Hvad skal den koste?
Fra : Martin Nielsen

Dato : 11-06-03 23:28

Jeg har fået tilbudt et Diana 35 luftgevær, som har skudt 250-500 skud, med
en eller anden skodkikkert (mener det var en 4x20). Jeg har set den og den
ser helt ny ud, ikke en skramme.

Hvad skal den koste? Lidt brugt er den jo

/Martin

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 12-06-03 08:07

Godt nok kan jeg ikke prisen, jeg fik for nogle år siden også anskaffet
mig en af samme model. det er et godt præcist luftgevær.
jeg "mangler" bare informationer om den. - jeg ville gerne vide, hvor
hurtigt den skyder.
min er en kal. .177 (4,5 mm.)

MVH
BMH

Fra : Knud Erik Joergensen

Dato : 12-06-03 14:18

Hej Martin.
Jeg købte sidste hos en våbenhandler en Diana 35 kal. 4,5 uden kikkert, og
den var/er som ny, for kr. 1000,-

I min chronograf siger udgangshastigheden 182 m/s

KEJ

Fra : Martin Nielsen

Dato : 12-06-03 17:12

Jeg har ikke selv den store erfaring med luftgevær, men har altid hørt
Dianas geværer er af høj kvalitet, og derfor meget præcise.

Jeg regnede med at skulle skyde lidt duer med det, men er det så kraftigt
nok??

Kaliberen er også 4,5 mm. Kikkerten havde jeg regnet med at jeg ville pille
af og bruge de åbne sigtemidler, er det tosset, eller burde man investere i
en lidt bedre kikkert?

/Martin

Fra : Smirge

Dato : 12-06-03 19:56

for at skyde duer skal lufgeværet MINIMUM være kal. 5.5 og have en
udgangshastighed på min. 150 m/sek tror jeg nok - er ikke helt sikker....

Martin_P>
> Jeg regnede med at skulle skyde lidt duer med det, men er det så kraftigt
> nok??

P.S. Undskyld svaret på mail - jeg kan ikke vænne mig helt til denne OE
newsreader......

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 12-06-03 21:27

On Thu, 12 Jun 2003 18:12:20 +0200, "Martin Nielsen" <m.n@adslhome.dk> wrote:

>"Knud Erik Joergensen" <kej@kirkemusiker.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg regnede med at skulle skyde lidt duer med det, men er det så kraftigt
>nok??

Kravet er en mundingshastighed på 150 m/s, så den side sgu' være i orden, hvis
ikke lige at der også var et krav til kaliberen som min skal være .22 (5,5 mm)
--
Venlig Hilsen
Kim Kolmorgen

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 12-06-03 22:10

Hej Martin

Jeg ville anbefale dig en Gamo Hunter 880S - hvis du altså ville skyde
duer (kræver naturligvis at du er i besiddelse af GYLDIGT jagttegn).
Bøssen skyder med 203 m. / S. ved kaliber .22 (5,5mm.) og 305 m./s. ved
kal. .177(4,5 mm.)

Tjeck den og andre luftbøsser på
http://www.normark.dk/pdfer/Luftvaaben.pdf

MVH
BMH

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 12-06-03 22:32

Hej alle. Bare lige for at hægte mig på debatten da den nu kører - har en
gl. Diana 45 4,5mm. - ved nogen hvor hurtigt den går? Den skyder ret hårdt
og er afgjort mere præcis med åbne sigtemidler end med den Tasco 3-9 x 32
jeg bruger på 22`eren.
MVH Niels

--
Nu er jeg TRÆT af spammere.
Fjern bæstet fra adressen hvis du mailer mig.