sat en inlude_path i htaccess, men jeg får Internal
> Server Error så snart jeg gør det.
>
> Jeg har angivet følgende:
>
> include_path=":/home/u-10000"

Din .htaccess skal have følgende linie:

php_value include_path ".:/home/u-10000"

Der skal ikke være noget lighedstegn. Det første punktum sikrer at du
kan inkludere filer fra det directory du står i.

- Bjarne

Fra : Jimmy

Dato : 12-06-03 17:35

"Bjarne" <spam@spaceball.dk> wrote in message

> Din .htaccess skal have følgende linie:
>
> php_value include_path ".:/home/u-10000"

Super - det virkede

Tak for hjælpen,
Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 12-06-03 17:57

> [...]
>
> Der skal ikke være noget lighedstegn. Det første punktum sikrer at du
> kan inkludere filer fra det directory du står i.

Er der en tilsvarende til når man ikke inkluderer, men angiver stien til en
fil på serveren?

F.eks.
$current_size = getimagesize("/home/u-10000/john.gif");

ville jeg gerne kunne skrive som:
$current_size = getimagesize("john.gif");

Så alle stier på serveren tog udgangspunkt i at "/" ikke var "/" men
"/home/u-10000".

Håber det giver mening

Mvh
Jimmy

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 12-06-03 18:11

> Er der en tilsvarende til når man ikke inkluderer, men angiver stien til
en
> fil på serveren?
Manualen er din ven
http://dk.php.net/manual/en/function.chdir.php

Martin

Fra : Jimmy

Dato : 12-06-03 18:23

"Martin C. Petersen" <mcp@phys.au.dk> wrote in message
> "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> en
> Manualen er din ven

> http://dk.php.net/manual/en/function.chdir.php

Det er ikke helt det jeg leder efter.
Jeg ønsker at kunne angive rod-stien i htaccess.

Jeg kan på webhotellet ikke komme til at tilgå filer der ligger udenfor
"/home/u-10000"

Således skal "/" *altid* være "/home/u-10000".

Måske rodet skrevet, men I fanger den nok

Mvh
Jimmy

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 12-06-03 23:08

> [...]
>"/home/u-10000"
>
>Således skal "/" *altid* være "/home/u-10000".
>
>Måske rodet skrevet, men I fanger den nok

Jeg ved helt hvordan du gør i .htacces, men det kan sikkert gøres. Fx
med mod rewrite. Ellers kan du måske bruge så noget som
$_SERVER["DOCUMENT_ROOT"].
MVH Martin S