Hærværk?
Fra : Ontime

Dato : 07-06-03 00:30

Et spørgsmål for jurafolk.

En lejers hjemmeboende søn kommer sent hjem en aften, og finder entredøren
låst. Farmand gider ikke lukke op, hvorfor sønnen smadrer en glasrude i
døren for at komme ind.

Det bliver udlejer noget sur over - og påtænker at anmelde det til politiet.

Så er spørgsmålet - Kan udlejer det - eller er det en misligholdelse af
lejekontrakt ?

Ontime

Fra : Preben Andersen

Dato : 07-06-03 06:38

"Ontime" <spamfri@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
politiet.

> Så er spørgsmålet - Kan udlejer det - eller er det en misligholdelse af

Ja selvfølgelig kan udlejer melde det til politiet, hvad skulle forhindre
ham i det? På den anden side kunne han jo også bare få lejeren til at betale
for hærværket.

mvh
Preben

Fra : Ontime

Dato : 08-06-03 07:30

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja selvfølgelig kan udlejer melde det til politiet, hvad skulle forhindre
> ham i det? På den anden side kunne han jo også bare få lejeren til at

Du må være radikal.
Nu ved jeg ikke om du kender ordlyden i hærværksparagrafferne - men den pgl.
straffes kun på den forurettedes begæring. Og hvem er så forurettede?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 07-06-03 16:31

On Sat, 7 Jun 2003 01:29:56 +0200, "Ontime" <spamfri@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>låst. Farmand gider ikke lukke op, hvorfor sønnen smadrer en glasrude i

Øhh hvorfor havde han ikke en nøgle ?
jeg mener fadereen kan well ikke afskære ham fra at kunne komme ind på
sin bo pæl ?

>Det bliver udlejer noget sur over - og påtænker at anmelde det til politiet.

ja dte kan jeg da sådan set godt forstår .....

>Så er spørgsmålet - Kan udlejer det - eller er det en misligholdelse af
>lejekontrakt ?

det kommer an på leje forholde mht nøgle for det må jo siges at være
en unik situasione hvis han ikke har en nøgle ??
Mv.
Bo M Mogensen
--
går ud i mørket######alt hvad jeg ser er vibrerene atomer ...¤¤¤¤¤¤¤¤
KLiche ca 1980.

Fra : Henrik Hilskov

Dato : 14-06-03 20:54

Bo mogensen.. Alle dine indslag jeg læser har altidden der bagvendte
omvendte bagvendte logik, hvor du søger manglende logik uden at se svaret,
fordi hensigten ligger i ordet. Har du ikke andet at lave ??