Bil påkøres af truck - hvilken forsikring?
Fra : Henning

Dato : 06-06-03 17:58

På min arbejdsplads køres der med gaffeltruck på parkeringspladsen.
Har sådan en sag en ansvarsforsikring, eller er det bilens kasko, der
skal dække i tilfælde af uheld? Det kan både være påkørsel eller
situationer, hvor trucken taber noget fra en palle.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Jimmie Andersen

Dato : 07-06-03 06:53

Hej

Jeg har før arbejdet på et slagteri, hvor en af truckførene tabte et saltkar
ned i en bil. Det var slagteriet der hang på regningen.

Jimmie

Fra : MAndersen

Dato : 07-06-03 09:54

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal dække i tilfælde af uheld? Det kan både være påkørsel eller
> situationer, hvor trucken taber noget fra en palle.

Hvis trucken forvolder skade ved kørsel skal en motoransvarsforsikring dække
skaderne.

Hvis den forvolder skade ved at løfte noget op i f.eks. lastbilen på et tag,
er der tale om virksomhedens erhvervsansvarsforsikring.

Hvis den taber noget under kørsel med skade på f.eks. en parkeret bil, er
der tale om motoransvar.
Hvis den holder stille, løfter, og taber det ned på en parkeret bil, er der
tale om virksomhedens erhvervsansvarsforsikring.

mvh
MAndersen