NY Blæser.
Fra : Das Devil :\)

Dato : 11-06-03 13:50

Hej,

Jeg overvejer kraftigt at købe en ny køler til min XP1800+ cpu.

Overvejer kraftigt en Arctic Cooling Slim Silent Pro, men om det bliver
sådan en ved jeg ikke. Hvad syntes i? Jeg overvejer virkelig også at købe en
2500+ Barton, vil køleren også virke dertil?

Og er det de 75kr værd som jeg skal gi' for køleren? Ligenu har jeg en
Silent Viking.

Fra : CeeJay

Dato : 11-06-03 15:52

> [...]

en
> 2500+ Barton, vil køleren også virke dertil?

Spectrus skrev i dk.edb.hardware.overclocking at den medfølgende køler til
AMD Barton faktisk både er effektiv og støjsvag samt nem at montere.
Han lagde billeder af den på sin side og i dk.binaer.

Når man tænker på hvor lidt man skal betale ekstra for box versionen (dvs
med køler) af en barton 2500+ så er den da klart et forsøg værd. (Jeg mener
det er 65kr ekstra lige P.T.)

> Og er det de 75kr værd som jeg skal gi' for køleren? Ligenu har jeg en
> Silent Viking.

Jeg kan ikke se den til 75kr .. jeg kan se den til 175kr.
Jeg kender ikke til den men der står at den kan klare op til en 3200+ så den
kan også klare en 1800+.

Fra : Das Devil :\)

Dato : 12-06-03 18:42

Jeg kan jo altid sælge box-køleren for 65kr eller sådan igen ;)

Jeg skal kun gi' 75kr for køleren, så deet ;)

Men ehm andre forslag?

--
Husk at fjerne Giraffen i min mail :)

Fra : John Vedsegaard

Dato : 13-06-03 01:43

> [...]
>
> Jeg kan ikke se den til 75kr .. jeg kan se den til 175kr.
> Jeg kender ikke til den men der står at den kan klare op til en 3200+ så

Tja, jeg har reduceret støjen i min pc på en helt anden måde.
Grafikkortets blæser er pillet af! Derefter indsat i et stykke pap, som er
nedsat i et ledigt PCI-slot lige ved siden af. Det reducerede støjen
væsentligt.

Derefter er CPU-blæseren afmonteret! Og ophængt i gamle metaltråde over
cpuén. Dette reducerede støjen så meget at jeg troede det var løgn OG
temperaturen faldt med 10 grader fra 63 til 53 grader.

Nu mangler jeg bare strømforsyningen, men jeg finder på noget til den også.

John Vedsegaard

---
Udgående post er virusfri

Fra : Jonny Jensen

Dato : 12-06-03 10:57

> [...]
en
> 2500+ Barton, vil køleren også virke dertil?

Jeg har ovenstående i min sekundærmaskine, dog i TC versionen (temp.
styret). Den larmer ikke meget, selvom den sidder på en XP1800+ @ 2000+ i et
meget smal kabinet med dårligt airflow. Den køler til ca 48 grader ved (om
ikke full) så heftig load, ved omkring 1500 RPM i et kabinet med 32 graders
luft, ved 22 graders rumtemp.

Håber det kan hjælpe lidt...

Jonny.