hjælp til tydning af FT Bække 1860
Fra : Per Agerbæk Sørensen

Dato : 09-06-03 17:12

Jeg er ved at indtaste FT 1860 Bekke Sogn Andst Herred Ribe Amt.
Er der en der kan læse hvad der står ved stillingsbetegnelsen ved Laust Lund
Andersen 38 aar.
Han er nr 13 fra neden, på venstre side.
http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1860/00027/00723.tif

med venlig hilsen og forhånd tak

Maj-Britt Agerbæk

Fra : Angelbo

Dato : 09-06-03 17:25

"Per Agerbæk Sørensen" <egegangen137@soerensen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3ee4b25f$0$24707$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
Lund
> Andersen 38 aar.
> Han er nr 13 fra neden, på venstre side.

Hej

Jeg ville så gerne ind på denne side, og har da også været det før, men der
kommer kun et "Q" midt på min skærm. Er der nogen, der kan fortælle, hvordan
jeg kommer ind og ser folketællingerne fra 1860. Jeg har downloadet program,
der kan læse tif. filer og har som sagt været inde på siden før.

Mvh
Lisbeth

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 09-06-03 17:32

Angelbo wrote:
> [...]
> fortælle, hvordan jeg kommer ind og ser folketællingerne fra 1860.
> Jeg har downloadet program, der kan læse tif. filer og har som sagt

Hej Lisbeth!
Jeg har lige været inde på siden og kan godt læse den. Jeg fik dog en
pop-up: nu version, som jeg downloadede. Måske skal du prøve det?
http://www.alternatiff.com/#download
--
Hilsen Jeannie Kristensen
Min slægt: http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/

Fra : Bent Fleron

Dato : 09-06-03 17:48

Jeannie Kristensen [4700] wrote:
> Hej Lisbeth!
> Jeg har lige været inde på siden og kan godt læse den. Jeg fik dog en
> pop-up: nu version, som jeg downloadede. Måske skal du prøve det?
> http://www.alternatiff.com/#download

Jeg har ligeledes været derinde og jeg fik også tilbudet om download af
ny version (hvilket jeg gjorde).
Jeg kan kun læse det første; nemlig 'deres' derefter et ord der begynder
med 'S' og sidste ord med 'P'. Men der må være en eller anden
familierelation fordi husbonden hedder Anders Laugesen Lund, 68 år og
den efterlyste hedder Laust Lund Andersen.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 09-06-03 17:46

On Mon, 9 Jun 2003 18:24:49 +0200, "Angelbo" <angelbo@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>jeg kommer ind og ser folketællingerne fra 1860. Jeg har downloadet program,
>der kan læse tif. filer og har som sagt været inde på siden før.

Hej Lisbeth

Du har sandsynligvis installeret programmet Quick Time, efter du har
installeret din TIFF-læser. Jeg har været ude for det samme og kunne
kun finde løsningen at afinstallere QuickTime og geninstallere
TIFF-læseren. Så fungerede det fint igen.

Men måske har andre en bedre løsning?

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : Angelbo

Dato : 09-06-03 20:57

"Kirsten Bjorneboe" <kibj-delete@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kun finde løsningen at afinstallere QuickTime og geninstallere
> TIFF-læseren. Så fungerede det fint igen.

Hej Kirsten

Det var lige præcis det, der skulle til, tusind tak for hjælpen.

Mvh
Lisbeth

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 09-06-03 17:52

> [...]

> Jeg er ved at indtaste FT 1860 Bekke Sogn Andst Herred Ribe Amt.
> Er der en der kan læse hvad der står ved stillingsbetegnelsen ved Laust

Hej Maj-Britt,

Den er godt nok svær at læse!
Det begynder, som du nok ved, med "deres Søn", men så må jeg melde pas pt.

Det undrer mig i øvrigt, hvis du indtaster til KIP-projektet efter denne
uhyggeligt dårlige kopikvalitet?
Du kan jo gratis låne en kopi i LANGT bedre kvalitet fra DDA!

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Per Agerbæk Sørensen

Dato : 09-06-03 18:08

Hej
Først undskyld Poul F. Andersen mit svar skulle have været her i gruppen.
Jeg indtaster efter mikrokort og ikke den dårlig kopi.
Men nu har jeg et bud på hvad der kan stå. deres S, eier en Parsel.
Kan det være rigtigt ?. der er i samme FT andre der eier en Parsel [
Parcel ]
med venlig hilsen
Maj-Britt Agerbæk

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 09-06-03 18:29

"Per Agerbæk Sørensen" <egegangen137@soerensen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3ee4bf6a$0$24717$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
> Først undskyld Poul F. Andersen mit svar skulle have været her i gruppen.

Alt forladt

> Men nu har jeg et bud på hvad der kan stå. deres S, eier en Parsel.
> Kan det være rigtigt ?. der er i samme FT andre der eier en Parsel [

Bingo!
Jeg er enig.

--
Venligst