Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vise førsøgsbilleder til andre ??
Fra : Kispus

Dato : 10-06-03 20:06

Hej i gruppen
Den 8/6 svarede jeg på indlæg af Jesper Nielsen (Kl. 21:38)
og da jeg har det omtalte digitale kamera, tibød jeg at sende
et par prøveoptagelser taget med dette kamera hvis man sendte
mig en mail. (Jeg sendte til 2 personer)
Jeg kom så til at tænke på, at hvis jeg havde min egen hjemmeside
kunne jeg jo lægge billederne der, og så henvise til siden her i gruppen.
Da jeg nu ikke har en dyt forstand på at lave en hjemmeside, kom
jeg til at tænke på, om der fandtes sådan nogle sider man kan benytte
til dette brug. (dk.binaer er ikke lige tanken)
Har du et godt forslag, vil jeg læse det med interresse.
Venlig hilsen
John

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 10-06-03 20:09

Kispus <kispus@bluemail.dk> wrote:
> [...]
> til dette brug. (dk.binaer er ikke lige tanken)
> Har du et godt forslag, vil jeg læse det med interresse.

Der er fotokritik.dk, en mulighed. Desuden er der en mængde online
"betalings-gallerier". Og sidst er der jo muligheden for at hjælpe med
til at starte noget frivilligt drevet op, hvis du skulle have lyst til
det ;)

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-06-03 20:12

Kispus wrote:

> [...]
> kunne jeg jo lægge billederne der, og så henvise til siden her i
> gruppen. Da jeg nu ikke har en dyt forstand på at lave en

Du behøver ikke lave en hjemmeside, så længe du kan finde ud af at
uploade billederne til serveren. Du kan bare henvise direkte til
billederne i dit indlæg.
--
JPEGCrops 0.5.16 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Kispus

Dato : 10-06-03 21:20

Toke Eskildsen Skrev:

> Du behøver ikke lave en hjemmeside, så længe du kan finde ud af at
> uploade billederne til serveren. Du kan bare henvise direkte til
> billederne i dit indlæg.

Kære Toke
Hvis du hentyder til Binaer, så har jeg ikke prøvet at uploade
billeder der.
Jeg ville gerne há at det skulle være sådan, at når jeg fortæller
at jeg bruger det pågældene kamera og kan vise nogle billeder
taget med dette, så skulle jeg kunne skrive:
Du kan se billeder her: www....o.s.v.
jeg så engang en bog: Sådan laver du en hjemmeside.
Det er måske løsningen, det lyder bare så svært,
men det er det måske ikke ?
Hilsen John

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 11-06-03 08:04

Kispus wrote:

[Snip Upload til serveren]

> Hvis du hentyder til Binaer, så har jeg ikke prøvet at uploade
> billeder der.

Nej, jeg hentyder ikke til dk.binaer, men til en webserver.

Det var uklart formuleret fra min side, beklager.

> Jeg ville gerne há at det skulle være sådan, at når jeg fortæller
> at jeg bruger det pågældene kamera og kan vise nogle billeder
> taget med dette, så skulle jeg kunne skrive:
> Du kan se billeder her: www....o.s.v.

Flere billeder på en side kræver at du på en eller anden måde får
konstrueret en HTML side. Mit forslag gik på en enkelt billede, der
blot skal uploades til webserveren, hvorefter man kan lave et link til
det af formen
http://www.minfineserver.invalid/minundermappe/klokkeblomst.jpg
Det kræver ingen konstruktion af HTML sider.

I det lange løb kommer du nok ikke udenom at konstruere websider, hvis
du gerne vil have dine værker udbredt.
--
JPEGCrops 0.5.13 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Kispus

Dato : 11-06-03 08:31

> [...]
> du gerne vil have dine værker udbredt.
> --
> JPEGCrops 0.5.13 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -

Hej Toke
Ja jeg må have købt noget læsestof så jeg kan lære det, foreløbig
er det lykkedes mig at få et billed i dk.binaer som kan ses her: (Hi-hi.)

Hilsen John

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 10-06-03 20:43

> Da jeg nu ikke har en dyt forstand på at lave en hjemmeside, kom
> jeg til at tænke på, om der fandtes sådan nogle sider man kan benytte
> til dette brug. (dk.binaer er ikke lige tanken)

På yahoo (dk.photos.yahoo.com/) finder du et gratis fotoalbum.

Henrik

Fra : Michael Holm

Dato : 10-06-03 21:21

Brug mit galleri, www.gizwiz.dk/gallery/albums.php

Login med guest, password guest - og du kan uploade billeder i guests
mappen.

--Michael

Fra : Kispus

Dato : 10-06-03 21:34

"Michael Holm" <Michael@Holm.org> skrev i en meddelelse
> Brug mit galleri, www.gizwiz.dk/gallery/albums.php
>
> Login med guest, password guest - og du kan uploade billeder i guests
> mappen.
>
> --Michael

Hej Michael
jeg kom så langt at der stod Velkommen, og Åkanner som første
billed, og så gik jeg i stå !!!!!
Hilsen John

Fra : max

Dato : 10-06-03 21:40

> Hej Michael
> jeg kom så langt at der stod Velkommen, og Åkanner som første
> billed, og så gik jeg i stå !!!!!
> Hilsen John

*LOL*
-max-

Fra : Kispus

Dato : 10-06-03 21:48

> *LOL*
> -max-

Når man griner af andres manglende viden
af et bestemt emne.hvad er man så ?
Ja, jeg spø´r bare !
John

Fra : den glade dreng

Dato : 10-06-03 21:53

> Når man griner af andres manglende viden af et bestemt emne.hvad er man så
?
> Ja, jeg spø´r bare !
> John

undgå danske tegn ikke alle programmer kan lide det

VH

Per

Fra : max

Dato : 11-06-03 00:08

> Når man griner af andres manglende viden
> af et bestemt emne.hvad er man så ?
> Ja, jeg spø´r bare !
> John

Det var ikke det jeg grinede af, John..
Jeg levede mig bare ind i din beskrivelse, den mindede
mig om den med svigermor der står ude i regnen, og
svigersønen spørger "hva laver du her svigermor ?..
- så gå dog hjem"..
Håber du vil tilgi mig..-max.

Fra : Kispus

Dato : 11-06-03 00:32

> [...]
> mig om den med svigermor der står ude i regnen, og
> svigersønen spørger "hva laver du her svigermor ?..

Jeg VAR skam inde på siden som gæst og der var
en anden gæst der viste sit billed og andre med deres
navne, men da jeg ikke kunne se nogle "knapper" at
trykke på, ja så opgav jeg.
Jeg tror jeg vil forsøge med min udbyder (Opasia-Tdc)
Kikker på det når jeg har god tid.
John

Fra : max

Dato : 11-06-03 00:52

> [...]
> navne, men da jeg ikke kunne se nogle "knapper" at
> trykke på, ja så opgav jeg.
> Jeg tror jeg vil forsøge med min udbyder (Opasia-Tdc)

Jeg ved ikke hvad det er, men du får mig altså
til at grine på en go' måde..
Jeg håber virklig de har nogen knapper du kan trykke
på hos Opasia.!!
Men inden du opgiver, så prøv lige igen, jeg var også
inde for a finde dine knapper og der var de ikke, men
øverst i højre hjørne er der lidt text, prøv at klikke på
[add photos] eller [add photo].. Jeg tror det virker..
-max-

Fra : Kispus

Dato : 11-06-03 06:40

> [...]
> -max-
>

> Ja jeg ved ikke hvad det er galt, nu har jeg prøvet igen,
men jeg kan altså ikke se andet end ruden SEARCH
og under ruden står der:
Velcome, guest user
og derunder:
[Prefences] [Loguot]
Og absolut intet andet!
Er det meningen at jeg først skal
udfylde "blanketten" med navn og Mail-addr ?
Det mente jeg ikke at jeg skulle, da der står GUEST
ved billedet med åkander

Fra : Per Bau

Dato : 11-06-03 07:32

"Kispus" <kispus@bluemail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja jeg ved ikke hvad det er galt, nu har jeg prøvet igen,
> men jeg kan altså ikke se andet end ruden SEARCH
> [...]

Den er halvt inde!

Så klikker du på guest lige til højre for åkanderne. Nu har du følgende
muligheder:
[add photos] [add photo] [slideshow] [logout]

/Per

Fra : Kispus

Dato : 11-06-03 07:39

> [...]
> [add photos] [add photo] [slideshow] [logout]
>

> /Per
>
> OK, prøver igen, men kan lige fortælle at det lykkedes mig
at uploade et billed i Binaer for første gang !
Kan ses her:

Fra : Pico

Dato : 10-06-03 22:00

Kispus wrote:
> [...]
>>
> Hej Michael
> jeg kom så langt at der stod Velkommen, og Åkanner som første

Under den hvide retangel hvor du kan søge står der "Login" den skal du
klikke på og så kommer muligheden for at komme ind.

Det er ikke så svært at lave en hjemmeside der bare skal vise billeder.
Du kunne evt. bruge Stones WebVriter, det er et dansk program og
let at finde ud af. Der er også udgivet et hæfte af de billige til det.
Jeg kan ikke lige huske url'en til Stones side, men du kan prøve at
kigge på min hjemmeside, der er eet direkte link.
Pico

Fra : Kispus

Dato : 10-06-03 22:44

> [...]
> Pico

" men du kan prøve at
kigge på min hjemmeside, der er eet direkte link."

Det vil jeg da gerne, din addr??
John

Fra : Pico

Dato : 11-06-03 17:17

Kispus wrote:

> " men du kan prøve at
> kigge på min hjemmeside, der er eet direkte link."
>
> Det vil jeg da gerne, din addr??

Nå det må du undskylde. Når jeg skriver mails er den automatisk med,
men her er den:

http://home20.inet.tele.dk/pico/

Pico

Fra : Manior

Dato : 11-06-03 00:04

For det første. "gratis hjemmeside" sandsynlig kan du oprette hos Din
internet udbyder. Ellers kan Du bruge for eks. www.geocities.com som har
også mulighed for oprettelse af gratis hjemmeside. Photos.yahoo. vil jeg
ikke anbefale, fordi der bliver ikke vist uploadede billeder i fuld
størrelsen.
Til selve indhold på siden med billeder kan Du bruge en af de grafiske
programmer som Adobe Photoshop, hvor i menuen: File > Automate > Web Photo
Gallery, vil der blive mulighed for ganske ukompliceret oprettelse af web
galleri med Dine billeder. Prøv at experimentere med indstillinger.
Tilsvarende, kan Du også bruge programmet Irfan View, hvor der findes det
samme muligheder for oprettelsen af web galleri.

Hilsen Manior

Fra : Kispus

Dato : 11-06-03 07:36

> [...]
> Tilsvarende, kan Du også bruge programmet Irfan View, hvor der findes det
> samme muligheder for oprettelsen af web galleri.

Siger tak for svaret, forsøger med udbyder.
jeg har lagt et billed af Haslev torv i Binaer
taget med Fashion Cam tirsdag d.11-6,( morgen kl. 08:00)
opløsning: 1600x1200
Mvh. John

Fra : Weasel

Dato : 12-06-03 07:04

> [...]
> jeg har lagt et billed af Haslev torv i Binaer
> taget med Fashion Cam tirsdag d.11-6,( morgen kl. 08:00)

Prøv på www.megapixel.dk

Weasel

Fra : John

Dato : 11-06-03 17:40

"Kispus" <kispus@bluemail.dk> skrev i en meddelelse

[snip]
> [...]
> til dette brug. (dk.binaer er ikke lige tanken)
> Har du et godt forslag, vil jeg læse det med interresse.
[<snip]

Du må gerne sende dem til mig, så lægger jeg dem på min side under
"Udstilling". Læs nærmere på siden...under samme emne.
--
MVH
John K Hansen