Oprettelse af Firma
Fra : Casper Bang

Dato : 06-06-03 13:50

Hej,

Jeg er ikke helt sikker på hvor korrekt en nyhedsgruppe det her er, men helt
forkert er den nok ikke (eller små i meget gerne henvise mig hvis i kan).

Jeg har igennem en længere periode udviklet en hjemmeside, som jeg nu godt
kunne tænke mig at oprette i et firma. Det skal bare være en simpel
enkeltmandsvirksomhed, med få omkostninger (hosting hver måned, plus
software). Hardwaren har jeg allerede (gamle dele).

Min side henvender sig især til amerikanske brugere, hvilket frembringer
nogle lidt sjove spørgsmål.
Der vil blive købt virtuelle ting (medlemsskab for eksempel) betalt med
kreditkort, igennem en udenlandsk udbyder. Brugeren bliver viderestilt til
en hjemmeside som tager imod kreditkort betalingen (i USD), hvorefter jeg
ind imellem får tilsendt en check på beløbet (minus diverse gebyrer).
Hvordan skal moms af dette afregnes? Skal udlændinge som køber i Danmark
betale dansk moms, eller hvordan? Denne moms (hvis moms skal betales af
dette) skal den trækkes af det betalte beløb, eller af min indtægt (beløb
minus gebyrer).?

Jeg er netop ved at færdiggøre en 3-årig uddannelse på HHX, så har lidt
baggrundsviden med økonomi etc... men nok ikke helt tilstrækkeligt til at
kunne klare det hele selv.
Vil det være muligt at få en eller anden form for hjælp hos kommunen til
oprettelsen af denne virksomhed, eller hvem skal jeg kontakte for at
opstarte det hele?

Det var vidst en hel del spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig lidt med
:)

MVH
~Casper Bang

Fra : Kim Jensen

Dato : 06-06-03 14:57

On Fri, 6 Jun 2003 14:50:17 +0200, "Casper Bang"
<webmaster@secretsofwar.net> wrote:

>Jeg er ikke helt sikker på hvor korrekt en nyhedsgruppe det her er, men helt
>forkert er den nok ikke (eller små i meget gerne henvise mig hvis i kan).

Dine spørgsmål hører hjemme i : dk.erhverv

--
Kim