Nyt hegn væltet...
Fra : ">I

Dato : 09-06-03 13:07

Jeg har for ca 1 måned siden sat et nyt hegn op. Det er et lamelhegn.
Støtterne sidder på nogle jernbeslag, der er støbt fast i nogle cement rør.
3 ud af 5 beslag knækkede her i formiddags. Jeg synes selv jeg har fulgt
alle råd og vejledninger, som jeg fik i den butik, hvor jeg har købt det
hele. Jeg spurgte ekspedienten om de beslag virkelig var nok, til at holde
det hele, Han sagde ja selvfølgelig kunne de det.

Men hvad nu, jeg får sikkert byttet de tre beslag der er knækket, men hvad
med alt det andet jeg har brugt. rør, cement, nye støtter, arbejdskraft
osv.? Kan jeg gøre noget krav gældende overfor butikken for de udgifter jeg
får i forbindelse med at jeg skal grave rørene op igen og lave noget nyt?
Eller er det en sag for min forsikring??

mvh

Søren

Fra : MAndersen

Dato : 10-06-03 06:04

">I<SSH>I<" <soeren01@solhoej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> får i forbindelse med at jeg skal grave rørene op igen og lave noget nyt?
> Eller er det en sag for min forsikring??

Hvis hegnet er væltet ved storm - i forsikringsforstand min. 17,2 m/sek -
kan det være omfattet af din parcelhusforsikring.

hvis ikke vil jeg rette kravet mod sælgeren af stakittet, hvis beslagene
ikke har været kraftige nok og du har udført arbejdet korrekt, må de
erstatte de udgifter du får. Det skal selvfølgelig bevises at beslagene
ikke har været gode nok.

mvh
MAndersen

Fra : ">I

Dato : 10-06-03 07:04

"MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis hegnet er væltet ved storm - i forsikringsforstand min. 17,2 m/sek -
> kan det være omfattet af din parcelhusforsikring.

I følge DMI's hjemmeside, var der på det pågældende tidspunkt vindstød
på 21 til 23 sekundmeter.

> [...]
> ikke har været kraftige nok og du har udført arbejdet korrekt, må de
> erstatte de udgifter du får. Det skal selvfølgelig bevises at beslagene

Jeg tror jeg vil foreligge problemet først for forhandleren, og høre om han
vil holde mig skadesløs ved genopførelsen af hegnet, og der næst
forsikringen, hvis forhandleren ikke er hverken til at hugge eller stikke i.

Men egentlig så synes jeg at det må være forhandleren der har et vist
ansvar.

Bevis for at beslaget ikke var godt nok eller kraftigt nok, er vel bare at
vise beslaget, der jo er knækket?

Tak for hjælpen

> mvh
> MAndersen