Programmer til børn?
Fra : Lars Blomgren Anders~

Dato : 08-06-03 12:13

Hej

Min datter på 8 har fået en Mac, hvilket i sig selv er ganske udemærket, jeg
mangler bare nogle programmer til hende.

Jeg har kikket lidt på nettet efter sites med Mac programel, men har ikke
rigtigt fundet noget. Så jeg er meget intresseret i oplysninger om gode
sites og gode programmer til børn på Mac.

Mvh.

Lars

lars_blomgren_andersen@Hotmail.com

Fra : Morten Lind

Dato : 08-06-03 13:00

Lars Blomgren Andersen <lars_blomgren_andersen@Hotmail.com> wrote:

> [...]
> rigtigt fundet noget. Så jeg er meget intresseret i oplysninger om gode
> sites og gode programmer til børn på Mac.

Hej Lars.....

Ja, det var da en god gave, men vi kommer til at få at vide, hvad det er
for én og hvilket system, der ligger på den.

For der er mange forskellige, men ikke alt kan køre på alle)) Og hvor
langt er hun i sin uvane med at spille?

Min yngste er også otte, snart ni og hun er glad for Pixeline i
eventyrskoven, Pixeline i sommerhuset, Mia2 og i den dur - nå, ja - hun
spiller også skak)

Hej fra
Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Michael Holm

Dato : 08-06-03 13:56

> [...]

> rigtigt fundet noget. Så jeg er meget intresseret i oplysninger om gode
> sites og gode programmer til børn på Mac.

fortæl lidt om havd mac det er og hvilke styresystem der er på !
hvis du søger spil har der lige været en tråd om det som du kan finde
ved at kigge i sidste uges indlæg !

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 09-06-03 10:54

d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:

> [...]
> rigtigt fundet noget. Så jeg er meget intresseret i oplysninger om gode
> sites og gode programmer til børn på Mac.

Hej Lars
Jeg har 3 cd'er med nogle Disney ting på den ene cd er med løvernes konge,
den anden med aladin og den sidste er noget med toy story.
På aladin cd'en er der nogle opgaver hvor man kan male og lidt andre ting
noget med at stave, men problemet er bare, at det er på engelsk, men jeg vil
gerne forære dig dem hvis du er interesseret i dem. Jeg brugte spillet på
min gamle performa 460 den gang jeg var en lille knejt, jeg har sikkert også
nogle andre spil som kan foræres til det formål, men de ligger ude i mine
forældres sommerhus, hvor jeg skal ud inden for den næste månedstid.
Du er velkommen til at maile tilbage hvis du er interesseret i dem.

Fortsat god pinse
MVH Niels

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 09-06-03 17:20

Lars Blomgren Andersen <lars_blomgren_andersen@Hotmail.com> wrote:

>Så jeg er meget intresseret i oplysninger om gode
> sites og gode programmer til børn på Mac.

Her er et par links til at starte med:

http://www.favoritter.dk/
http://www.levende.dk/
http://www.textware.dk/direct/emp/products/cdrom/cdmenu.html
http://www.apple.com/games/gettingstarted/kids/
(inkl. links til online spil)

Derudover er der masser af online spil på nettet, f.eks. her;

http://www.miniclip.com/Homepage.htm
http://www.ferryhalim.com/orisinal/
http://www.lego.com/eng/play/games/
http://www.dr.dk/oline/