MySQL support i CGI version af PHP
Fra : Dennis Helligsø

Dato : 29-03-01 16:43

Hejsa.

Jeg mangler meget at få MySQL support i CGI versionen af PHP (ellers skal
jeg lave noget Perl og dét kan jeg bare ik). Jeg har min egen server, men
kan altså ikke få subject til at fungere? Selv om jeg kompilere MySQL med
ind i CGI versionen, ja så fungere det ik. Snøft...

Men måske kan det bare ikke lade sig gøre oder hur'?

--
Mvh.
Dennis

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-03-01 16:52

Dennis Helligsø skrev:

> Jeg mangler meget at få MySQL support i CGI versionen af PHP
>
> Men måske kan det bare ikke lade sig gøre oder hur'?

Jo da. Jeg forstår ikke rigtigt, hvad det er, der er så svært? Det her
skulle da være nok:

../configure --with-mysql
make
su
make install

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Daniel V. Pedersen

Dato : 29-03-01 19:37

In article <99vlmf$1u4s$1@news.cybercity.dk>, Jonas Koch Bentzen wrote:

> Jo da. Jeg forstår ikke rigtigt, hvad det er, der er så svært? Det her
> [...]

Mjoeh, Mjaeh - Hvis nu mysql er instaleret et-eller-andet mystisk sted
kan det ikke altid vfre nok .. ./configure --help | less (eller more,
hvad man nu tfnder pe) er generalt et hit ..

--
Disclaimer: Working for World Online but speaking for myself.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-03-01 20:51

Daniel V. Pedersen skrev:

> Mjoeh, Mjaeh - Hvis nu mysql er instaleret et-eller-andet mystisk sted
> kan det ikke altid vfre nok

Hvis man bruger --with-mysql, bruger man vist nok PHPs indbyggede
MySQL-understøttelse - den går så vidt jeg ved ikke ud og leder efter
nogle MySQL-headerfiler, med mindre man angiver en sti.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Daniel V. Pedersen

Dato : 30-03-01 01:36

In article <9a03mc$2m5o$1@news.cybercity.dk>, Jonas Koch Bentzen wrote:
> Hvis man bruger --with-mysql, bruger man vist nok PHPs indbyggede
> MySQL-understøttelse - den går så vidt jeg ved ikke ud og leder efter
> nogle MySQL-headerfiler, med mindre man angiver en sti.

Nu skal jeg ikke lade som om jeg er nogen php haj (syntes personligt det
er noget skrammel), men jeg er tææææmmelig sikker på den render ud og
bruger libraries. Alt andet ville være .. u-unix'et imho.

--
Disclaimer: Working for World Online but speaking for myself.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 30-03-01 08:28

Daniel V. Pedersen skrev:

> Nu skal jeg ikke lade som om jeg er nogen php haj (syntes personligt
> det er noget skrammel), men jeg er tææææmmelig sikker på den render ud
> og bruger libraries.

Har du lagt mærke til, at man, når man bruger --with-mysql, får en
besked i slutningen af konfigurationen, hvor der står noget a la "du
har valgt at bruge PHPs indbyggede MySQL-understøttelse. Det kan give
problemer, hvis du bla bla bla..."..
--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Daniel V. Pedersen

Dato : 30-03-01 09:40

In article <6AWw6.180$o4.14716@news010.worldonline.dk>,
Jonas Koch Bentzen wrote:
> [...]
> besked i slutningen af konfigurationen, hvor der står noget a la "du
> har valgt at bruge PHPs indbyggede MySQL-understøttelse. Det kan give

Nøh ..

--
Disclaimer: Working for World Online but speaking for myself.

Fra : Dennis Helligsø

Dato : 30-03-01 11:38

> Jo da. Jeg forstår ikke rigtigt, hvad det er, der er så svært? Det her
> [...]

Hmm.. ja, du har ret. Synes så bestemt ellers at jeg havde prøvet lige netop
dét, hvor det så ikke kunne lade sig gøre. Hmm.. nå, men det virker og det
er jo bare fint Tak.

--
Mvh.
Dennis