Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kedlige farver med HP photosmart 215
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 06-06-03 19:07

Hej NG.
jeg har et digital kamera HP photosmart 215 med 1.3 megapixels. Når jeg
tager billeder bliver de så kedlige i farverne, jeg ved godt at det er et
billigt kamera, men kan det være rigtigt? Kan der rettes op på det, har
Adobe Photoshop Elements, det kan nok klare det, men ved ikke lige hvordan
jeg gør. En der kan hjælpe?

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Per Jefsen

Dato : 06-06-03 19:08

> [...]
> billigt kamera, men kan det være rigtigt? Kan der rettes op på det, har
> Adobe Photoshop Elements, det kan nok klare det, men ved ikke lige

Hvis din skærm er ordentligt kalibreret - prøv at give billederne en ekstra
gang saturation, og leg med levels... hvis photoshops auto levels gør
billedet bedre, kan du bruge det som et tegn på, at levels-justering er
påkrævet.

Per Jefsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 06-06-03 19:39

"Per Jefsen" <jeff@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
newsrqcxzhb5eii7w8@news.cis.dfn.de...
> [...]
> gang saturation, og leg med levels... hvis photoshops auto levels gør
> billedet bedre, kan du bruge det som et tegn på, at levels-justering er

Hej.
Det var et hurtigt svar, men du skriver at levels-justering er påkrævet,
hvad mener du med det ? Jeg er helt ny til det der med digitale billeder.

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk