vurdering af kreditforeninger
Fra : Magnus Larsen

Dato : 12-06-03 09:56

Jeg overvejer at købe lejlighed med 30-års fastrentelån, nu når
obligationsrenten er faldet til 4%

Hvordan skal man bære sig ad med at undersøge markedet, således at man
ikke vælger kreditselskab / kreditselskabsprodukt i blinde?

Hvad skal man kigge efter?

mvh Jon Loldrup

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 12-06-03 10:53

d. 12/06/03 10:56 skrev Magnus Larsen på jonlol@worldonline.dk i artiklen
4tfgevk4skr95tberlssvfb40p27bcatqo@4ax.com:

> [...]
>
> Hvordan skal man bære sig ad med at undersøge markedet, således at man
> ikke vælger kreditselskab / kreditselskabsprodukt i blinde?

Jeg ved det ikke, men jeg vil gætte på, oversigter over obligationskurser
kan være et godt sted at starte, da kursen fortæller noget om, hvor mange
penge du skal sælge obligationer for, for at få udbetalt det beløb, du vil
låne, og dermed også noget om den effektive rente.

Gebyrerne er vist nogenlunde ens i alle kreditforeninger.

Med venlig hilsen
Børge Rahbech Jensen

Fra : Jacob Riis

Dato : 12-06-03 11:25

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> d. 12/06/03 10:56 skrev Magnus Larsen på jonlol@worldonline.dk i artiklen
> 4tfgevk4skr95tberlssvfb40p27bcatqo@4ax.com:

[snip]

> Gebyrerne er vist nogenlunde ens i alle kreditforeninger.
>
> Med venlig hilsen
> Børge Rahbech Jensen

Gebyrerne er ikke ens. Jeg har som led i min uddannelse skrevet en rapport
om realkredit og fandt her ud af at der var forskel i gebyrerne (i hvert
fald for 2 år siden). Alle foreningerne har deres fordele og ulemper så det
gælder om at se sig godt for når man vil spare et par tusind kroner.

--
Jacob

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 12-06-03 11:39

d. 12/06/03 12:25 skrev Jacob Riis på contactingrouponly@noprivatemessages i
artiklen 3ee8550b$0$13000$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Gebyrerne er ikke ens.

Ok. Så er jeg også blevet lidt klogere i dag.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 12-06-03 16:27

Jacob Riis wrote:

> [...]
> fald for 2 år siden). Alle foreningerne har deres fordele og ulemper så det
> gælder om at se sig godt for når man vil spare et par tusind kroner.

Hm, først bør vi være sikker på, at Jon mener Kreditforening, og ikke en
aller finsieringsvirsomhed, som det eller kunne læses af indlæget,
så, Jon er der lån i huset udover ca 70% af seneste vurdering ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Jon Loldrup

Dato : 16-06-03 15:55

On Thu, 12 Jun 2003 17:26:51 +0200, "Erik G. Christensen"
<egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote:

> [...]
>aller finsieringsvirsomhed, som det eller kunne læses af indlæget,
>så, Jon er der lån i huset udover ca 70% af seneste vurdering ?

Jeg har intet hus, så det kan jeg ikke svare på. Men jeg mener
kreditforening.

mvh Jon Loldrup