Piratkopiering
Fra : Jørgen Tietze

Dato : 05-06-03 10:23

Hej, jeg fangede følgende link til en artikel af BSA om
software-pirateri der fortæller at at Danmark har en af de laveste rater
af piratkopiering i det vestlige Europa!

"Western Europe: The piracy rate of Western Europe decreased 17 points,
from 52% to 35%, the third best of all the regions. Ireland improved the
most, decreasing from 74% in 1994 to 42% in 2002. Spain followed with a
30 point improvement, dropping from 77% to 47%. Finland and the
Netherlands each reduced their rates by 28 points. Switzerland had the
lowest piracy rate in Western Europe in 1994, and after decreasing six
points to 32% in 2002, it is still below the regional average of
35%. However, it is well above Denmark, which had a piracy rate of 24%
in 2002."

Hele artiklen findes her:
http://www.bsa.org/usa/press/newsreleases//2003-06-03.1628.phtml

- Jørgen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-06-03 02:27

Hej Jørgen

Det aner BSA ikke en pind om! - BSA har flere gange forsøgt at komme ind i
Danmark med deres såkaldte juristiktion, men de er hver gang blevet afvist,
på trods af, at MS, der for en stor dels vedkommende står bag BSA, har
gjort deres til, at det skulle lykkes. Så de tal, de opgiver for Danmark og
for den sags skyld for resten af EU, må helt stå for derees egen regning.

BSA har ingen myndighed overhovedet inden for EU, og iflg. de skitser, der
arbejdes med omkring EDB strukturer i EU kommisionen, så vil de heller ikke
få noget at skulle have sagt!

mvh. Erik Richard

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-06-03 07:59

In article <1fw2va3.198yup52cuu3eN%tietze@mail.dk>, Jørgen Tietze wrote:
> [...]
> points to 32% in 2002, it is still below the regional average of
> 35%. However, it is well above Denmark, which had a piracy rate of 24%

Tallene er fiktive tal fra en skrivebordsteoretiker der ikke
ved noget som helst om det. Talllene er baseret på reelle salgstal
i forhold til det "forventende" salg. Så det er sælgers forventninger
og/eller budget der bestemmer om vi har 90% eller 25% piratkopier i DK.

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 07-06-03 08:32

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> [...]
> i forhold til det "forventende" salg. Så det er sælgers forventninger
> og/eller budget der bestemmer om vi har 90% eller 25% piratkopier i DK.

Ja det er godt nok en lidt "særlig" metode de har brugt

- Jørgen