WebCam / NetCam til større video konferenc~
Fra : Thomas Rokamp

Dato : 11-06-03 09:21

Hejsa!

Jeg har fået til opgave, at undersøge hvilket WebCam eller NetCam der
kan bruges til at afholde en form for video-konference, hvor en flok
mennesker fordeles på to rum, der så skal filmes og sendes.
Altså spledes at dem i rum1 kan se dem i rum2 og omvendt.

Almindelige webcams til en 3-400 kr holder nok ikke rigtig.

Er der nogen, der har erfaring med noget lignende? Og helst uden at
kameraet koster en halv bondegård.

Og hvad med software?

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : ct

Dato : 11-06-03 23:06

jeg har forsøgt dette med semi-pro kameraer med hardware dekoder kort.,
altså sæt til omkring 3000,- pr. maskine, derudover specielle mikrofoner til
et par tusinde i hver ende.

resultatet var ikke tilfredsstillende, og vi endte med en løsning med
tv+kamera i hver ende, priser omkring 30.000,- i hver ende - det virker til
gengæld.

claus

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 13-06-03 09:26

"ct" <no@way.se> wrote in message
> [...]
>
> resultatet var ikke tilfredsstillende, og vi endte med en løsning med
> tv+kamera i hver ende, priser omkring 30.000,- i hver ende - det virker

Den løsning vil jeg da rigtigt gerne høre nogle detaljer på - leverandør,
hardware, udstyr?

Vi står overfor en lignende problematik ml. to afdelinger i henholdsvis
Jylland og Sjælland, så måske er det noget vi umiddelbart kan efterligne
her.

Som udgangspunkt er der en fler-megabit LAN-forbindelse (TCP/IP, uden
firewalls etc) mellem de to lokationer.

Skriv evt. direkte til mig.

mvh Steffen