Er der returret på f.eks mobil-abonnemente~
Fra : Adam D.

Dato : 11-06-03 16:53

Er der returret på f.eks. et mobilabon.?? Loven siger vel, at man har
skal have min. 8 dages, fuld returret :D

/Adam D.

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-03 17:02

"Adam D." <A_Darwish@msn.com> wrote in message
> Er der returret på f.eks. et mobilabon.?? Loven siger vel, at man har
> skal have min. 8 dages, fuld returret :D

Loven fastsætter aldrig, at du skal have returret på noget som helst
(selvfølgelig ved mangler) Kun når du køber ved fjernsalg har du 14 dages
returret.

Ang. abonnement vil jeg skyde på, at købet af selve telefonen og abonnement
er en og samme aftale, hvilket betyder, at du ikke kan tilbagelevere
abonnement uden at gøre det samme med telefonen.

Mvh Lisbeth

Fra : mc

Dato : 11-06-03 19:50

Jeg mener du har 14 dages fortrydelse.
Jeg købte en mobiltlf. til min datter for nogle år siden, da vi kom hjem,
fandt vi ud af at man ikke kunne spærre for sms, jeg ringede (mobilix) og
fortalte at jeg ikke ville have abon. da jeg ikke kunne få det spærret på et
vist beløb, de lavede det om til et taletidskort i. Jeg havde skrevet under
i forretningen, men læste mig frem til, at jeg kunne fortryde indenfor 14
dage.
Marianne

Fra : Devast8or

Dato : 12-06-03 00:16

Adam D. wrote:
> Er der returret på f.eks. et mobilabon.??

Jeg mener der har været noget oppe i gruppen om at selvom du fortryder købet
af din telefon, fanger bordet mht. abonnementet. Om det er lovligt ved jeg
ikke.

> Loven siger vel, at man har
> skal have min. 8 dages, fuld returret :D

Nej den gør ej. Den siger at ved fjernsalg har man 14 dages fuld returret.
Ved alm. forbrugerkøb har du ikke noget som helst medmindre sælger selv
tilbyder at gå ud over hvad loven kræver.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Andy

Dato : 12-06-03 10:57

> Nej den gør ej. Den siger at ved fjernsalg har man 14 dages fuld returret.
> Ved alm. forbrugerkøb har du ikke noget som helst medmindre sælger selv
> tilbyder at gå ud over hvad loven kræver.

Rent faktisk står der 14 dages fortrydelsesret. Ifølge en samtale med en
jurist fra forbrugerstyrelsen sidste år, er det noget helt andet end fuld
returret.

Returret gælder også hvis varen IKKE er i væsentlig samme stand og mængde'
som ved købet, hvorimod fortrydelsesretten iflg. købeloven kun dækker hvis
varen er i 'væsentlig samme stand og mængde'.

Om der eksisterer en afgørelse på området aner jeg ikke.

Andy