Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af digitalt videokamere
Fra : Jesper Laursen

Dato : 06-06-03 15:53

Hej

Jeg står foran et snarligt køb af et digitalt videokamera. Jeg har
nærmest gået rundt og er blevet mere forvirret end klog af alle de
modeller, mærker og priser, der findes.

Mine krav til kameraet er meget begrænset, da jeg reelt ikke ved, hvad
jeg skal gå efter. De eneste krav er, at det skal være digitalt, kunne
tage still-billeder (som et digitalkamera), lidt zoom og gerne
mulighed for overførsel til pc. (Jeg vil gerne kunne brænde optagelser
ned på en cd og afspille i min DVD afspiller.) Prismæssigt et sted
mellem 5-7000 kr.
Det kunne jo være rart at filme sommer ferien med familien.

Hvilke mærker og modeller skal jeg gå efter, og kan det betale sig at
købe på nettet??

Jeg vil gerne have nogle konkrete modeller, så jeg kan pejle mig lidt
ind på, hvad jeg skal købe.

På forhånd tak for hjælpen.

/Jesper Laursen

Fra : max

Dato : 06-06-03 15:58

> [...]
> købe på nettet??
>
> Jeg vil gerne have nogle konkrete modeller, så jeg kan pejle mig lidt

Måske det hjælper at kigge her:
http://www.dpreview.com
-max-

Fra : lars

Dato : 07-06-03 09:25

> Jeg vil gerne have nogle konkrete modeller, så jeg kan pejle mig lidt
> ind på, hvad jeg skal købe.
>
> På forhånd tak for hjælpen.

jeg har samme problem men jeg har altid hørt at sony skulle lave nogle gode
modeller
jeg har fundet dette link til diverse tests
http://www.camcorderinfo.com/d/Reviews&level_b=Camcorder.htm
hvis du finder nogle steder gider du så ikke poste dem ??
lmp. smabela .dae.dk

på nettet er der dem her http://www.digital4u.dk/ de
sælger tilsyneladende utrolig mange modeller.

lige nu kunne jeg godt tænke mig sony trv22 eller trv33
trv33 kan tage still billeder med 1million pixels. Men
et videokamera kan dom ikke hamle om med digital kamaraer
som jo snilt kan komme op på 3.2 Mega pixels.
og der skal man altså om hvis billedet skal bruges til noget fornuftigt.

men som sagt, så leder jeg også efter et godt et.

hilsen lars

Fra : Jesper Laursen

Dato : 07-06-03 09:45

Fra : Jesper Laursen

Dato : 07-06-03 15:50

"Jesper Laursen (slet 9DQWT)" <jesperlaursen@9DQWTtdcspace.dk> wrote in
message news:10549755830.830527569642879@dtext.news.tele.dk...

Det ser fint ud. Hvis der er nogle, der kan anbefale nogle konkrete modeller
stadig, så vil jeg meget meget gerne høre om det.
Jeg synes det er meget uoverskueligt, når man ikke har noget at gå efter.

/Jesper Laursen