By slægts side
Fra : John Friis Løndal

Dato : 11-06-03 07:02

Jeg har forsøgt at lave en oversigt over vores slægtstræer, men syntes
ikke overblikket er særligt godt, hvordan kan det gøres bedre?

Siden findes på: http://home3.inet.tele.dk/jloendal/generalogy.htm

Vores slægter stammer hovedsagligt fra Them-Ry skanderborg,
Øster-Løgum sønderjylland og Lolland falster.

Jeg har lavet Friis, Løndal og Coulthard selv, resten er "hugget" fra
andre. Lars Lundin's service er blevet udnyttet med stor flid, så bliv
ikke overrasket over at finde dine egne oplysninger i databasen. Det
eneste problem jeg har med dette er, at jeg ikke har dårlig
samvittighed

Selvfølgelig vil jeg blive meget glad for oplysninger der kan gøre
træet bedre, specielt er jeg interesseret i Friis og Coulthard
grenene.

Mvh
John

My Best Regards from Agerskov, Denmark
Geologist and Geophysicist John Friis Londal
Phone : +45 74833085 Fax : +45 74833053
Privat Email : londal@mail.dk
Privat homepage : http://home3.inet.tele.dk/jloendal/

Fra : Tom Brøndsted

Dato : 11-06-03 08:00

John Friis Løndal wrote:

>Jeg har forsøgt at lave en oversigt over vores slægtstræer, men syntes
>ikke overblikket er særligt godt, hvordan kan det gøres bedre?
>
>Siden findes på: http://home3.inet.tele.dk/jloendal/generalogy.htm

Jeg synes nu siderne er fine og overskuelige for "fremmede" der hurtigt
vil orientere sig om der er noget. Andre fremstillingsformer har som
søgeindeks ikke bare efternavne men også steder (sogne). Det er godt
hvis man arbejder med bondeslægter (men irrelevant hvis det f.eks. er
borgerlige slægter).

Til gengæld er siderne ikke gode for den nærmeste familie (dig selv,
dine forældre, børn ...), fordi det hele virker usammenhængende. Man kan
ikke lige se hvordan en bestemt person hænger sammen med hovedpersonen
(probanden) når man hopper ind et bestemt sted.

Vi har nok alle vores favoritprogram. Du er velkommen til at prøve mit
program, se eksempler

http://tom.brondsted.dk/genealogi/fridsch
http://tom.brondsted.dk/genealogi/petersen
http://tom.brondsted.dk/genealogi/vester

Det skriver også rtf der kan læses ind i f.eks. MSWord. Men man skal
kunne det med at skrive på en kommandolinje. Og der er ingen support!

mvh tom brøndsted

Fra : John Friis Løndal

Dato : 11-06-03 09:20
Fra : Tom Brøndsted

Dato : 11-06-03 09:40

John Friis Løndal wrote:

>Jeg kan ikke få linkene til at virke?

Et eller andet går galt når jeg sender som html. Linken (som du ikke kan
se direkte) sløjfer mit fornavn tom. Vær sikker på at det står oppe i
vinduet i din browser. Nu prøver jeg at sende som ikke-html. Så virker
links'ene ovenfor (eller hva' det hedder) forhåbentligt.

/tb

Fra : DyrlundBøg

Dato : 11-06-03 14:53

Hej John og til lykke med din hjemmeside.

Det ser ud til at være nogle nydelige sider, du har lavet.
Blot synes jeg, der (som på så mange andre sider på Nettet) mangler noget,
nemlig nogle biografier eller i hvert fald blot en stillingsbetegnelse! Det
bliver ellers let en endeløs opremsning af navne og datoer.
Så vidt jeg kan se, fremgår det ikke af din hjemmeside, at det er det
Wandelske vingrossererdynasti, du bl. a. har medtaget.
Hører de forresten til dine forfædre? Hvis du er interesseret, har jeg vist
nogle notater et sted, der kan føre slægten én generation længere tilbage.
Og - der har indsneget sig en enkelt slåfejl: det hedder ikke geneRalogy.

Med venlig hilsen
Johnny Bøg, Ribe.