Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fashion Cam 4x
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 08-06-03 20:38

Set i Føtex-kataloget 999 kr.

Fashion Cam. Med 2 megapixel-interpoleret 3,1 megapixel, 4 x digital zoom,
1,5 TFT skærm, videoklip og webcam funktion. 16 MB intern hukommelse.....

Jeg kan ikke finde den på internettet, hvilket må være et dårligt tegn.

Lyder det som et dårligt køb for en amatør?

Jesper

Fra : Claus Smith

Dato : 08-06-03 20:51

De findes da på www.edbpriser.dk

Claus Smith

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 08-06-03 21:24

"Claus Smith" <pigefotografen@pigefotografen.dk> skrev i en meddelelse

> De findes da på www.edbpriser.dk
>
> Claus Smith

Det gør den da også. Søgte på Fashion Cam, så den ikke! Søger på Fashion så
kom den. De burde gøre noget ved den søgefunktion.

Men en stjerne ud af 5. Det ser ikke godt ud. Og endda billigere.

Jesper

Fra : Henrik

Dato : 08-06-03 22:05

Den pris på edbpriser er forkert ink house tager også 995 for det prisen på
895 er på modellen med 1.3 mpixel

Mvh Henrik

Fra : Preben

Dato : 08-06-03 21:46

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan ikke finde den på internettet, hvilket må være et dårligt tegn.
>
> Lyder det som et dårligt køb for en amatør?

Jeg købte et af dem for et par uger siden, og er prisen taget i betragtning
rimelig godt tilfreds. Savner dog en optisk zoom, men kan vel ikke få alt,
når det skal være et billigt second kamera. Det er ellers et dejligt lille
fikst kamera, ultra nemt at betjene, og så lille, at det bare smutter ned i
en lomme, samtidig tager det faktisk rimelige og acceptable billeder. Under
visse belysningsforhold, tager det faktisk bedre billeder, end mit Canon
Powershot Pro 70 (på auto).
Om det er dårligere eller bedre end andre digi-kamera i prisklassen, ved jeg
ikke.
Drivere er fint kompatible med win XP

Iøvrigt findes der en website, men tilsyneladende har de nu ændre navnet på
kameraet til "Muse Cam" (har før (for 2 uger siden), heddet Fashion-cam.:
http://www.muse.com.hk/index.jsp

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 08-06-03 21:58

> [...]
> Powershot Pro 70 (på auto).
> Om det er dårligere eller bedre end andre digi-kamera i prisklassen, ved

Kan jeg evt. bede dig maile et par billeder, taget med dette "Fashion Cam"?

// Troels

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 08-06-03 22:13

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Under
> jeg
>
> Kan jeg evt. bede dig maile et par billeder, taget med dette "Fashion

Jeg vil også gerne se dem.

Jesper

Fra : Preben

Dato : 09-06-03 00:54

klip>
> Kan jeg evt. bede dig maile et par billeder, taget med dette "Fashion
Cam"?

> // Troels

Hvis ellers systemet virker hos www.click.dk, vil både du og Jesper modtage
en invitation til at se billederne.
Må indrømme at jeg ikke aner hvordan og hvad der foregår, men har da
oprettet mig som bruger, uploadet billederne og oprettet jer to som gæster,
så må jeg jo se om det virker.

Preben

PS Vent jer nu ikke for meget, så bliver i ikke skuffet.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 09-06-03 08:21

"Preben" <pcdoctorX@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så må jeg jo se om det virker.
>
> Preben
>
> PS Vent jer nu ikke for meget, så bliver i ikke skuffet.

Er det billederne normale størrelse? Jeg har tidligere set billeder der var
større end skærmen.

Hundebilledet virker også noget kornet.

Jesper

Fra : Preben

Dato : 09-06-03 13:34

> Er det billederne normale størrelse? Jeg har tidligere set billeder der
> [...]
Hej Jesper

Alle billederne er taget med en opløsning på 1600 x 1200.
I øvrigt har kameraet følgende opløsninger: 2048 x1536 - 1600 x 1200 -
1280 x 960 - 800 x 600.
Har uploadet 3 billeder mere, som er lettere editere udgaver af allerede
eksisterende billeder. Hvert af billeder har en lille kort forklaring om,
hvordan de er behandlet.

Preben

Fra : Kispus

Dato : 09-06-03 08:38

> [...]
> så må jeg jo se om det virker.
>
> Preben
>
> PS Vent jer nu ikke for meget, så bliver i ikke skuffet.

Hej med jer !
Må jeg være med i "samtalen" ?
Min kone forærede mig dette Fashion Cam på Fars Dag !
Jeg har så siden lavet mange forsøg, det tager rigtig gode billeder,
men selvfølgelig ikke som Nikon og Canon.
De "fejl" jeg har fundet er:
Der mangler en søger.
I stærk solskin og høj opløsning, bliver billederne blålig
hvis det står til AUTO, sættes det derimod på SOLSKIN
bliver billederne pæne men lidt mørkere.
I solskin kniber det med at se motivet på skærmen.

Til jer der gerne vil se billeder taget med dette kamera,
send jeres mailaddr. til bluemail, så sender jeg et par billeder
hjemmefra til jer.
Mvh. John

Fra : Preben

Dato : 09-06-03 12:14

"Kispus" <kispus@bluemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Til jer der gerne vil se billeder taget med dette kamera,
> send jeres mailaddr. til bluemail, så sender jeg et par billeder

Hej John

Lige i øjet, vil jeg kalde din kommentar, for der er nøjagtig de samme
erfaringer jeg mener at have fået.
Hvad angår Canon, så er jeg den lykkelige ejer af et Canon Powershot Pro 70,
som tager formidable billeder, bortset fra sammenblandingen af solskin og
store vandflader, vel og mærke på auto. Så kokser den; billederne bliver
mørke og kornede og samtidig meget svære at rette op på i f.eks Photoshop.
Jeg formoder at det er det diffuse lys med alle refleksionerne fra
vandoverfladen, der forvirrer lysmåleren. Måske et UV filter kunne modvirke
det.
På det område, er Fashion Cam bedre.
Canon'en har ligget inde i et skab det sidste ½ år, og kommer kun med ved
særlige lejligheder, alene pga. størrelsen. Det nye lille kamera har jeg
derimod altid med, fordi det fylder så lidt.

Preben

Fra : Kispus

Dato : 09-06-03 13:13

> [...]
>
> Preben
>
> Hej Preben, forsøgte at sende et billed hjem til dig, men negativt.
Det er lige lykkedes mig at forbinde kameraet med min video så
jeg kan se billederne på TV, det fungerer fint !
Jeg må se om jeg kan finde ud af det med det blå skær,
men det har jo ikke rigtig været vejr til at lave prøvebilleder i dag
Hilsen John

Fra : Preben

Dato : 09-06-03 13:43

> [...]
> Jeg må se om jeg kan finde ud af det med det blå skær,
> men det har jo ikke rigtig været vejr til at lave prøvebilleder i dag

Du kan fjerne en stor del af det blå skær med programmet DCE AutoEnchance,
som kan downloades på adressen: www.mediachance.com .

Preben

Fra : Kispus

Dato : 09-06-03 14:06

> "Kispus" <kispus@bluemail.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan fjerne en stor del af det blå skær med programmet DCE AutoEnchance,
> som kan downloades på adressen: www.mediachance.com .
>
> Preben

Siger pænt tak, har hentet og install. programmet, vil så prøve at
lege lidt med det, men det er jo ikke så meget man får lov til
uden at betale
John

Fra : Kispus

Dato : 11-06-03 08:00

> [...]
>
> Jeg kan ikke finde den på internettet, hvilket må være et dårligt tegn.
>
> Lyder det som et dårligt køb for en amatør?

Hilsen John