1. hund
Fra : The MindMaster

Dato : 11-06-03 23:04

Hej,

Om ca. 8 dage skal vi hente vores første hundehvalp. En brun labrador-han.
Alle gode råd mht. til den første tid modtages meget gerne. Også litt.
henvisninger.

PFT

MM

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-06-03 07:50

"The MindMaster" <MindMaster@hotmail.com> wrote in message
> Hej,
>
> Om ca. 8 dage skal vi hente vores første hundehvalp. En brun labrador-han.
> Alle gode råd mht. til den første tid modtages meget gerne. Også litt.
> henvisninger.

Hvis den er med DKK stambog vil jeg på det kraftigste anbefale dig først
hvalpetræning, derefter lydighed i Dansk Retriever Klub
http://www.dansk-retriever-klub.dk/ .

Dernæst kan man jo fortsætte med markprøve træning. Men pas på: man bliver
afhængig af det

Hvilken landsdel bor du i ?

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : otn

Dato : 14-06-03 08:30

Christian B. Andresen <nobody@domain.country> wrote:

> [...]
> http://www.dansk-retriever-klub.dk/ .
>
> Dernæst kan man jo fortsætte med markprøve træning. Men pas på: man bliver

Hej
Nej - den er ikke med stambog. Begge forældrerne er - men det er ejernes
første kuld og der var noget med at de ikke var klar over, at hvalpene
skulle lyses?? - inden for et bestemt tidsrum. Skal den have stambog for
at kunne hvalpetræning?

MVH

PS! Vi bor i Næstved

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-06-03 07:48

"otn" <otn@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> første kuld og der var noget med at de ikke var klar over, at hvalpene
> skulle lyses?? - inden for et bestemt tidsrum. Skal den have stambog for

Jeg ved det faktisk ikke, prøv at ringe til nogle trænere.

Fra : Anja R.

Dato : 16-06-03 20:42

Christian B. Andresen wrote:
> Jeg ved det faktisk ikke, prøv at ringe til nogle trænere.

Hej!
Jeg ved heller ikke om der kræves stambog for at gå til hvalpetræning i
Retrieverklubben, men det kræves ialtfald ikke ved træning i DKK eller
DCH.

På dette link kan du læse mere om træning i DKK:
http://www.dansk-kennel-klub.dk/kunder/dkk/dkkweb.nsf/frames?openform&Exp=7&Vis=/kunder/dkk/dkkweb.nsf/navig/FA1B1BFB350C7BBCC12569730043EB7F?OpenDocument&Titel=Tr-aening

Venlig Hilsen
Anja

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-06-03 06:52

"Anja R." <SPAM_NEJTAK_a_runge@mail.dk> wrote in message

> [...]
> DCH.
>
> På dette link kan du læse mere om træning i DKK:

Det tror jeg faktisk man skal have, DRK er jo en underklub af DKK.

Fra : Anja R.

Dato : 17-06-03 07:48

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
>
> Det tror jeg faktisk man skal have, DRK er jo en underklub af >DKK.

Hej Christian!

Jeg tror du har ret i, at der kræves stambog i DRK, da træningen jo, i
denne klub er specielt tilrettelagt for retrievere, men jeg er ret
sikker på, at der ikke kræves stambog for at gå til træning i DKK.
Har selv trænet med 2 af mine hunde i kreds 4, og den ene af dem har
ingen stambog.

Denne træning er jo heller ikke, modsat DRK, specielt tilrettelagt til
en bestemt race, så i bund og grund kan det vel egentligt også være
ligegyldigt om hunden er raceren eller ej.

Anja

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 17-06-03 12:52

> Jeg tror du har ret i, at der kræves stambog i DRK, da træningen jo, i
> denne klub er specielt tilrettelagt for retrievere, men jeg er ret
> sikker på, at der ikke kræves stambog for at gå til træning i DKK.

Der kræves IKKE stambog for at træne i DKK! Lige for at slå det fast en gang
for alle Træner selv i DKK, og vi hører rigtig tit, at folk ikke kommer
til træning hos os, fordi de tror, at deres hund skal have en DKK
stambog.... Synd og skam, for alle kan være med!

-Trine

Fra : Leyna

Dato : 12-06-03 10:36

On Thu, 12 Jun 2003 0:14:18 +0200, The MindMaster
> [...]

>Om ca. 8 dage skal vi hente vores første hundehvalp. En brun labrador-han.
>Alle gode råd mht. til den første tid modtages meget gerne. Også litt.

Tillykke med den lille ny. Hvalpe er dejlige, men også temmelig
anstrengende.
Begynd at samle gamle aviser og køb Rodalon. Der kommer masser af
"uheld" hen ad vejen.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Therese

Dato : 12-06-03 12:06

Hej og tillykke med den lille ny. Vi glæder os til at se billeder i
dk.binaer

Jeg har skrevet lidt om den første tid med Bernhard på hans hjemmeside:
http://www.elverdalen.dk/bernhard

Det kan være, der er noget du kan bruge....

--
Mange hilsner
Therese

Fra : otn

Dato : 14-06-03 08:30

Therese <therese@SLETelverdalen.dk> wrote:

> [...]
> http://www.elverdalen.dk/bernhard
>
> Det kan være, der er noget du kan bruge....

Hej
Og tak. Vi glæder os meget. Vi har besøgt den nogle gange og billeder
kan ses på:

www.home.no/labradorenbuster

hvis du har lyst.

MVH

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-06-03 21:54

"The MindMaster" <MindMaster@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Om ca. 8 dage skal vi hente vores første hundehvalp. En brun labrador-han.
> Alle gode råd mht. til den første tid modtages meget gerne. Også litt.

Lær fra starten at holde hånd i hanke med fodermængden, så du undgår
slankekure ( Altså på hunden )

M.V.H.....Benny..

Fra : otn

Dato : 14-06-03 08:30

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> wrote:

> "The MindMaster" <MindMaster@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Lær fra starten at holde hånd i hanke med fodermængden, så du undgår
> slankekure ( Altså på hunden )
>
> M.V.H.....Benny..

Hej Benny
Tak for rådet.

MVH

Fra : Mighty

Dato : 17-06-03 16:59

En lille opfølgning på foderet.
Det er MEGET vigtigt de første 4 til seks måneder at i passer på hans vægt
og i øvrigt passer på hvad i "propper" i ham. Så vælg et foder med omhu og
pas på han ikke bliver for tyk for hurtigt!! Hellere 100g for tynd end for
tyk!!

Held og lykke med lille Buster...

Mvh.
Martin