Kan det virkelig passe at det tager over 4~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 05-06-03 19:24

Jeg er ved at zero all data formatere en LaCie PocketDrive™ på 30 GB via
et USB kabel, men nu har det taget 4 timer og 20 minutter - er det
normalt ?

Desværre kan man ikke se hvorlangt der er igen.

OS X og Disk Utility.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 05-06-03 19:43

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> Jeg er ved at zero all data formatere en LaCie PocketDriveT på 30 GB via
> et USB kabel, men nu har det taget 4 timer og 20 minutter - er det
> normalt ?

Det tager i hvert fald lang tid.

Jeg har selv prøvet at påbegynde en fuldstændig grundformatering og
overskrivelse af en 80 Gb harddisk. Jeg kan ikke huske præcist hvor lang tid
det tog, men efter et par timers venten havde jeg ikke mere tålmodighed, og
så lod jeg den simpelthen køre natten over. Næste morgen var den
færdigformateret.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 05-06-03 21:36

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Jeg er ved at zero all data formatere en LaCie PocketDrive™ på 30 GB via
> et USB kabel, men nu har det taget 4 timer og 20 minutter - er det
> normalt ?

Blot lidt gætværk fra min side:
Alle "nullerne" skal overføres via USB, med 12Mbit/sec. I runde tal:
30GB / 1MB/sek / 3600 sek/time = lidt over 8 timer.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 05-06-03 22:40

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net> wrote:

> Blot lidt gætværk fra min side:
> Alle "nullerne" skal overføres via USB, med 12Mbit/sec. I runde tal:
> 30GB / 1MB/sek / 3600 sek/time = lidt over 8 timer.

Det nåede Peter Bjørn Perlsø også frem til, så det er nok rigtigt. Jeg
startede kl. 16.00 og om 20 minutter er der gået 8 timer.............

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 06-06-03 07:22

> Det nåede Peter Bjørn Perlsø også frem til, så det er nok rigtigt. Jeg
> startede kl. 16.00 og om 20 minutter er der gået 8 timer.............

Hej Jesper

Det fortalte jeg dig også, da jeg havde skrevet nuller på mine 60GB,
gjorde jeg ikke - 10 timers kontinuerligt arbejde

Hej fra
Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 06-06-03 09:25

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message

> Det nåede Peter Bjørn Perlsø også frem til, så det er nok rigtigt. Jeg
> startede kl. 16.00 og om 20 minutter er der gået 8 timer.............

Det er egentlig underligt: Computerne bliver hurtigere og hurtigere, men i
praksis tager det længere og længere tid at formatere en harddisk........

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 06-06-03 09:49

"Henrik G. Jacobsen" <nospam@brakmark.dk> writes:

>Det er egentlig underligt: Computerne bliver hurtigere og hurtigere, men i
>praksis tager det længere og længere tid at formatere en harddisk........

Tror du det er blevet langsommere? Er det ikke fordi vores harddiske er
blevet så kæmpestore?

Hilsen Hanne

Fra : Steen Larsen

Dato : 06-06-03 11:44

In article <fc.0073fb6b053f48f73b9aca00597ee32d.53f490d@net.dialog.dk>, Hanne Hertzog wrote:

> Tror du det er blevet langsommere? Er det ikke fordi vores harddiske er
> blevet så kæmpestore?
>
> Hilsen Hanne

Hvorfor er det lige man vil skrive nuller på hele disken?

Fra : Morten Lind

Dato : 06-06-03 13:32

Steen Larsen <macsteen@remove.lykking.dk> wrote:

> [...]
> fordi vores harddiske er > blevet så kæmpestore? > > Hilsen Hanne >
> Hvorfor er det lige man vil skrive nuller på hele disken?

Hæ hæ....Vi sidder nogle ældre herrer rundt omkring i landet, som er
vokset op med forårsrengøring og som - for mit eget vedkommende - ikke
har den helt store tekniske indsigt.

Så styrker det moralen at vide, at disken efter en grundformattering og
en overskrivning med nuller er ren som en nyfødt baby.

Og selv om det nu ikke skulle passe, så lad os(mig) bare blive i
troen)))

Så det er psykosomatisk, Steen)))))

Hej fra
Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 06-06-03 19:02

"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

> Tror du det er blevet langsommere? Er det ikke fordi vores harddiske er
> blevet så kæmpestore?

Det er selvfølgelig fordi diskene er blevet større!
Og man skal da kun være glad for at man får så meget diskplads for pengene i
dag.