Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
lang tid om at scanne
Fra : Søren H Nielsen

Dato : 07-06-03 13:29

Jeg har en Nikon coolscan IV ed. Jeg synes den scanner noget langsomt... 4
min pr. dias. Jeg har haft den i et par år nu og jeg synes aldrig den har
scannet så langsomt før. Den burde vel egenlig scanne lige hurtigt hver gang
? Med mindre jeg har ændret noget helt radikalt og det mindes jeg ikke.
Den kører USB 2.0
scanner i 300 dpi
Digital ICE - normal
kører en relativ høj opløsning
billederne fylder ca. 20 mb pr.billede

min maskine:
P4 2,4 ghz, 768 mb ram

Mvh
Søren

Fra : Søren Blom

Dato : 07-06-03 14:23

"Søren H Nielsen" <sorenhn@mail.tele.dk> skrev
> kører en relativ høj opløsning
> billederne fylder ca. 20 mb pr.billede

Det er da på grund af den høje opløsning at det tager så lang tid, prøv at
sætte opløsningen ned, så vil du også kunne se at din scanner bliver
hurtigere færdig.

Hvorfor egentlig også så høj en opløsning og hvor høj er den?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : John

Dato : 07-06-03 15:22

> [...]
> hurtigere færdig.
>
> Hvorfor egentlig også så høj en opløsning og hvor høj er den?

Hmm....forstår ikke helt. Er det ikke en dias-scanner? I så fald er
opløsningen _meget_ lav. Og 300dpi stemmer da heller ikke overens med
filstørrelsen. Mon ikke nærmere det er i omegnen af 2400dpi?
Bortset fra det, så er det sikkert ICE der tager tiden.
--
MVH
John K Hansen

Fra : Peter Andersen

Dato : 08-06-03 16:13

John wrote:
> [...]
> filstørrelsen. Mon ikke nærmere det er i omegnen af 2400dpi?
> Bortset fra det, så er det sikkert ICE der tager tiden.

Det er det næppe! Hvis han scanner et billede der fylder 20MB i TIFF format
ukomprimeret, så tager der lang tid. De 300dpi er noget vrøvl og passer ikke
med denne filstørrelse.

--
Vh. Peter Andersen

Fra : KNL DtP

Dato : 07-06-03 14:44

"Søren H Nielsen" <sorenhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Digital ICE - normal

Prøv og se om det ikke er ICE-halløjet der tager tid. Hvis nu negativ
eller diaset ikke er støvet, så er det jo spild af tid.

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk