Jordbær guf
Fra : Sus@nne

Dato : 12-06-03 11:05

Hej

Min søn vil gerne lave jordbær guf ?

Selve "guffen " har jeg styr på, fra min tid i pølsebar i perioden 1974 -
1977.. men da var det ikke moderne med jordbær guf.. er der nogen der kan
hjælpe med en opskrift eller hvor man kan få fat i ekstrakten henne ?

På forhånd tak

hilsen
Susanne

Fra : pusmand

Dato : 12-06-03 11:34

Jeg har ingen "guf"-opskrift - vil du dele din med vi andre??
Kan man ikke bare komme noget jordbærsaft i??

Hilsen

Fra : Zarh

Dato : 12-06-03 11:35

Har netop købt noget i Prima man bare selv skal piske op!

Fra : pusmand

Dato : 12-06-03 11:45

Har bare ingen Prima her - eller i miles omkreds (mener jeg ikke)........

Fra : Nette

Dato : 12-06-03 12:01

"pusmand" skrev i en meddelelse news:0RYFa.6560$Z5.3873@news.get2net.dk...
> Har bare ingen Prima her - eller i miles omkreds (mener jeg ikke)........

Alta har også haft den. Måske har de den stadg? Den var i hvert fald god,
men så lkidt klam ud, inden den blev pisket op

Nette

Fra : Kristina S. Andreass~

Dato : 12-06-03 20:42

Jeg har købt den i Superbest i dag..

Fra : Jan Pedersen

Dato : 12-06-03 12:28

Sus@nne wrote:
[...]

Jeg plejer at komme en skefuld syltetøj i, enten hindbær eller i jeres
tilfælde jordbær.

Jan Pedersen
cuk@cuk.dk
--
Det er nemmere at få tilgivelse end tilladelse...
Blomst # 92159636

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 12-06-03 21:36

> [...]

> 1977.. men da var det ikke moderne med jordbær guf.. er der nogen der kan
> hjælpe med en opskrift eller hvor man kan få fat i ekstrakten henne ?

Hvad med O'Boy Jordbær pulver? (altså det, der kan bruges til at blande op i
mælk)

Mvh. Lisbeth

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 13-06-03 04:05

"Sus@nne" <jensens@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse...

> .. er der nogen der kan hjælpe med en opskrift
> eller hvor man kan få fat i ekstrakten henne ?

Her er en Leth opskrift..

Jordbær guf:

Hvad skal du bruge..
· 4 æggehvider
· 4 spiseskefulde sukker
· Jordbær eller anden saft
· 1 spiseske rød frugtfarve eller anden farve
· ½ teskefuld eddike

Sådan gør du..
1. Pisk æggehviderne
2. Tilsæt sukker
3. Tilsæt eddike
4. Tilsæt jordbærsaft efter smag
5. Tilsæt 1 spiseskefuld frugtfarve
6. Blandingen piskes, indtil konsistensen er cremet.

Du kan bruge andre former for saft og frugtfarve alt efter temperament.
- Hvis du er bange for salmonella, så benyt altid pasteuriserede æggehvider.
Salmonella-bakterierne kan både sidde på ægge-skallen og inde i ægget.
Skyller du rå æg i kogende vand i 2 - 3 sekunder før brug, fjerner du de
salmonella-bakterier, der sidder på skallen, men ikke de bakterier, der
er inde i ægget.
-

*Jordbær ekstrakt/essens/aroma kan købes hos Specialkøbmanden
City-Arkaden på strøget i Kbh. - samt Panduro Hobby mfl. ...

På nettet:
http://www.bolsjeriet.dk/public_html/bolsje.html

http://www.det-sode-liv.dk/

http://www.sliklageret.dk/VareKatalog.asp

http://www.urtegaarden.dk/default.asp?PageID=11

http://www.specialkoebmanden.dk/

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Af alle Glæder er Forventningens Glæde den største.
- Søren Kierkegaard

Fra : Henriette Jensen

Dato : 13-06-03 16:47

Kan købes i Føtex
Venlig hilsen Henriette

Fra : crema

Dato : 16-06-03 22:04

Kære venner
Prøv nu lige at læse, hvilke tilsætningstoffer, aromater og farvestoffer i
køber til jeres jordbærguf. Pisk istedet nogle pasteuriserede æggehvider op
med lidt most jordbær eller anden form for naturlig frugt. Det kan godt være
det smager anderledes end den substans, der serveres til en isvaffel. I kan
som forældre sikkert forsvare at ægte ting smager på en anden måde end
unødvendige tilsætningeer.
Henrik