Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tirsdag morgen billede
Fra : max

Dato : 03-06-03 08:59

Homage Francis Bacon "Homage"
news:LvYCa.1755$Jp3.73282@news010.worldonline.dk
-max-

Fra : Alex W

Dato : 03-06-03 10:10

Hej max...
det ser ud som om du har været FOR TIDELIGT oppe )))))

/Alex

Fra : *Gavtyven*

Dato : 03-06-03 10:20

Det er da vist taget med en morgenbrandert på !!
Hvad med antabus ?? *lol*

Fra : max

Dato : 03-06-03 13:17

> Det er da vist taget med en morgenbrandert på !!
> Hvad med antabus ?? *lol*

Humøret fejler da ikke noget, hva..)

For 25 år siden overvejede jeg faktisk antabus, efter
en dag jeg havde tabt mesters Hblad og spoleret dagens
opgave i mørkekammeret (en enkelt gang), men det var
ikke praktisk på det tidspunkt, vi havde alt for mange øl
og spiritus opgaver.. fotograf blev jeg ikke, men jeg lærte
at styre en brandert..

Alex, jeg står ALDRIG for tidligt op, for sent i seng,
ja det hænder.. -max-

Fra : Petersen_Michael

Dato : 03-06-03 15:59

> Humøret fejler da ikke noget, hva..)

tror du kunne opnå et skarpere billede, med en kortere
lukkertid

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : max

Dato : 03-06-03 19:00

> tror du kunne opnå et skarpere billede, med en kortere
> lukkertid
>
> --
> Med venlig hilsen Michael Petersen

Givetvis ,-) Men nu må i altså lige tage titlen lidt
seriøst, selvom jeg ikke kan stave til "homage"..

Francis Bacon var en af sidste århundreds "store"
engelske kunstnere (maleri).. Og mit fotografi er
altså en parafrase over et af hans triptikon værker.

Søg på google "francis bacon" ..
Til de dovne er her et lille udvalg..
http://www.textanalyse.dk/Francis%20Bacon.htm
http://www.gottesdienst-werkstatt.de/gdw_1.kor_12_12-27.htm
http://www.ctheory.net/text_file.asp?pick=349
http://www.elcatalejo.com/g_a/esc/dls/dsl01.php
http://www.artyst.net/B/Bacon20/BaconEtudeCorrida.htm
http://www.thecityreview.com/s02pco1.html
http://www.artnet.com/Magazine/features/polsky/polsky11-13-5.asp
http://www.gerard-schurmann.com/bacon.jpg
http://www.syba.co.jp/Christmas/bacon.html
http://www.emmedici.com/journeys/eire/cultura/arte/sala5/fbacon.htm
-max-

Fra : Petersen_Michael

Dato : 03-06-03 19:26

> [...]
> engelske kunstnere (maleri).. Og mit fotografi er
> altså en parafrase over et af hans triptikon værker.

ok, jeg kiggede lidt her (sådan lige som for ikke at fremstå som et
"kunstnerisk analfabet"
http://members.tripod.com/~pinkfreudian/archivebacon.html

og kan godt se ideen med det forvredene "look"
Francis x fæstelse, er da ikke så ringe endda, andre af
Francis billeder giver mig mest lyst til at skrige..

any way, jeg kan godt lide den varme glød der er i dit
Tirsdag morgen billede / billeder om end beskjæringen af
Nr 3. er lige lovlig stram i højre side, efter min smag..

Fra : max

Dato : 03-06-03 19:50

> [...]
> Tirsdag morgen billede / billeder om end beskjæringen af
> Nr 3. er lige lovlig stram i højre side, efter min smag..

Fremragende link, som havde dette billede:
http://members.tripod.com/~pinkfreudian/at/fb1944tri1.html
i relation til beskæring i billede 3.. Jeg tror det fungerer,
fordi baggrunden trækker i den anden retning, men måske
har du ret..

Bacon er ikke lige min kop the heller, men han kunne noget,
og hvis han få dig til at skrige så er det stort.. -max-

Fra : Petersen_Michael

Dato : 03-06-03 20:05

> [...]
> i relation til beskæring i billede 3.. Jeg tror det fungerer,
> fordi baggrunden trækker i den anden retning, men måske

jeg har bare en ide om, at hovedmotivet på et billede ikke må være
"amputeret" sådan lidt som billeder hvor folk mangler hårkanten
fordi en eller anden har taget et snapshot, med et ikke SLR..
og ikke bekymret sig om paralakse fejl

fx. som det billede på min web af brudeparret hvor bruden er ved
at skubbe gommen om kuld, (nederste foto til højre) der mangler
lidt af hendes kjole :-/ (som godtmnok er skudt med SLR, det er
bare gået for stærkt)