Saltkant på cocktailglas
Fra : Agelby

Dato : 10-06-03 18:50

Er der nogen her i gruppen, der kan fortælle, hvordan man pynter et
cocktailglas med salt?

Uden den store succes har jeg haft dyppet toppen af glasset i en lille skål
med vand og efterfølgende dyppet glasset i en lille skål med
salt....resultat: Salt i klumper på glassets kant?!?!

Selv efter flere forsøg måtte jeg - på grund af tidsnød (og arrigskab) - dog
helt opgive og i stedet servere mine cocktails uden salt...øv!

V.h.

Henrik Agelby

Fra : Ib

Dato : 10-06-03 19:35

Du skal dyppe dit glas i en tyktflydende væske..

f.eks. grenadine, creme de cassis e.l. - det giver også en lækker farve ;)

Rose's produkter er udemærkede til dette formål

http://www.shake-it.dk/roses/index2.html

go' fornøjelse

Fra : Padmé Amidala

Dato : 10-06-03 19:48

Du skal helst have en sukkerholdig væske til at holde på enten saltet eller
sukkeret til kanten.

VH
Padmé Amidala

Fra : Felix

Dato : 10-06-03 20:14

On Tue, 10 Jun 2003 19:50:10 +0200, Agelby wrote:

>Er der nogen her i gruppen, der kan fortælle, hvordan man pynter et
>cocktailglas med salt?

DET har jeg aldrig prøvet. Men i gamle dage pyntede man med
sukker.

Man sammenrører (ikke pisker) med en gaffel en æggehvide med lige
dele vand, og dypper glaskanten heri - lad det lige tørre et
øjeblik eller et minut, hvis der ikke skal hænge alt for meget
salt ved.

Så hænger både sukker og salt fint fast, og den indtørrede
æggehvide er næsten smagsneutral.
Lidt mere avanceret bliver det at tilsætte frugtfarve i passende
nuance til æggehvideblandingen.

m. v. h.

Fra : Agelby

Dato : 11-06-03 17:29

Tak for hjælpen

Forslaget med at anvende Rose's gav et væsentligt bedre resultat.

V.h.

Henrik Agelby

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 12-06-03 13:13

Jeg har læst/hørt at man skal bruge citron-/limesaft.

mvh.
K.