Roughnecks - (starship Troopers Animated)
Fra : Jeppe Møller

Dato : 10-06-03 20:47

Er subj. værd at investere i?
Er serien tilnærmelsesvis så god som filmen, og ligner de overhovedet
hinanden?
Jeg fandt Vol. 3 her
http://www.blackstar.co.uk/video/promotion/may03_columbia.1
til 6£

/JeppeM

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 10-06-03 22:24

"Jeppe Møller" <jeppem@gjk.dk> wrote in message
> Er subj. værd at investere i?
> Er serien tilnærmelsesvis så god som filmen, og ligner de overhovedet
> [...]

Jeg har set et enkelt volume, og det var IMØ ikke noget særligt. Serien
skulle være tættere på det oprindelige oplæg, end filmen var det. Dvs. ikke
så meget satire, mere straight action.

/Nikolaj

Fra : John Hinge

Dato : 11-06-03 09:52

On 10 jun 2003 Nikolaj Borg was heard to say:

(Om Starship Troopers, den animerede serie)
> Dvs. ikke så meget satire, mere straight action.

Har du *læst* Starship Troopers ?

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Farie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 11-06-03 13:46

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> wrote in message
> On 10 jun 2003 Nikolaj Borg was heard to say:
>
> (Om Starship Troopers, den animerede serie)
> >
> Har du *læst* Starship Troopers ?

Nope

/Nikolaj

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 11-06-03 14:00

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote in message

> Nope

For lige at elaborere lidt, så læste jeg et sted {tm}, at nogle var glade
for, at tegnefilmene var tættere på det oprindelige oplæg og ikke havde de
samme "morsomme" indslag som filmen. Vedkommende, der skrev det, mente at
tegnefilmene var bedst. Det er alene dette, som jeg baserede ("skulle være")
mit indlæg på.

/Nikolaj

Fra : Jeppe Møller

Dato : 11-06-03 14:39

> [...]
> samme "morsomme" indslag som filmen. Vedkommende, der skrev det, mente at
> tegnefilmene var bedst. Det er alene dette, som jeg baserede ("skulle

Okey
Jeg har læst SST, men først efter jeg havde set filmen 5 gange eller så.
Måske tegnefilmen skulle have en chance alligevel så.

/JeppeM

Fra : John Hinge

Dato : 12-06-03 10:00

On 11 jun 2003 Nikolaj Borg was heard to say:

> "John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> wrote
>
> Nope

Oki.. ser du, ST er nemlig efter min mening ret så satirisk.
Det er filmen også, men jeg hrer så til dem der mener at ST
filmen faktisk er ganske udmærket underholdning.. Den skærer
lidt voldsomt i oplægget, fjerner store dele af historien,
men opnår dog at blive ganske festlig. Jeg tror ikke det er
et uheld at det ligner en gang 90210 skuespillerei ret så
for dem uvante situationer. Paul Verhoeven er efter min
mening en underholdende manipulerende instruktør. Nogen gange
er han temmeligt direkte, f.eks Basic Instinct, men det er
måske for at sikre sig at bare nogle af hans amerikanse seere
har en chance for at opfange det.. (måske han sku prøve med
et lille skilt næste gang "Hey folks, this is satire.." Der
var jo nogle anmeldere af ST som ikke heeelt fangede satiren)

Og f.eks Robocop husker jeg som både fin ramasjang men også
med en stygt ubehagelig scene, hvor vores 'helt' skal aflives
i starten af filmen. Multiple kameravinkler af Peter Weller
medens han bliver skudt i småstykker. Så flytter det sig fra
alm voldelig underholdning til at blive ret væmmeligt, ikke at
der ikek er lavet langt mere blodige ting, det er mee måden
det bliver filmet på..

Hmm det sniger sig jo efterhånden over i en Paul Verhoeven
diskussion mere end en Starship Troopers diskussion.. ups :)

Fra : Homer

Dato : 12-06-03 10:07

John Hinge wrote:

> Hmm det sniger sig jo efterhånden over i en Paul Verhoeven
> diskussion mere end en Starship Troopers diskussion.. ups :)

Men du har ikke desto givet en analyse af ham, der er lige på kornet.
Tak for det!

--
Med venlig hilsen Homer.
After eating an entire bull, a mountain lion felt so good he started

Fra : John Hinge

Dato : 12-06-03 10:23

On 12 jun 2003 Homer was heard to say:

> Men du har ikke desto givet en analyse af ham, der er lige på kornet.
> Tak for det!

Åh jeg ber..
Jeg tror nu ikke jeg mumler om noget som de fleste ikke allerede
har opdaget.. På imdb kan man under Trivia om ham bl.a læse :
Trade mark
Famous for his extremely violent, yet intelligent, science fiction
films
Og det er jo ikke helt forkert. At han så engang imellem skyder ved
siden af og begår f.eks Showgirls, ja det er så ligesom.. øhm...

Fra : Jeppe Møller

Dato : 12-06-03 17:37

FUCK!
Nu sad jeg og ventede på for og imod i denne tråd- og så ender det med at de
får DVD'en udsolgt hos Blackstar!
Damn... jeg må tage ved lære...
Men tak for hjælpen...
/JeppeM

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 12-06-03 22:40

On Thu, 12 Jun 2003 18:36:35 +0200, "Jeppe Møller" <jeppem@gjk.dk>
wrote:

>Nu sad jeg og ventede på for og imod i denne tråd- og så ender det med at de
>får DVD'en udsolgt hos Blackstar!

Det var jo også nummer 3.

Jeg har set dem alle kronologisk. Det er glimrende tegnefilm, helt og
holdent i det univers. Faktisk holder jeg meget af filmen, men kan
bedre lide tegnefilmene. Du skal bare ikke forvente Tom & Jerry. :)

Se dem kronologisk. De hænger sammen.

R.