Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EF Mellemringe?
Fra : Michael Holm

Dato : 04-06-03 21:29

Hvor kan man købe Canon EF Mellemringe? Jeg har lige hånd-holdt mit 28-135mm
IS objektiv 2cm. foran mit 10D, og så bliver den jo enormt macro. Findes der
"rigtige" mellemringe, og hvor kan man købe dem? - De kan vist ikke koste
alverden? Hvad hedder sådan en på engelsk?

--Michael

Fra : Alex W

Dato : 04-06-03 21:34

Hej Michael

http://www.technikdirekt.de/main/login/processlogin.asp

Et sæt uorginale kenko koster ca. 900 dask. det behøver ikke være orginale
mellemringe, da der jo ikke er noget glas.

/Alex

Fra : Michael Holm

Dato : 04-06-03 21:55

Hedder det en Kenko Zwischenringsatz C/AF?
--M

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 04-06-03 23:10

Den kan jeg da svare på - ja sådan hedder det, hvis du vil købe et helt sæt.

vh carsten

Fra : J@N

Dato : 05-06-03 06:40

> [...]
der
> "rigtige" mellemringe, og hvor kan man købe dem?
De kan bestilles hos enhver fotohandler.

> De kan vist ikke koste alverden?
Der findes to EF12 og EF25, henholdsvis på 12 mm og 25 mm og de er rasende
dyre. I Tyskland koster de EF12 700-800 kr og EF25 1100-1200 kr, i DK så læg
du bare 50-60% oven i den tyske pris. Hvorfor EF25 skal koste meget mere end
EF12 undrer mig. Der findes også uoriginale sæt, ved ikke hvor gode de er,
de er dog en del billigere.

> Hvad hedder sådan en på engelsk?
Extensionstubes.

mvh Jan

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 05-06-03 06:29

det lyder dyrt, på ebay fandt jeg disse, du skal selvfølgelig smide fragt +
moms oveni, men det bliver alligevel lidt billigere...

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2933132265&category=30059

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2933132559&category=30059

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2933132880&category=30059

--