Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma kontra Tamron
Fra : den glade dreng

Dato : 05-06-03 20:29

Hejsa

hvad er der af kvalitets forskelle mellem Sigma og Tamron
primært på zoom linser i området 28-200 mm

hilsen

Per

Fra : Pico

Dato : 05-06-03 21:33

den glade dreng wrote:
> Hejsa
>
> hvad er der af kvalitets forskelle mellem Sigma og Tamron
> primært på zoom linser i området 28-200 mm

Uden at være ekspert tror jeg dybest set det er et spørgsmål om tro.
Nogle objektiver er vældig gode fra Sigma andre er vældig gode fra
Tamron og viseverse med dårlige. Her ses selvfølgelig lige bort fra
Tamrons 90 mm. der er temligt suveren
Jeg har en Sigma 28 - 200 og er vældig glad for den, men det ville
jeg sikkert også have været for en fra Tamron. Så hvis objektiverne
har fået rimelige anmeldelser er det nok "prisen" der afgør det.
Pico

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 05-06-03 22:05

Pico <IPdata@mail.dk> wrote:

> [...]
> Nogle objektiver er vældig gode fra Sigma andre er vældig gode fra
> Tamron og viseverse med dårlige. Her ses selvfølgelig lige bort fra

Så skal man også lige se på Sigma's 105mm makro, der også er ret suveræn
;)

Tests af den egentlige gengivelse af 'motiver' kan ses på
http://www.photodo.com/ - Det er ret 'videnskabelige' test, der giver en
indikation af hvor korrekt optikken tegner.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-03 17:18

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> hvad er der af kvalitets forskelle mellem Sigma og Tamron
> primært på zoom linser i området 28-200 mm
>
> hilsen
>
> Per

Hej Per

Det kommer an på alderen af linserne. Sigma har jo været gået ned og
genstartet nogle gange. Så derfor er perioden hvor linsen er fremstillet
ret væsentlig. Men efter sidste genstart, har der vist ikke været noget at
klage over. Der får man vist en vare, der lever op til hvad den lover, og
skulle efter sigende, levere en efter priserne, god kvalitet.

M.V.H.....Benny..

Fra : C. Poulsen

Dato : 10-06-03 22:57

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message news:<3ee604f5$0$32465$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> klage over. Der får man vist en vare, der lever op til hvad den lover, og
> skulle efter sigende, levere en efter priserne, god kvalitet.

Hej

Jeg er nok heller ikke eksperten, men jeg købte en tamron 70-210 for 3
år siden, og har ikke haft andet end vrøvl med den, når den kørte på
autofocus havde den ustyrlig svært ved at stille skarpt, hvor man ved
manuel instilling godt kunne få det skarpt, jeg har haft den sendt
ind, og fået den tilbage med det svar at den ikke fejler noget og at
det må være kameraet, de andre linser jeg havde på det tidspunkt har
der dog ikke været problemer med, så jeg ved ikke. Og for en måned
siden fik linsen så sit endelige dødstød, under et zoom med autofocus,
fald den del af linsen der kører ud ganske enkelt af, så jeg har ikke
de store roser til tamron, men det kan jo være et tilfælde.
Til gengæld købte jeg sidste sommer en Sigma 24 mm, og hold da op den
kører som en drøm, og hvilke skarpe skud den kan levere, så jeg tror
valget er meget personligt, og der er nok ligeså mange meninger om
dette som der er fotografer.

Carsten

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-06-03 13:16

"C. Poulsen" <the.poulsens@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kører som en drøm, og hvilke skarpe skud den kan levere, så jeg tror
> valget er meget personligt, og der er nok ligeså mange meninger om

Hej Carsten

Det var da et noget trist endeligt for din Tamron, men det taler jo så lidt
for, at du kunne risikere at have ret i, at der var noget galt med din
linse. Jeg tror jeg havde gjort helvede hedt for ham som havde undersøgt
din linse. Han siger der intet er galt, og kort efter falder den fra
hinanden, så kan han ikke have haft meget begreb om sagerne, eller også har
han ikke været grundig nok. Men der er desværre ikke noget nyt i det. Man
møder en ret så overfladisk service mange steder. Derfor er det en god
ting, at få indført det i kvitteringen, at ved fejl, ombyttes varen med en
ny tilsvarende, og hvis det ikke kan lade sig gøre, så lade handlen gå
tilbage. Det er lidt trist, at man sommetider skal bruge så drastiske
skridt, jeg ville i hvert fald kræve dette, hvis jeg skulle købe et mærke,
hvor jeg ikke stoler på deres værksted, og vil de ikke acceptere dette, så
vælge et andet mærke. Nu har jeg selv adskillige Tamron linser, men der er
garantien nok udløbet for adskillige år siden, så det vil nok ikke være
rentabelt at sende dem til reparation, sker der noget med dem, er der vel
kun vejen hen over højre skulder tilbage, efter at have fjernet bagstykket,
men ellers har jeg da været godt tilfreds med Tamron, men jeg har jo heller
ikke haft brug for at sende dem til rep. Det er mange år siden jag har haft
Sigma, men de skulle nu, efter nogle ret så dårlige perioder, være fint oppe
at køre igen, og lave optikker af en udmærket kvalitet. Men jeg tolkede
også, at du var godt tilfreds med din nye Sigma linse.

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars [8210]

Dato : 14-06-03 20:24

den glade dreng wrote:
> Hejsa
>
> hvad er der af kvalitets forskelle mellem Sigma og Tamron
> primært på zoom linser i området 28-200 mm
>
> hilsen
>
> Per

Hej Per

Prøv at kikke her:

http://www.photodo.com/prod/lens/sigma.shtml#Sigma

http://www.photodo.com/prod/lens/tamron.shtml#Tamron

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk