Netmonitor 3210
Fra : Carsten Riis

Dato : 29-03-01 12:11

Hej gruppe

Hvad kan man bruge Netmonitor-funktionen til i praksis?

Jeg har fået den installeret via Logomanager 1.1.9, men jeg kan ikke
rigtig se, hvad jeg kan bruge alle de sjove koder og tal til.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Finn Møgelmose

Dato : 29-03-01 18:28

Du kan bruge menu 18 til at holde lyset tændt hele tiden eller slukke det
hele tiden du kan måle temperatur med nummer 20 se efter T+XX virker
selvfølgelig ikke så godt hvis du har telefonen i lommen...
Du kan se om dit batteri er meget slidt med menu nr 23 det er de første to
tal i linie 3 der viser dette hvis der står 33 betyder det at dit batteri er
mellem o og 33 % slidt hvis der står 66 er det melle 34 og 66 % slidt og
hvis der står 99 er batteriet MEGET tvivlsomt så tvilsomt at det er lige til
at male bæå og kaste i havnen

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Erik Einum

Dato : 29-03-01 18:48

"Finn Møgelmose" <finnm@privat.dk> skrev
> [...]
> er mellem o og 33 % slidt hvis der står 66 er det melle 34 og 66 % slidt
> og hvis der står 99 er batteriet MEGET tvivlsomt så tvilsomt at det er

På min 6210 viser det første tallet 0, og det har det alltid gjort.
På min tidligere 6150 så svingte dette tallet opp og ned fra dag til dag.

Det andre tallet viser 80, og det er kapasiteten i %, når 80 vises er det 4
(av 5) batteristreker til høyre. Tilsvarende på mindre display blir da 75,
og 3 av 4 streker.

Hvis man holder inn *-tasten får man litt forklaring på de enkelte tallene,
men det er for det meste forkortninger på tekniske uttrykk (på engelsk), så
det hele er "gresk". Men søk etter NetMonitor på web, så finner du
forklaringer til de fleste menyene. Imidlertid så kommer det til flere og
flere menyer jo nyere tlf er, i tillegg er det noen menyer som er kun på den
enkelte modellen, f.eks. en hexadesimal teller på antall ganger lokket på
7110 er åpnet!

--
///Mvh. EE

Fra : Finn Møgelmose

Dato : 29-03-01 20:47

Ja du har ret i det med at det svinger op og ned men prøv at lægge mærke til
at hvis man holder * nede står der faktisk AGE i menu 23 der viser hvor
gammelt batteriet er men jeg tror ikke at man skal stole på det men det er
nu meget smart hvis ens telefon begynder og ikke vil holde på strømmen og
ens batteri ikke er meget gammel så kan man jo se om det er batteriet eller
fordi at man ikke altid får ladet den helt op eller fordi man snakker for
meget i den hvad den jo så egentligt er bygget til

Hans-Jacob

Fra : Erik Einum

Dato : 30-03-01 12:19

> [...]
> batteriet eller fordi at man ikke altid får ladet den helt op eller fordi
> man snakker for meget i den hvad den jo så egentligt er bygget til

Jeg er klar over hva det står når man trykker på *, og også klar over hva
denne formodentlig skal være til, men et batteri jeg hadde var vel oppe på
93 tror jeg, noen dager senere var det _mye_ lavere, under 50, men husker
ikke nøyaktig. En annen ting er at hvis du sjekker dette tallet, setter inn
et nytt batteri og sjekker igjen så står det samme tallet der... Dagen etter
kan dette ha endret seg kraftig (batteri 2).

--
///Mvh. EE

Fra : Andersen

Dato : 29-03-01 21:32

Hej Carsten

Nu har jeg flere gange stødt på din henvisning ang. RE vs SV. Jeg er enig og ville da også gerne rette det i min OE, meeeeen selv om jeg følger opskriften punkt for punkt eller kører det lille prog der gør det for dig, ja så står der stadigvæk SV i mine reply???????????????????
Har du nogle gode forslag??

Hilsen Andersen

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-03-01 21:53

Andersen wrote:

> [...]
> selv om jeg følger opskriften punkt for punkt eller kører det
> lille prog der gør det for dig, ja så står der stadigvæk SV

Tja, nu er jeg ikke ekspert i Outlook Ekspress (jeg bruger
NetscapeMessenger), men gutterne i
news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express har sikkert et
par tricks i ærmet.
Så jeg må altså henvise til den gruppe.

Jeg krydsposter og lægger opfølgning til gruppen (en såkaldt xfut), så
hvis du svarer på indlægget her, så sendes den til
De skal altså også lige hjælpe dig med noget linjelængde-halløj (når
man svarer på dine indlæg, så er dine linjer frygtelig lange. Denne
gang har jeg selv rettet, så det fremstår /pænt/). Den bør maks. være
på 72 tegn, dog gerne nede på 68-70 tegn.