Udbygning af bredbånd ?
Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 29-03-01 16:11

HEJ.
Er der et sted hvor man kan se planerne for teledanmark's eller cybercity's
udbygning af bredbånds nettet.?

Jeg ved at de vil have 95% af danmark dækket april 2002,men jeg vil gerne se
hvornår mit område får dsl .

mvh.
k.

Fra : Søren Blom

Dato : 29-03-01 16:43

"Kenneth Frederiksen" <ksf@co-nospam-ol.dk skrev
> Jeg ved at de vil have 95% af danmark dækket april 2002,men jeg vil gerne
se
> hvornår mit område får dsl .

Det er forretnings hemmeligheder, så det skal du nok ikke vente at se nogen
steder.

Du kan prøve at kontakte TDC, CC osv. for at høre om deres planer for dit
området, det er vist det eneste du kan gøre ud over at have tålmodighed.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-03-01 22:34

Hej..

"Kenneth Frederiksen" <ksf@co-nospam-ol.dk> wrote:

>Er der et sted hvor man kan se planerne for teledanmark's eller cybercity's
>udbygning af bredbånds nettet.?

I den pressemeddelelse som TDC sendte ud i forbindelse med annonceringen
af deres landsdækkende ADSL, stod der at omkring April ville der være en
fortegnelse tilgængelig online over "hvilke centraler hvornår osv." - Så
det må være snart forestående.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Gerner

Dato : 29-03-01 22:20

On Thu, 29 Mar 2001 17:10:50 +0200, "Kenneth Frederiksen"
<ksf@co-nospam-ol.dk> wrote:

> [...]
>udbygning af bredbånds nettet.?
>
>Jeg ved at de vil have 95% af danmark dækket april 2002,men jeg vil gerne se

Hvorfor spørger du i subject om bredbånd og så vil vide noget om adsl
? Bredbånd skal for at være bredbånd, dække
tale/telefoni/tv/data/internet/billeder, på samme kabel.

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.

Fra : Divine Digitalism

Dato : 30-03-01 04:36

"Gerner" <gm@telefona.dk> wrote

> Hvorfor spørger du i subject om bredbånd og så vil vide noget om adsl
> ? Bredbånd skal for at være bredbånd, dække
> tale/telefoni/tv/data/internet/billeder, på samme kabel.

Nu er det jo ikke alle, der er lige så kloge som dig.
Så mon ikke, Kenneth gik ud fra, at DSL hørte med under betegnelsen af
bredbånd...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-03-01 11:06

"Gerner" <gm@telefona.dk> skrev i en meddelelse
> ? Bredbånd skal for at være bredbånd, dække
> tale/telefoni/tv/data/internet/billeder, på samme kabel.

Jævnfør hvilken definition?
Den eneste gængse definition på bb er at det fylder mere end en talekanal,
dvs over 4khz/64kbps.
Alle andre definitioner er løse og selvopfundne (men ikke nødvendigvis
forkerte)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Gerner

Dato : 31-03-01 00:27

On Fri, 30 Mar 2001 12:05:57 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>"Gerner" <gm@telefona.dk> skrev i en meddelelse
>
>Jævnfør hvilken definition?
>Den eneste gængse definition på bb er at det fylder mere end en talekanal,
>dvs over 4khz/64kbps.

Ikke rigtigt. KTAS som var de første der ville indføre bredbånd,
definerede netop at bredbånd ville medføre at man kunne bruge det med
tale/telefoni/billeder/tv/internet(som ikke var opfundet på den tid,
men så data i store mængder) og en masse andet. Det tekniske i det må
overlades til dem der ved. Resultatet blev hybridnettet, og nu vil de
så indføre bredbånd igen (som TD). Underligt nok er mange
udbygningsplaner blevet udsat endnu en gang.
Et computerblad definerede bredbånd som havende mere end 10 Mb
kapacitet.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-03-01 09:34

Gerner <gm@telefona.dk> writes:

> Et computerblad definerede bredbånd som havende mere end 10 Mb
> kapacitet.

Og ComputerWorld fortalte for under et år siden, at Basse Bergqvist
har opfundet et bredbåndsmodem, der kan køre op til 2Mbps.

Der er ingen ordentlig definition på bredbånd. Visse TDC-folk mener
alt over E1, andre mener at man skal over 155 Mbps, før det er
bredbånd. Og ComputerWorld mener altså, at kapaciteter under 2 Mbps
sagtens kan kaldes bredbånd.

--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 31-03-01 13:14

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

>Der er ingen ordentlig definition på bredbånd.

Bredbånd er en bonusbetegnelse, der kan bruges i medier og i marketing
om "noget der går stærkt".

--
mvh.
Lasse Jarlskov

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-03-01 20:50

Reneord for pengene,,,,

spurtge forbrugerne om hvad bredbånd var for noget...

1. Om det var de bredbånd,,, som ligger over kablerne nede i Jorden,,,

2. bredbånd er en internet forbindelse med høj hastighed på 2 mbit

3.(kan jeg ikke huske..)

ja, der er mange former for bredbånd...

Om HVAD bredbånd er, kommer vel an på brugergruppen...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 31-03-01 18:37

On Sat, 31 Mar 2001 01:27:25 +0200, Gerner <gm@telefona.dk> wrote:

>Et computerblad definerede bredbånd som havende mere end 10 Mb
>kapacitet.

Okay, hvis det er et computerblad, der skriver det, så må den jo være
god nok.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-04-01 13:17

> Ikke rigtigt. KTAS som var de første der ville indføre bredbånd,
> definerede netop at bredbånd ville medføre at man kunne bruge det med
> tale/telefoni/billeder/tv/internet

Hvilket ikke nødvendigvis gør dette til den endegyldige definition.
Vis mig en CCIT/ETSI standard...

Fra : Gerner

Dato : 01-04-01 19:50

On Sun, 1 Apr 2001 14:17:14 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>"Gerner" <gm@telefona.dk> skrev i en meddelelse

>Hvilket ikke nødvendigvis gør dette til den endegyldige definition.
>Vis mig en CCIT/ETSI standard...

Måske har nogen ret i at det er udbyderen der bestemmer definationen,
men så må slutbrugeren og have sit syn på en defination.

Min defination har jeg redegjort for, og den vil jeg have før jeg
tilslutter mig en udbyders tilbud. Skal det tage 10 år endnu, så
venter jeg gerne på noget godt.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-03-01 10:16

In article <0i97cto4953j4b4d4hkdvpbh3q938ij574@4ax.com>, Gerner wrote:

>Hvorfor spørger du i subject om bredbånd og så vil vide noget om adsl
>? Bredbånd skal for at være bredbånd, dække
>tale/telefoni/tv/data/internet/billeder, på samme kabel.

Vrøvl. Alt afhænger af øjet der ser.

--
Andreas Plesner Jacobsen | <RoboHak> hmm, lunch does sound like a good idea

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 30-03-01 16:04

> Hvorfor spørger du i subject om bredbånd og så vil vide noget om adsl

For at teste hvor mange Kloge-Åge typer man kan provokere til at komme
frit frem. At du var een af dem kommer ikke bag på nogen.

/Lars
--
I don't give a fuck
God sent me to piss the world off -- Marshal Mathers

Fra : Gerner

Dato : 31-03-01 00:20

On 30 Mar 2001 17:04:28 +0200, "Lars P. Fischer" <fischer@suk.dk>
wrote:

>For at teste hvor mange Kloge-Åge typer man kan provokere til at komme
>frit frem. At du var een af dem kommer ikke bag på nogen.

Atdu som internettets største idiot ikke kender forskel på bredbånd
og adsl, kommer ikke bag på nogen undtagen dig.

Fra : Morten Boysen

Dato : 31-03-01 11:23

"Gerner" <gm@telefona.dk> wrote in message
> Atdu som internettets største idiot ikke kender forskel på bredbånd
> og adsl, kommer ikke bag på nogen undtagen dig.

ADSL er bredbånd.

--
Morten Boysen

Fra : Gerner

Dato : 31-03-01 12:47

On Sat, 31 Mar 2001 12:23:05 +0200, "Morten Boysen"
<morten.boysen@aub.dk> wrote:

>"Gerner" <gm@telefona.dk> wrote in message
>
>ADSL er bredbånd.

Hvem har solgt dig den ide ?
At bredbånd skal være et konkurrancemoment på internetbrugere, er ikke
ensbetydende med med ægte bredbånd. Om du så kunne køre 100 Mb på
adsl, vil det ikke blive bredbånd. Hastighed på internet gør det ikke
alene. Men for de naive er det sikkert lyset.

Fra : Morten Boysen

Dato : 31-03-01 12:53

> [...]
> adsl, vil det ikke blive bredbånd. Hastighed på internet gør det ikke
> alene. Men for de naive er det sikkert lyset.

Som mange andre har fortalt dig, så defineres bredbånd i bund og grund
på det frekvensbånd der bruges. Dette frekvensbånd skal værre bredere
end det der buges til telefoni. Hvis du ser en sammenhæng imellem
bredere frekvensbånd og navnet bredbånd, så er det ingen tilfældighed.

--
Morten Boysen

Fra : Gerner

Dato : 31-03-01 18:24

On Sat, 31 Mar 2001 13:53:09 +0200, "Morten Boysen"
<morten.boysen@aub.dk> wrote:

> [...]
>end det der buges til telefoni. Hvis du ser en sammenhæng imellem
>bredere frekvensbånd og navnet bredbånd, så er det ingen tilfældighed.

Jeg ser bredbånd som flere forskellige bånd med hver sin funktion lagt
i samme kabel. Lige som hybridnettet i dag består af 2 bånd med hver
sin funktion, radio og tv (jeg medregner ikke div. tv-boxe m.m.). Nu
mangler der bare telefoni og internet og andre gode funktioner før det
bliver bredbånd. K2 (webspeed) er kun et skridt i den rigtige
retning.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-04-01 13:19

> Jeg ser bredbånd som flere forskellige bånd med hver sin funktion lagt
> i samme kabel.

Godt. Lad os holde fast i at det er _dig_ der ser det på denne måde og ikke
en universel definition.

Fra : Gerner

Dato : 01-04-01 19:52

On Sun, 1 Apr 2001 14:18:40 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>"Gerner" <gm@telefona.dk> skrev i en meddelelse
>
>Godt. Lad os holde fast i at det er _dig_ der ser det på denne måde og ikke
>en universel definition.
ja, og jeg vil ikke have andet.
Og vil fortale den defination indtil den kommer.