Andet multimedie
bentjuul 3670
Findes det ?
Fra : Kim Larsen

Dato : 10-06-03 22:01

Hej i gruppen

Jeg har en del trafiktavler i Illustrator format (*.ai), når jeg skal finde
et bestemt billede, så er det noget besværligt, for de er ikke navngivet som
jeg selv ville have gjort, så jeg er nød til at åbne dem en efter en for at
finde lige det jeg skal bruge. Findes der ikke et program, gerne af den
gratis slags, som kan vise mig billederne i en slags thumnails. Jeg har Jasc
Media Center, men det kan ikke vise mig filerne, hvad jeg er forbavset
over., det kan ellers håndtere de fleste filer.
Er der nogen der har en ide som kan være mig til hjælp ?

Kim Larsen

Fra : Nils F.

Dato : 10-06-03 22:07

Prøv www.irfanview.com. Fungerer. Er gratis. Klarer vistnok også AI-filer.

Fra : emj

Dato : 10-06-03 22:36

On Tue, 10 Jun 2003 23:07:16 +0200, "Nils F." <udsendt@hotmail.com>
wrote:

>Prøv www.irfanview.com. Fungerer. Er gratis. Klarer vistnok også AI-filer.

Nej, det kan irfan ikke klare.
Hilsen emj

--
www.enterpol.dk
- dit fristed på internettet.

Fra : Kim Larsen

Dato : 10-06-03 22:41

"Nils F." <udsendt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Prøv www.irfanview.com. Fungerer. Er gratis. Klarer vistnok også AI-filer.

Tak for linket, men programmet kan ikke klare opgaven, ærgerligt

Kim Larsen

Fra : emj

Dato : 10-06-03 22:11

On Tue, 10 Jun 2003 23:00:38 +0200, "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg har en del trafiktavler i Illustrator format (*.ai), når jeg skal finde
>et bestemt billede, så er det noget besværligt, for de er ikke navngivet som
>jeg selv ville have gjort

Kan du så ikke bare gemme dem i et andet format, eller kan Illustrator
kun gemme i sit eget interne arbejdsformat?
Jeg kender ikke nogle programmer, der kan læse *.ai
Hilsen emj

Fra : Kim Larsen

Dato : 10-06-03 22:43

> [...]
> kun gemme i sit eget interne arbejdsformat?
> Jeg kender ikke nogle programmer, der kan læse *.ai

Hvis jeg skulle gemme dem i et andet format, så er jeg jo lige langt, så
skal de alle sammen åbnes og så gemmes til noget andet, og det er noget der
kommer til at tage tid.

Kim Larsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-06-03 22:42

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev :

> [...]
>jeg selv ville have gjort, så jeg er nød til at åbne dem en efter en for at

Tjah, nu ved jeg ikke hvilken Windows du bruger, men XP kan
sagtens vise dem som thumbnails ude i venstre side, hvis du
vælger detaljer.

Mon ikke andre windowsversioner også kan?
--
Knud

Fra : Kim Larsen

Dato : 10-06-03 23:09

> [...]
> sagtens vise dem som thumbnails ude i venstre side, hvis du
> vælger detaljer.
>
> Mon ikke andre windowsversioner også kan?

Ihh, nu blev jeg lige så glad for et godt svar, for jeg bruger XP Pro, men
det virker ikke hos mig. Jeg får oplysninger om filen, men ikke noget lille
billede, æv. Selv hvis jeg højre klikker på filen og vælger egenskaber, og
under fanebladet Illustrator billede bliver der vist noget.

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 10-06-03 23:23

Kim Larsen skrev:

> Ihh, nu blev jeg lige så glad for et godt svar, for jeg bruger XP
> Pro, men det virker ikke hos mig.

Det undrer mig for hos mig ser det sådan her ud:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/ai_thumbs.png>

Muligvis skyldes det at filerne er gemt i en ældre Illustrator-version
som ikke pr. automatik laver et preview af filen(?).

> Selv hvis jeg højre klikker på filen og vælger egenskaber, og
> under fanebladet Illustrator billede bliver der vist noget.

Her hos mig (WinXP Pro SP1) bliver alle *.ai-filer automatisk stillet
sådan her: http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/ai_thumbs2.png

Madsen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 10-06-03 23:39

> [...]
> som ikke pr. automatik laver et preview af filen(?).

> Her hos mig (WinXP Pro SP1) bliver alle *.ai-filer automatisk stillet

Nu har jeg så også prøvet med CompuPic Pro, og det gav heller ikke noget
brugbart.
Må jeg have lov til at sende dig en af filerne Madsen, de fylder ikke mere
end 10 - 15 kb stk Så kunne du se om det er nogle gamle nogle eller hvad.
Jeg bruger selv Illustrator 10, og det er da underligt hvis ikke den skulle
kunne læse nogle der er af ældre dato.

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 10-06-03 23:45

Kim Larsen skrev:

> Må jeg have lov til at sende dig en af filerne Madsen, de fylder
> ikke mere end 10 - 15 kb stk Så kunne du se om det er nogle gamle
> nogle eller hvad.

Det kan du bare gøre. Adressen er gyldig.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 11-06-03 00:09

Kim Larsen skrev:

> Må jeg have lov til at sende dig en af filerne Madsen, de fylder
> ikke mere end 10 - 15 kb stk Så kunne du se om det er nogle gamle
> nogle eller hvad.

Den er gemt i Illustator 7 eller tidligere, så det er sikkert
årsagen. Hvis jeg åbner den fil du sendte til min mail i Illustrator
10 og gemmer den i *.ai igen, så får den en thumbnail i WinXP.
Jeg behøver ikke engang at gemme til Illustrator 10. Det er nok at
gemme til Illustrator 8, som Illustrator 10 selv foreslår at gøre.

Madsen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 11-06-03 00:18

> [...]
> Jeg behøver ikke engang at gemme til Illustrator 10. Det er nok at
> gemme til Illustrator 8, som Illustrator 10 selv foreslår at gøre.

Jeg har prøvet det samme, og får samme resultat som dig, så er der noget at
lave i nat

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 11-06-03 00:42

Kim Larsen skrev:

> Jeg har prøvet det samme, og får samme resultat som dig, så er der
> noget at lave i nat

En action og en batch udfra den action er din ven ;)

Madsen.

Fra : B. Smalbro

Dato : 10-06-03 22:54

Jeg mener Compupic Pro kan

Kh
Bjørn

Fra : Kim Larsen

Dato : 10-06-03 23:40

"B. Smalbro" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener Compupic Pro kan
>
> Kh
> Bjørn

Jeg har lige prøvet programmet, og som jeg har skrevet til Madsen, så kan
den heller ikke, så jeg ved ikke hvad det kan være. Tak for hjælpen.

Kim Larsen

Fra : hcma

Dato : 12-06-03 11:08

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> over., det kan ellers håndtere de fleste filer.
> Er der nogen der har en ide som kan være mig til hjælp ?

Hvis ingen af tidligere indlæg hjælper, har du muligheden for at lave et
ContackSheet i Photoshop.
Har lige prøvet det og der er ingen problemer med *ai-filer.
m v h
HC