/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Ustabil bærbar computer (Compaq Presario 7~
Fra : MadsD


Dato : 11-06-03 09:14

Hejsa, først lidt insider viden i pc'er.

Jeg har en <subj>, der er forholdsvis ustabil. Den fryser periodisk, nærmest
uden grund. Nogle gange sidder jeg og ser mpeg-film (nogle gange DivX), og
enten fryser den... ellers også kommer der en lækker blå skærm. Andre gange
henter den fx email, og der fryser den bare. Også selvom den ikke er på
nettet, kan den finde på at fryse.

Jeg havde ekstra ram i, dem pillede jeg ud for at se hvad der skete... den
fryser stadig jævnligt. Jeg har prøvet Windows ME, 2000, XP, Longhorn
Alpha... det virker lidt som om at jo tungere maskinkrav, jo oftere fryser
den.

Så det lovmæssige:
Jeg vil jo gerne have gjort noget ved den, så jeg kan bruge den uden at
frygte at den fryser. Kan jeg indlevere den til reperation uden jeg selv får
lov at betale, hvis den ikke lige fryser, når den er hos dem? Jeg synes
snart jeg har prøvet alt Som utilfreds forbruger, kan jeg så få mine
penge tilbage hvis de ikke kan udbedre fejlen? Jeg har købt den i det gamle
Fredgaard, nu Fona. Som de selv skriver, så fortsætter evt. forsikringer mv.
på samme vilkår som før "fusionen".

--
Regards/Hilsen
MadsD - http://www.madsd.dk



 
 
Casper Bang (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 11-06-03 14:26

> Kan jeg indlevere den til reperation uden jeg selv får
> lov at betale, hvis den ikke lige fryser, når den er hos dem?

Hvis jeg var dig ville jeg egentligt gå op i den fredgård (nu fona) hvor du
købte den, og fortælle om din problemstilling.
Bed om at få papirer (underskrevne) på at du ikke står for nogle
omkostninger, at det går under garantien... De har sikkert
standarddokumenter som siger noget ala det ved indlevering til reperation.
Du kan lige så godt få det på skrift når du er oppe at indlevere den; så er
den sag klaret. Fona m.m. har normalt god service, så der burde ikke være
indvendinger til dette.

Det var så den praktiske del af det.
Hvad selve loven siger vil jeg lade være op til juristerne.... men
ovenstående vil være det nemmeste for alle parter; der vil aldrig blive
nogen tvivl.



Henning (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 11-06-03 17:33


>Jeg havde ekstra ram i, dem pillede jeg ud for at se hvad der skete... den
>fryser stadig jævnligt. Jeg har prøvet Windows ME, 2000, XP, Longhorn
>Alpha... det virker lidt som om at jo tungere maskinkrav, jo oftere fryser
>den.

Har du kørt Compaqs diganostic? Viser den hardwarefejl? Værkstedet vil
sandsynligvis installere en standard W98, som maskinen er leveret med,
og teste. Finder den ikke fejl, får din software skylden og du får en
regning.



Henning
hsb@(fjernes)image.dk

MadsD (11-06-2003)
Kommentar
Fra : MadsD


Dato : 11-06-03 18:40

> >Jeg havde ekstra ram i, dem pillede jeg ud for at se hvad der skete...
den
> >fryser stadig jævnligt. Jeg har prøvet Windows ME, 2000, XP, Longhorn
> >Alpha... det virker lidt som om at jo tungere maskinkrav, jo oftere
fryser
> >den.
>
> Har du kørt Compaqs diganostic? Viser den hardwarefejl? Værkstedet vil
> sandsynligvis installere en standard W98, som maskinen er leveret med,
> og teste. Finder den ikke fejl, får din software skylden og du får en
> regning.
>
Compaq Diagnostics??? Har jeg slet ikk brugt. Vidste ikke det fandtes. De
har fået "periodisk fejl" smidt i hovedet... det kan intet diagnostisk
program teste for.

Jeg har ringet til Compaq support.. de henter den indenfor 5 hverdage og
tager den med. Så håber jeg da de får den repareret ordentligt... giver den
noget arctic silver kølepasta og nogle KVALITETS-blæsere.

--
Regards/Hilsen
MadsD - http://www.madsd.dk

BTW: Det var WinXP Home edition den kom med
og en anden ting.... den burde f*ndme ikke gå ned mens den defragmenterer.



Henning (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 11-06-03 21:20


>> Har du kørt Compaqs diganostic? Viser den hardwarefejl? Værkstedet vil
>> sandsynligvis installere en standard W98, som maskinen er leveret med,
>> og teste. Finder den ikke fejl, får din software skylden og du får en
>> regning.
>>
>Compaq Diagnostics??? Har jeg slet ikk brugt. Vidste ikke det fandtes. De
>har fået "periodisk fejl" smidt i hovedet... det kan intet diagnostisk
>program teste for.

Hvorfor kan et diagnosticprogram ikke teste periodiske fejl? Laver du
ex. 24 timers ram-test vil en periodisk fejl også blive afsløret! Det
er bedre at have en konkret fejlmelding end "hænger periodisk i
Pixeline bane 4" som jeg ofte ser!



Henning
hsb@(fjernes)image.dk

MadsD (12-06-2003)
Kommentar
Fra : MadsD


Dato : 12-06-03 14:14

> >> Har du kørt Compaqs diganostic? Viser den hardwarefejl? Værkstedet vil
> >> sandsynligvis installere en standard W98, som maskinen er leveret med,
> >> og teste. Finder den ikke fejl, får din software skylden og du får en
> >> regning.
> >>
> >Compaq Diagnostics??? Har jeg slet ikk brugt. Vidste ikke det fandtes. De
> >har fået "periodisk fejl" smidt i hovedet... det kan intet diagnostisk
> >program teste for.
>
> Hvorfor kan et diagnosticprogram ikke teste periodiske fejl? Laver du
> ex. 24 timers ram-test vil en periodisk fejl også blive afsløret! Det
> er bedre at have en konkret fejlmelding end "hænger periodisk i
> Pixeline bane 4" som jeg ofte ser!

Periodisk.. betyder... random? Dvs. det er vidt forskelligt hvornår fejlen
opstår. Det er jo ikke sikkert det er ram'en det er galt med. Jeg vil dog
give dig ret i, at hvis man lod et diagnostisk program køre længe nok, så
ville den på et tidspunkt gå ned. Spørgsmålet er så bare, er det en ny fejl
der er opstået eller er den den "rigtige" fejl, der er fundet?

--
Mvh
Mads



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408601
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste