Penge tilbage for rejse i.f.m. sygdom?!
Fra : Andrew

Dato : 06-06-03 18:42

Hej

Vores familie havde planlagt en 2 ugers rejse til frankrig, den første uge i
et hus vi har lejet igennem et selvstændigt rejsebureau
(http://www.koppeltravel.dk/) og den sidste uge i lejligheder udlejet via
FDM. Vi har betalt for begge uger.

Der er sket det meget sørgelige at min mor har fået konstateret brystkræft
og skal opereres lige op il afrejse. Derfor prøver vi at få pengene tilbage
for de to uger. FDM ville blot have en lægeerklæring, så fik vi pengene
tilbage igen, men vi har ikke endnu ringet eller spurgt til om vi kan få
pengene tilbage for den første uge. Inden vi kontakter Det Selvstændige
Rejsebureau vil vi gerne lige have at vide om hvad Lovens ord er i.f.m dette
tilfælde. Har man retten til at få pengene retur når sådan et akut
sygdomstilfælde opstår?!?! eller kan det enkelte rejsebureau bare sige "det
var ærgeligt" og så beholde alle de penge vi har betalt ?!?!

Vi kan pga sygdomstilfældet ikke rejse afsted, og det ville da VIRKELIG være
endnu et slag i ansigtet hvis vi samtidig mistede 10.000 kroner eller hvad
det nu var det kostede at leje det hus...

Mvh Anders

Fra : Dunk

Dato : 06-06-03 21:24

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> endnu et slag i ansigtet hvis vi samtidig mistede 10.000 kroner eller hvad
> det nu var det kostede at leje det hus...

Det er da et tyndt argument. Det er da mindst ligeså ærgerligt for den som
har udlejet huset til Jer at miste de penge !!
Har I forsikret for dette - ja så kan I afbryde og lade forsikringen
betale - ellers ville det være helt urimeligt.

Venligst
Dunk

Fra : Andrew

Dato : 06-06-03 22:13

> være
> >

> Det er da et tyndt argument. Det er da mindst ligeså ærgerligt for den som
> har udlejet huset til Jer at miste de penge !!

Hvor har jeg givet utryk for at vores tab af penge er et argument??? jeg
spør efter om man har loven med sig ved sygdomstilfælde!?!?! FDM gav f.eks.
pengene tilbage ved at man viste dem lægeerklæring, derfor troede jeg der lå
en lov og gemte sig bag deres handling i at give os pengene tilbage.

Ro på !!!

Mvh Anders

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 06-06-03 22:32

Mener der ikke lige umiddelbart der gemmer sig en lov der siger at man kan
få pengene tilbage...
At FDM gør kunne det måske være i sammenhæng med at der er en
afbestils-forsikring der dækker eller er det kanon service for deres side...
Men det kan også være at der var et stykke tid før I skulle ha' været på
ferie... Eks. hvis I skulle afsted i næste uge, så ville det være svært for
FDM m.m. at nå at udleje det pågældende hus, og derved ville de selvfølglig
fastholde kontrakten. Men hvis der er en måned m.m. til rejsen kunne FDM
m.m. nå at udleje huset, men ville måske forlange et lille gebyr for
pairarbejde og andet...
Hvad siger jeres kontrakt med FDM og det andet firma... Vilkårene for
eventuelt afbestilling skal fremgå af jeres kontrakt!!!

Fra : Rene Larsen

Dato : 06-06-03 22:16

hvis du ikke kan få dine penge igen så udbyd da rejesen her på nettet så kan
det jo være du får nogle af pengene igen.... der er sikkert en eller anden
som kunne bruge denne rejse.....