Betaling ved forkert vare
Fra : Martin San.

Dato : 11-06-03 18:36

Hejsa

Jeg har netop modtaget en vare med posten (en harddisk) som jeg har købt
online, men jeg ser nu, at firmaet har sendt den forkerte vare til mig. Det
er en billigere vare de har sendt mig, men jeg er stadig blevet faktureret
den fulde pris.
Den vare som jeg oprindligt havde bestilt, lagerføres ikke længere (udgået?)
og jeg er ikke interesseret i den billigere udgave som de har sendt til mig
(da den har andre specifikationer).
Jeg har betalt 41 kr. i porto, og skal nu betale 41 kr. i porto igen for at
returnere varen. Det er 82 kr. lige ud af vinduet! Når jeg returnerer varen
igen, kan jeg da forlange at firmaet godtgør 2 x porto, således at jeg
holdes omkostningsfri pga. deres fejl??

MVH Martin

Fra : Nicolai Lang

Dato : 11-06-03 20:16

On Wed, 11 Jun 2003 19:36:02 +0200, "Martin San."
<feedback56@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> [...]
>igen, kan jeg da forlange at firmaet godtgør 2 x porto, således at jeg

Det vil jeg være sikker på at du kan forvente. Men hvad siger firmaet?
Har de en anden opfattelse af det skete, eller af hvad du har ret til?

Når vi begår fejl så holder vi da altid kunden skadesløs 100%.

/Nicolai
(http://VoksenBleer.DK)

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Martin San.

Dato : 11-06-03 20:24

"Nicolai Lang" <nicolai@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> Det vil jeg være sikker på at du kan forvente. Men hvad siger firmaet?
> Har de en anden opfattelse af det skete, eller af hvad du har ret til?

Jeg ville blot være på forkant med firmaets evt. negative svar. De har nu
svaret, og tilbudt at tage varen retur uden omkostninger for mig. Fint nok.

Fra : Henrik Hilskov

Dato : 14-06-03 20:28

nej du er ikke skadesløs jævnfør loven. Afsender betaler FÆRDIGT.
At nogle, ligesom ved fortryd af byt har en service om andet, er en anden
sag.

Fra : Martin San.

Dato : 15-06-03 02:11

"Henrik Hilskov" <H.HilskovFJERNDETTE@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> nej du er ikke skadesløs jævnfør loven. Afsender betaler FÆRDIGT.
> At nogle, ligesom ved fortryd af byt har en service om andet, er en anden
> sag.

Firmaet har sendt den forkerte vare til mig. Det har de også selv indset.
Skal jeg betale porto for at returnere den? Altså jeg betaler for deres
fejl? Jeg har jo ikke bestilt det, som de har sendt mig. Jeg burde måske
bare have beholdt varen og sagt "tak for gaven"...

/Martin

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-06-03 07:21

"Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> skrev :

>Jeg burde måske bare have beholdt varen og sagt "tak for gaven"...

Ville det ikke være en dårlig forretning for dig selv ? Du skrev
noget om at det var en dårligere vare til den bedres pris.

--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Martin San.

Dato : 15-06-03 20:22

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Ville det ikke være en dårlig forretning for dig selv ? Du skrev
> noget om at det var en dårligere vare til den bedres pris.

Jo, og varen er nu også returneret. Men tanken om, at firmaet kan fejl-sende
4-5 varer til mig i træk og at jeg selv skulle betale for returporto for de
forkerte varer, er ikke en speciel rar tanke. Men sagen er gået i orden, det
er dog bare utroligt at det er kunden som hænger på udgiften når firmaet har
lavet en fejl...

/Martin