Radeon 9700 PRO All in Wonder - med remote~
Fra : Christian

Dato : 11-06-03 20:33

Hej!

Jeg er igang med at sammensætte en configuration til min nye PC og har længe tænkt på at købe et "Radeon 9700 PRO All in Wonder"
grafikkort.

www.edbpriser.dk ser der ud til at være to kort:

PowerColor Radeon 9700 PRO All in Wonder
Sapphire Radeon 9700 Pro All-in-Wonder

Sapphire's homepage ser umiddelbart ud som om den er nemmest at finde rundt i, så jeg havde tænkt mig at købe deres kort. Sapphire
skriver på:
http://www.sapphiretech.com/vga/9700pro-beast.asp
at der medfølger en remote control til TV tuneren
"Radio frequency wireless remote for your PC provides a hand held 30-foot user interface. Control your mouse and PC applications at
the click of a button. "

Med hos shg.dk, som sælger kortet, gør de pænt opmærksom på at der ikke medfølger remote control.

Så er den nogen der ved om
1. der er en butik der sælger Sapphire Radeon 9700 Pro All-in-Wonder med remote control i Danmark?
2. om Sapphire er at foretrække frem for PowerColor?
3. om det er de samme drivere der skal bruges til hhv. PowerColor og Sapphire?

- Chr

Fra : Martin Møller

Dato : 11-06-03 21:28

www.midt-data.dk

> 2. om Sapphire er at foretrække frem for PowerColor?

Ved ikke. Har selv Sapphire.

> 3. om det er de samme drivere der skal bruges til hhv. PowerColor og
Sapphire?

De bruger begge de samme Catalyst drivere fra ATI da det er et ati baseret
grafikkort.

Martin

Fra : Christian

Dato : 12-06-03 19:46

Tak for tippet Martin.
- Chr

Fra : MA

Dato : 13-06-03 16:21

> Ved ikke. Har selv Sapphire.

Jeg overvejer at købe et Sapphire Radeon 9700 Pro All-in-Wonder
(http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017907 ) til ca.
kr. 3.700,-, men er i tvivl om hvordan det er at se TV på (Video-In), om
Video-In er med lyd i mono eller stereo, samt hvor meget kortet støjer....
Der er en seriøs gennemgang af kortet på
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/aiw-9700-pro.html, der
generelt er positiv, men det anføres at kortet ikke understøtter SECAM og at
TV-tuneren giver billedstøj
(http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/aiw-9700-pro_13.html). Har
du nogen mening om det?
Med dette in mente forekommer prisen at være lige i overkanten.
Mit alternative kort er et Asus AGP-V8420 Deluxe
(http://www.edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1364577977) til ca.
kr. 2.150,-, der er kåret til bedste "mainstream" grafikkort 2002 på
TomsHardware http://www6.tomshardware.com/column/20030227/index.html. Nogen
der vil kendes ved dette kort? Forhandles tilsyneladende kun hos MidtData.
En anden løsning kunne være et TV-kort (med stereo og SECAM) + Sapphire
Radeon 9500 Pro TV-Out & DVI Retail til ca. kr. 1.730,-
(http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017893). Er det
en smartere løsning? Kortet skal bruges på en Pentium 4 2,66 med 512 MB RAM
til redigering af digital-billeder og video, spil, samt til TV og med DVI.
Har næppe brug for
AGP x8.

Venligst

Martin
ma_dk@nospamhotmail.com
fjern nospam

Fra : Torben B. Sørensen

Dato : 14-06-03 08:51

"MA" <ma_dk@nospamhotmail.com> wrote in

> [...]
> http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/aiw-9700-pro.html, der
> generelt er positiv, men det anføres at kortet ikke understøtter SECAM

SECAM er vel ligegyldigt i Danmark. PAL-modtagelsen er efter min mening
udmærket, og optagelser fra kortet står generelt rigtig pænt. Jeg har
optaget nogle tv-udsendelser og lavet DVD'er ud fra dem, og resultatet
er næsten pænere at se på end de oprindelige udsendelser. Det skyldes
nok den indbyggede "video soap" i kortet, der smukkeserer optagelserne.
Jeg har et kabel-tv-signal, jeg har ikke eksperimenteret med at optage
fra gamle videobånd og andre kilder med støj.

Lyden er i stereo og der er et hurtigt, men lidt primitivt tekst-tv-
system.

De nye drivere (Catalyst 3.4 og det tilhørende Multimedia Center 8.5)
giver en smartere brugergrænseflade til fjernstyringen, men efter at jeg
installerede det, blev billedkvaliteten på "tv-on-demand" markant
dårligere. Tv-on-demand er teknikken, der gør, at man kan trykke på
pauseknappen, mens man ser en udsendelse live. Så gemmer den i buffer,
til man igen trykker Play. Bagefter kan man gemme hele udsendelsen på
disk. Men den funktion virker altså ikke ordentligt med den nyeste
software.

Almindelig tidsindstillet optagelse i stil med en videobåndoptager
virker til gengæld helt fint.

Generelt er jeg vældig godt tilfreds med Sapphires udgave af kortet.

Torben

Fra : MA

Dato : 14-06-03 21:30

> Generelt er jeg vældig godt tilfreds med Sapphires udgave af kortet.
>
> Torben

Tak for ordene. Det lyder godt. Mangler kun at vide hvor meget kortet
støjer, men støj er jo noget subjektivt, og vandkøling med Zalman ZM80A-HP
er vel altid en løsning man kan have i baghånden.

Venligst

Martin
ma_dk@nospamhotmail.com
fjern nospam

Fra : Martin Møller

Dato : 16-06-03 11:42

"MA" <ma_dk@nospamhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak for ordene. Det lyder godt. Mangler kun at vide hvor meget kortet
> støjer, men støj er jo noget subjektivt, og vandkøling med Zalman ZM80A-HP
> er vel altid en løsning man kan have i baghånden.

Lad os bare sige at kortet ikke høre blandt de mest lydløse, men det er
heller ikke så det ikke er til at holde ud. Det er jo trods alt ikke passiv
køling, men en blæser der sidder på kortet. Og jeg har ikke modet til at
skifte den ud med en anden blæser eller nogen form for passiv køling.

Martin